Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je další řešení „problému levných SUV”. Díváte se do auta za 7,7 milionu Kč
6.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Budete se divit, ale některé zákazníky SUV trápí, že se dá koupit jen málo opravdu drahých modelů. Tak je tu další, ručně „šitý” Range Rover Coupe.
Šéf Bentley v roce 2014 říkal, že na trhu existuje „problém příliš levných SUV”, který je třeba řešit. Znělo to bláhově, v prodeji ale v tu chvíli opravdu nebyl vůz této třídy, který by oslovoval smetánku ochotnou investovat do nového auta klidně desítky milionů Kč. Jako řešení přišla neskutečně drahá Bentayga a i když v ní musíte za všechno platit až nehorázné peníze, je to prodejní hit k pohledání. Auto se základní cenou přes 5 milionů Kč, za nějž většina zákazníků dává s příplatky 10 a více milionů, se jen loni prodalo v 1 547 exemplářích v Evropě a v 1 152 v USA. Je to rázem nejprodávanější Bentley a totální kasovní trhák.
Úspěch Bentaygy pochopitelně láká konkurenci a v poslední době dráždí zejména firmu, která je specialistou na luxusní SUV, Land Rover. Ta přichází se stále opulentnějšími a dražšími verzemi svého Range Roveru, ale zákazníkům to zjevně není dost. Také tato britská značka očividně řeší „problém příliš levných SUV” a teď přichází s ultimativní nabídkou - stylovým modelem jménem Range Rover SV Coupe.
Jeho nejvýraznějším poznávacím znamením je jeden pár dveří s bezrámovými okny a zatemněnými sloupky karoserie. Černé zbarvení sloupků dodává vozu efekt plovoucí střechy bez viditelného uchycení. Poprvé se tento stroj ukazuje v Ženevě jako pýcha zakázkové divize britské automobilky nazvané Special Vehicle Operations (SVO). To se na autě doslova vyřádilo, neboť všechny panely karoserie kromě kapoty motoru a víka kufru byly ručně vyrobeny v dílnách SVO.
Tovární vzduchový podvozek podstoupil snížení o 7,8 milimetru a řidič si může elektricky přepínat mezi vyšším nastavením nebo nižším režimem v závislosti na stylu jízdy. Litá kola jsou v nabídce ve více velikostech, už základ ale má obřích 21 palců. Maximálně lze objednat dokonce 23palcová hliníková kola, což je rekord pro tento druh automobilu.
Vnitřní prostor nabral exkluzivní směr. Kabina SV Coupe má být přepychovým místem pro trávení času na cestách. K dispozici budou čtyři barvy kvalitního čalounění vyhřívaných či odvětrávaných sedadel nastavitelných ve 20 směrech pro přední křesla a v 10 směrech pro zadní sedačky.
Dýha nového typu jménem Range Rover Nautica je složena z ořechových a a javorových vrstev, je k dostání na povrch zavazadlového prostoru, volantu, středového panelu a nový dřevěný dekor se objeví také na palubní desce. Nad středovou konzolí se objeví obrazovka s technologii InControl Touch Pro Duo známou z modelu Velar. Zvukový zážitek v luxusním interiéru zajistí systém Meridian s třiadvaceti reproduktory.
V souladu s kupé siluetou a se sníženým odpružením získal SVO Range Rover SV Coupe také silnější srdce. Přeplňovaný osmiválec s objemem rovných pět litrů byl vylepšen tak, aby uměl nabídnout 415 kW (565 koní) a 700 Nm točivého momentu. S těmito hodnotami se dvoudveřové SUV rozhoupe na stovku během pěti sekund a maximálně dosáhne 266 km/h.
Pořád se ale díváme na Range Rover, zvýšená schopnost průchodnosti terénem mu zůstala. Nejedná se však o žádný off-road na expediční výlety, ale zvládne přebrodit řeku hlubokou devadesát centimetrů. Navíc za sebou utáhne vozík o hmotnosti až 3,5 tuny. To vše s pomocí pohonu všech kol Terrain Response 2 a zadní uzávěrkou diferenciálu.
To nejlepší na konec, tedy alespoň z pohledu výrobce. Cena upraveného kupé na chůdách začíná - a teď už máme i tu českou - na 7 647 563 Kč přesně a nikdo neříká, že tady musí končit . Tento stroj chce konkurovat Bentley Bentayga po všech stránkách, takže asi nebude problémem ani překročení 10milionové cenové hranice u některého ze špičkových, zakázkově dále upravených exemplářů. Vyrobeno bude celkem 999 kusů těchto drahých, ale výjimečných Range Roverů, takže pokud máte zájem, snad si i pospěšte. Tohle auto se špatně prodávat určitě nebude...
Pánové ze Special Vehicle Operations se pustili do vlastního projektu na bázi Range Roveru. Vzniklo SV Coupé s hezkým interiérem a stylovou karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 7 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nejnovější články
- K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před 2 hodinami - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 3 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 5 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 6 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva