Testovací pilot Tesly promluvil o rychlosti nového Roadsteru. Jeho slova mnohé zklamou

Když Elon Musk představoval nový Roadster, vytasil se s takovými čísly, že jim málokdo byl ochoten věřit. Teď o autě promluvil Emil Bouret a uvedl je na pravou míru - jsou prý ještě konzervativní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Testovací pilot Tesly promluvil o rychlosti nového Roadsteru. Jeho slova mnohé zklamou

27.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Testovací pilot Tesly promluvil o rychlosti nového Roadsteru. Jeho slova mnohé zklamou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když Elon Musk představoval nový Roadster, vytasil se s takovými čísly, že jim málokdo byl ochoten věřit. Teď o autě promluvil Emil Bouret a uvedl je na pravou míru - jsou prý ještě konzervativní.

V loňském roce Elon Musk poněkud překvapivě oznámil, že se chystá druhá generace Tesly Roadster. A co více, rovnou ukázal i koncept a vyrukoval s technickými parametry. Z nich řada lidí padla do kolen, neboť jsou dokonale omračující. Ostatně, posuďte sami: sprint z klidu na stovku (respektive 97 km/h) má vůz zvládat za pouhých 1,9 sekundy. Stošedesátkou by měl jet již za 4,2 sekundy, na čtvrtmíli mu pak má stačit 8,8 sekundy.

Výčet parametrů pokořujících i Bugatti Chiron tím ale zdaleka nekončí. Roadster zvládá převézt hned čtyři cestující, nikoliv pouze dva (takže to vlastně není roadster, ale to teď nechme stranou). Navíc mu jeho baterie mají vystačit na tisíc kilometrů, zatímco hypersport z Molsheimu musí již po 460 km stavět u čerpací stanice. V podstatě tak jediná oblast, ve které vítězí, je maximálka. Byť jen o fous, neboť zatímco Chiron končí na 420 km/h, Tesla má jet „přes 400 km/h”.

Při pohledu na tato data se pomalu zdá, že Musk je jen krůček od perpetaa mobile. Nebo od blázince, záleží na úhlu pohledu. I proto vyjma jeho fanoušků pomalu nikdo nevěřil, že by nový Roadster byl něčeho takového schopen, zvláště při ceně 200 000 USD (cca 4,45 mil. Kč), což je oproti Bugatti patnáctinásobně nižší částka. Teď ale o autě promluvil testovací jezdec značky Emile Bouret, který jako jeden z mála může auto řídit. A jeho slova mnohé skeptiky jistě zklamou. Tvrdí totiž, že veškerá data jsou nejenže reálná, jsou prý dokonce „konzervativní“.

„Vím, že ohledně parametrů, jež Elon toho dne zmínil, panuje nemalý skepticismus. Myslím ale, že mohu prohlásit, aniž bych se dostal do nějakých potíží, že toto jsou reálná data. Nejsou teoretická. Nejsou to kalkulace. Skutečně jsme jich dosáhli. A pravděpodobně bych asi neměl říkat, že jsou dokonce konzervativní, ale vážně jsou. Tahle věc bude skutečná zbraň,“ uvádí Bouret na vidu VINwiki.

Samozřejmě lze namítnout, že jde o člověka pracujícího pro Teslu, který si může vymýšlet stejně jako Musk. Ale nevěříme tomu. Takto mluví na videu určeném pro fandy aut, žádné strojené firemní prezentaci a jen by znevěrohodňoval sám sebe, kdyby vyprávěl pohádky. Navíc v reakci na data Tesly oznámil Rimac, že jeho další novinka zvládne sprint na stovku za 1,8 sekundy. Reálně tedy zjevně je možné tak bleskurychlé akcelerace dosáhnout, Rimac zatím nikdy nepřeháněl.

Nezbývá tedy než vyčkat, kdy Roadster dorazí do prodeje, tady lze od Tesly očekávat cokoli. Musk sice zmínil rok 2020, nicméně termíny jsou pro šéfa automobilky spíše cílem než závazkem. Dost možná proto předvede další ze svých geniálních marketingových tahů, odhalí první exemplář a dodá, že kvůli ruční výrobě další dorazí až za rok. Extrémně rychlý by ale podle všeho být skutečně měl...


Testovací pilot Tesly promluvil o rychlosti nového Roadsteru. Jeho slova mnohé zklamou - 1 - Tesla Roadster Emile Bouret 2018 videoscreen 01Testovací pilot Tesly promluvil o rychlosti nového Roadsteru. Jeho slova mnohé zklamou - 2 - Tesla Roadster Emile Bouret 2018 videoscreen 02Testovací pilot Tesly promluvil o rychlosti nového Roadsteru. Jeho slova mnohé zklamou - 3 - Tesla Roadster Emile Bouret 2018 videoscreen 03
Dle testovacího jezdce Tesly Emila Boureta jsou veškerá data spojená s novým Roadsterem reálná. Ba co více, skutečnost avizovaná čísla dokonce překonává

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.