Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto
6.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.
Jako bájný Fénix i Saab asi poosmnácté vstává z popela krachů a neúspěchů, aby se chytil trendu moderní doby a znovu se nadechl k životu. Saab je legenda, to mu už nikdo neodpáře. Však se také do historie zapsal několik velmi dobrými modely. Jenomže jeho neochota podřizovat se moderní době ho v roce 2011 dovedla do bankrotu. Chvilku to vypadalo že je s touto severskou značkou konec, pak se ale našlo čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které se rozhodlo, že se značku pokusí vzkřísit.
Nešlo to ale moc dobře a chvíli to vypadalo, že se nějakého velkého návratu ani nedočkáme. NEVS se potýkal s velkým množstvím problémů, teď už je ale jasné, že jsou zažehnány. Tedy, jen částečně. NEVS totiž během let přišel o práva používat logo i jméno Saab, takže sice pracuje s modelem této značky, jen Saab mu říkat nemůže. Jméno 9-3 mu ale zůstane.
Jak má tento stroj vypadat v podání NEVSu, jsme viděli už v létě, tehdy ale šlo o předprodukční provedení a bylo nadále otázkou, jestli k nějaké výrobě dojde. Teď už je jasné, že ano, neboť právě tento týden se NEVS 9-3 začal sériově vyrábět. Podle očekávání do vínku dostal čistě elektrický pohon a je primárně určen pro čínské město Tianjin, kde bude fungovat v rámci dnes moderního carsharingu. Pokud se zde novinka uchytí, další kusy pro sdílené vlastnictví zamíří do švédského města Trollhättan. Kromě carsharingu se ale novinka nejspíš objeví v několika soukromých společnostech převážně v Číně. Výrobce už prý eviduje 150 tisíc závazných objednávek.
A to přes to, že vlastně nejsou vůbec známy bližší technické specifikace auta. Mluví se o tom, že tento elektromobil má na jedno nabití ujet až 300 kilometrů. NEVS plánuje vyrobit jak model velmi inspirovaný standardní 9-3, tedy klasický sedan, ale také o něco vyšší a oplastovaný model 9-3X. Ve výbavě by pak neměl chybět Wi-Fi hotspot a několik moderních vychytávek převzatých hlavně od Tesly, která v Číně zaznamenává nebývalý úspěch. Více vám zatím nemůžeme povědět, ukázat ale ano...
Toto je důkaz, že ex-Saab 9-3 se znovu začal sériově vyrábět, jako úplně nové auto 14 let po svém zrodu
Takto jsme si „nové” „Saaby” 9-3 a 9-3X mohli prohlédnout v létě v předprodukční podobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus