Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Thunderbolt je Aston Martin Vanquish přepracovaný Henrikem Fiskerem
15.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tradicionalisté nejspíše řeknou, že na Astony Martin se nesahá. Henrik Fisker si to nemyslí a z modelu Vanquish stvořil Blesk, Thunderbolt.
Automobilová značka nesoucí jméno Henrika Fiskera je zřejmě definitivně minulostí, samotný Fisker se ale těší neobyčejnému zdraví. Autor designu několika věhlasných vozů, mezi nimiž hraje prim „bondovské” BMW Z8, nyní spolupracuje s firmou Galpin s cílem zviditelnit její prodejní síť a třeba i dopřát jeho zákazníkům něco extra. Po Galpinu Rocket, tedy přepracovaném Fordu Mustang poslední generace, tu máme obdobným, ale přece trochu odlišným způsobem upravený Aston Martin Vanquish. A podobně jako „Raketa” v případě Mustangu si ani on neříká skromně - jmenuje se prostě Thunderbolt neboli Blesk.
Zatímco Galpin Rocket je ale v podstatě jen trochu výjimečnější tuningová kreace, Thunderbolt míří výš. Srovnat jej můžeme s nedávno odhalenou Berlinettou Lusso od Carrozzeria Touring Superleggera, která si bere za základ Ferrari F12 Berlinetta a „věší” na něj více či méně novou karoserii. Thunderbolt na to jde velmi a podobně a opět podobně jako u Berlinetty Lusso není výsledek tak specifický, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Vůz je nadále od pohledu identifikovatelný jako Aston Martin, jen poněkud zvláštní. Pomineme-li drobné technické modifikace jako snížení světlé výšky o 15 mm či použití 21" kol s obutím odpovídajícím schopnostem vozu, pak je hlavní novinkou pojetí karoserie vozu. Ta byla stvořena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny a ačkoli základním tvarem opravdu ctí linie Astonu (podstatnou výjimkou je snad jen trochu jiný sklon střechy), v mnoha detailech se liší.
Nejpatrnější je zřejmě výraznější maska chladiče, a to velikostí, částečně i tvarem a nakonec také výplní. K nepřehlédnutí je ale též kapota motoru s větším vyboulením pro motor samý, jiná světla, nárazníky, dveře, prahy, zadní spojler... Vše nesoucí jasný rukopis Henrika F. A novinky najdeme také v interiéru, třebaže menší. Tou největší je nový palubní systém s velkou obrazovkou Panasonic (připusťme, že do interiéru se moc nehodí...) nebo velmi klasicky střižený chronometr Skeleteon zasazený do středové konzole stvořené italským nábytkářským domem Natuzzi. A vzadu nechybí ani pár držáků na šampaňské, jistě nezbytnou věc pro každého dobrého řidiče...
Technické změny krom výše zmíněných jsou nulové, cílem Fiskera prý bylo stvořit „elegantní, krásné sportovní kupé třídy GT s čistě emotivními tvary, které zůstanou nadčasové”. Jak se to známému designérovi povedlo, posuďte sami. My už dodáme jen tolik, že vůz včera vystavil na Concours d'Elegance v Amelia Island na Floridě jako „čistě designovou studii”. Přesto říká, že po úvodní odezvě na jeho dílo bude vyrobeno extrémně omezené množství více takových aut na základě zvláštní objednávky učiněné - kde také jinde - v dealerstvích Galpin Aston Martin. Takže pokud byste měli zájem...
Říkejte mu Blesku, přeje si v případě tohoto vozu Henrik Fisker...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch