Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
To je Mazda 5! Ne, to je CX-7! Ne, to je Yema S-MPV 2013
2.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že Číňané kradou méně? Kdepak, vznik nového MPV Yema Auto je snad nejnestoudnějším případem plagiátorství historie automobilismu.
Že si v Číně oblíbili produkty firmy Xerox, to není žádná novinka. Podrobně jsme se čínské cestě na výsluní světového automobilismu věnovali již předloni a od té doby zavadili i řadu dalších, více nebo méně precizně zkopírovaných aut. Jistě, dost čínských vozů se dnes vyrábí v rámci platné licence zahraničních automobilek, většinou se ale stále jedná o pouhé plagiáty, které se u nás úplně neznámým značkám daří v Číně docela slušně prodávat.
Stalo se to něčím tak běžným, že články o takových autech postupně přestáváte sledovat. Není divu, pěti stý osmdesátý pátý díl Dallasu už prostě nezaujme jako ten první, tento případ by vás ale zajímat měl. Velmi zdařile totiž neguje to, co se v Evropě v poslední době traduje: „Ano, Číňané kradli, ale postupně to dělají méně okatě a vyrábí stále více vlastní auta. Ještě pár let a bude to v pořádku.” Nejnovější MPV firmy Yema Auto podobný vývoj rezolutně popírá.
Pokud je vám tato značka povědomá, i jejím plagiátům už jsme se věnovali. Zatím jen jako koncepty dříve vystavovala klony Audi, Volkswagenu nebo Infiniti pod jmény amerických stíhaček. Jestli se tato auta někdy dostanou do prodeje, to nevíme, sebevědomé do něj ale míří nové S-MPV, které není ničím více než takřka kompletně zkopírovanou Mazdou 5. Dosvědčují to špionážní obrázky produkční verze od kolegů z Auto Sohu zachycující vůz ve vínové barvě. Aby se neřeklo, dostal příď více podobnou SUV CX-7, přišel o posuvné zadní dveře a pár dalších detailů. Tím ale rozdíly oproti originální Mazdě 5 víceméně končí. Že to není zajímavé? Počkejte, to není konec příběhu.
To je nová Yema S-MPV. Nudný klon? Podívejte se i na další fotky
Yema chce auto prodávat od letošního srpna, má k němu technické parametry a známy jsou i předběžné ceny (začínat mají na 60 000 juanech, tedy asi 180 tisících Kč), na svém oficiálním webu jej ale zatím prezentuje jen jako chystané auto. A co je tam k vidění překračuje meze pochopitelnosti pro jakéhokoli soudného člověka.
Yema se chlubí návrhy svého designového oddělení, které zachycují auto zepředu, zezadu, zboku i zevnitř. Fotky se nám zdály povědomé, a tak jsme si dali tu práci a prošli kompletní sadu oficiálních snímků skutečné Mazdy 5 modelového roku 2011. Trvalo jen chvíli a ukázalo se, že oficiální designové návrhy (opravdu visí přímo na stránkách Yemy, pro jistotu přikládáme i screenshoty) jsou jen ve Photoshopu upravené fotky samotné Mazdy.
Pohled na záď je v podstatě neupravený jízdní záběr japonské značky, na kterém bylo mírně modifikováno pouze samotné auto. Pohledy na příď a bok jsou pak alespoň zbaveny okolí, zatmavena je fotka řidiče a auto je třeba o něco jinak nakloněné, ale jinak? Znovu oficiální záběr Mazdy, ze kterého prosvítá původní pozadí skrze skla. Pohled do interiéru? Srovnejte si sami, další záběr Japonců s pozměněným sředovým tunelem a logem na volantu, na kterém dokonce zůstaly tagy služby NetCarShow.com (!), která agreguje oficiální fotky automobilek. A jak hloupě... Rozšířený středový tunel „ukrojil” část pravého předního sedadla. No co, Číňan se asi vejde.
Toto jsou oficiální designové návrhy Yema Auto. Do jednoho vychází z oficiálních fotek Mazdy 5. Záběr interiéru dokonce nepokrytě přiznává původ na NetCarShow.com
Hoši, ten dům vzadu jste nechávat nemuseli...
Sakra, co je tohle za designéry? Návrh tohoto auta snad dělali studenti pekingské techniky při obědě u McDonalda. Největší „fór” (ono to až tak k smíchu není...) ale je, že skutečné auto bylo stvořeno velmi podobně, dokonce ještě méně nápaditě.
Pokud se vrátíme ke skutečným fotkám hotového S-MPV, pak si můžete všimnout, že rozdílů oproti skutečné Mazdě 5 ubylo. „Počítačový návrh” (rozumějte vykradená fotka Mazdy z NetCarShow) se alespoň pokusil o jiná zadní světla, realita na ně kašle. Interiér má jiný volant a přístrojovku, odlišný je také středový tunel a vůbec vše vypadá poněkud lacině, jinak jsme ale znovu u kopie 1:1.
To přece je neuvěřitelná nestoudnost, ukradený a upravený obrázek Mazdy visí dokonce na hlavní stránce webu Yemy v rámci oficiální propagace brzkého příchodu modelu S-MPV. Dá se vůbec pochopit, že si automobilka existující skoro 30 let nedokáže vyrobit ani své vlastní fotky nebo počítačové retuše? Že dokonce neudělá ani vlastní technický nákres vozu s rozměry interiéru (to je pro změnu ukradený materiál Mercedesu)? Že se zkrátka vůbec nestydí zastřít svůj způsob práce? Takto přiznaný pohled do kuchyně je skoro k nezaplacení.
Ne, nevěříme tomu, že se Číňané někdy změní, po dnešku už ne. O to smutnější pak je, jak se evropské, americké i asijské automobilky nadále s úsměvem vrhají do spolupráce s podobnými společnostmi (nechceme všechny házet do jednoho pytle, ale ukažte nám čínského výrobce, který nikdy nic neukradl), aby tím legitimizovaly jejich předchozí skutky. Někdy máme vážně pocit, že se svět zbláznil...
Záběry jsou opravdu vystavené na webu yemaauto.cn, dokonce tvoří i součást oficiální propagace chystané novinky. Toho ukradeného Foresteru na nahoře se nelekejte, to je Yema F99
Yema krade všechno, nezmohla se ani na vlastní technický nákres. Vždyť Mercedes je má tak pěkné...
Yema S-MPV je vykradená Mazda 5, příď ale „brala hodiny” i u SUV CX-7
Kdyby vás snad zajímala technická data...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva