Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím

Vypadá impozantně, že? A impozantní je, o tom žádná, tím ale jeho specifické přednosti končí. Jde o 4,5tunové monstrum, které je tak velké a těžké, že ani s tak obřími baterkami nemá přesvědčivé parametry skoro v žádném ohledu. K čemu je takové auto dobré?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím

9.3.2025 | Petr Prokopec

Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím

/

Foto: Cadillac

Vypadá impozantně, že? A impozantní je, o tom žádná, tím ale jeho specifické přednosti končí. Jde o 4,5tunové monstrum, které je tak velké a těžké, že ani s tak obřími baterkami nemá přesvědčivé parametry skoro v žádném ohledu. K čemu je takové auto dobré?

Pokud někdo s oblibou ukazuje nesmyslnost elektromobility v celé její nahotě, je to koncern General Motors. Ten už v roce 2020 přišel s [[0000046483 novou generací Hummeru], která se dočkala baterií o celkové kapacitě 246,8 kWh. Ty samy o sobě váží 1,3 tuny, a tak díky tomu ovšem jeho hmotnost narostla na 4 373 kg, což je něco šíleného. Značka GMC ji navíc u provedení Edition 1 spojila se třemi elektromotory o celkovém výkonu 1 000 koní, a tak opravdu není třeba mnoho, abyste po chvíli jízdy museli znovu hledat dobíjecí stojan.

Hummer EV se tak dočkal četné kritiky, a to dokonce i ze strany milovníků elektromobility, neboť mu byla vytýkána nejen nízká efektivita, ale s ohledem na onu vysokou hmotnost také nadměrné opotřebení pneumatik a brzd. Člověk by si tak řekl, že se koncern GM poučil, jenže došlo na pravý opak. Momentálně zde totiž máme další podobnou šílenost - Cadillac Escalade IQL. Ten vychází z existujícího provedení IQ, oproti němu však byl prodloužen o 10 centimetrů na celkových 5 803 milimetrů.

Rozvor vozu se již nezměnil a zůstal na 3 460 mm. Z prodloužení tak profitují hlavně cestující ve třetí řadě, kteří mají k dispozici 932 mm pro nohy místo 820 mm u verze IQ. Zároveň narostla o 25 mm výška pro hlavy a cestujícím se dostane i trochu více soukromí díky unikátnímu koncovému sloupku. Pokud ovšem majitel zatouží spíše po převozu nákladu, může po sklopení obou zadních řad počítat s kapacitou 3 546 litrů, která vzrostla z 3 375 mm menšího sourozence.

Stejně jako ten pak i novinka dostala do vínku baterie o kapacitě 205 kWh. Tedy jen o trochu menší paket, než měl Hummer. Oproti němu je ale Escalade IQL o kus delší, načež na vahách vykazuje dokonce 4,5 tuny. A jakkoli je patrný posun v rámci efektivity, udávaný dojezd 724 km vskutku není ničím výjimečným. Řada elektromobilů totiž na danou porci dosahuje i s ekvivalentem 25litrové nádrže nafty (100 kWh), a nikoliv skoro 53liitrové (oněch 205 kWh).

Kdybychom spotřebu Cadillacu převedli na žíznivost naftových aut, jsme na nějakých 7,3 l/100 km. To je s ohledem na hmotnost, velikost a výkon IQL (o něm za malý moment) hodnota odpovídající totálně defenzivní jízdě, reálně počítejte s dvoj- až trojnásobkem. A dojezd půjde ruku v ruce s tím.

Podobné balamutění je ale součástí elektromobility a nic na něm nemění ani odpor některých států. A tak už jen dodáme, že prodloužený Escalade disponuje dvěma elektromotory o stálém výkonu 687 koní, který může být krátkodobě navýšen na 762 kobyl. Souběžně s tím narůstá i točivý moment z 834 na 1 064 Nm, s plnou silou pak IQL zrychlí na „americkou stovku“, tedy na 96,6 km/h, za 4,7 sekundy. Ve všech případech jde však zatím pouze o odhad Cadillacu, který v případě maximálky ovšem mlčí.

Automobilka si za toto monstrum účtuje 132 695 dolarů, což odpovídá necelému 3,1 milionu korun. S ohledem na to, jak velké auto dostanete a na to, jak bohatá je standardní výbava, ve finále o šílenou částku nejde, byť je vyšší, než kolik si ve Státech za X5 M účtuje BMW. Stále to ovšem nic nemění na faktu, že onen dojezd - navíc udávaný a v praxi nereálný - je s ohledem na velikost baterií opravdu špatný, IQL nelze s efektivitou v jakémkoli smyslu spojovat ani v nejmenším.


Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 1 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 01Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 2 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 02Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 3 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 03Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 4 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 04Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 5 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 05Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 6 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 06Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 7 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 07Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 8 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 08Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 9 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 09Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 10 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 10Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím - 11 - Cadillac Escalade IQL 2025 prvni sada 11
Escalade IQL je 4,5tunové elektrické monstrum s bateriemi o kapacitě 205 kWh, na které má zvládat ujet jen 724 km. Vážně tu ještě někdo věří pohádkám aktivistů o ekologii? Foto: Cadillac

Zdroj: Cadillac

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše