Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Teslám za jízdy odpadávají části střechy, automobilka reaguje tradičním způsobem
17.9.2020 | Petr Prokopec
Že Tesly nejsou zrovna vrcholem automobilové kvality, už jsme si zvykli, další a další projevy špatné výroby či montáže ale přesto překvapí.
Slova „Tesla” a „kvalita” ve slovníku synonym určitě nehledejte vedle sebe, americká automobilka byla v opačných souvislostech skloňována již mnohokrát. Dnes není nic neobvyklého, když hloubka laku není po celé karoserii rovnoměrná, spáry mezi panely na straně jedné neodpovídají těm na straně druhé, do světel a interiérů zatéká, přičemž prudší liják může vést k odpadnutí nárazníku, ve kterém se pro změnu drží prach a špína cest. Aby toho navíc nebylo málo, značce se občas povede zaměnit vnitřní panely a některým zákazníkům v důsledku nesprávného upevnění dokonce již i prasklo zadní okno.
Nejsou to izolované nedostatky, navíc firmou obvykle nejsou řešeny, a to ani ve střednědobém horizontu. Ve většině zmíněných případů Tesla ohrožovala krom svého renomé především svou vlastní klientelu, stále častěji je ale skloňována také s dalším projevem problematické výroby, který může být nebezpečný i pro okolí. Řada majitelů Modelu X totiž uvádí, že z vozu odpadla část střechy, a to za jízdy.
„Můj syn se právě vrátil domů a ptal se, co se stalo Modelu X. Chvíli jsme nechápali, o čem mluví. Komu ještě upadla prostřední část střechy mezi 'sokolími dveřmi' a jak se s tím Tesla vypořádala? Vůz je z roku 2016 a má najeto 25 tisíc mil. Minulý měsíc byl v servisu kvůli haprujícímu těsnění, které tento panel drželo, ale Tesla nám oznámila, že jej měnit nebude, protože jde o běžné opotřebení,“ popisuje incident jedna z majitelek elektrického SUV Carrie Schenkhuizen.
Její syn dodává, že servisní technici nechtěli panel opravit v rámci záruky, když byl ještě na svém místě, nicméně s náhradou za 2 200 dolarů (cca 50 tisíc Kč) po jeho odpadnutí problém neměli. „Tohle auto je ten největší šmejd, jaký jsem kdy vlastnil. Tesla opakovaně dělá ty nejhorší věci, a přišla tak o loajálního doživotního zákazníka a někoho, kdo pro ni mohl být skvělým ambasadorem,“ připojil se ke kritice Brandon Nicholas. On a Carrie Schenkhuizen ovšem nejsou jedinými, kdo má podobnou zkušenost.
Zajímavý je rovněž příspěvek Phillipa L. Changa, který na rozdíl od mnoha nemá problémy s panelem mezi výklopnými dveřmi, ale s tím, který je mezi nimi a čelním oknem. Výsledek je nicméně stejný, respektive dokonce ještě horší. V tomto případě totiž došlo na poškození za ním jedoucího vozu, což pro majitele účet za chybu výrobce jen zvyšuje.
Snad jedinou polehčující okolností v tomto případu je náprava vozu Mika Martina, na němž se projevil stejný nedostatek. Jehož Tesla byla totiž opravena v záruce, jde nicméně jen o výjimku potvrzující pravidlo - na fórech majitelů Tesel, Redditu i Facebooku lze najít další případy, které vypadají jako přes kopírák, jen majitel a auto jsou jiné - vozu upadla část střechy, nebo střešní panel začal odpadat a Tesla za to odmítla přijmout odpovědnost.
Vzhledem k tomu, že zjevně nejde o problém, který by se objevil na jediném autě, by na místě byla svolávací akce, takové věci ale Tesla dělá zcela výjimečně a nic nenasvědčuje tomu, že by tento případ mě být onou výjimkou. Pokud tedy máte Model X nebo víte o někom, kdo jej vlastní, kontrola střešních panelů nebude od věci. Opravu případného uvolnění Tesla pravděpodobně na svůj účet neprovede, i to pro vás ale bude levnější než náhrada celého dílu, pokud by odlétl v provozu. A nedej bože něčemu nebo někomu ublížil.
Na stránkách sdružujících majitele Tesel se objevuje stále více lidí, kteří mají problém s odpadávajícími částmi střechy Modelu X. Foto: screenshoty Tesla Model X Owners Club@Facebook přes Inside EVs
Facebook, Reddit, fóra majitelů, podobné případy jsou probírány všude. Foto: Mancisco@Reddit
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva