Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla výrazně zlevnila nejnovější model po pár měsících na trhu, čeho je to asi znakem
13.7.2020 | Petr Prokopec
Zatímco bublina akcií Tesly se stále nafukuje, ve skutečném světě se automobilka musí potýkat s dalšími a dalšími potížemi. Svůj nový Model Y jistě nezlevňuje o 71 tisíc z žádného jiného důvod, než že o něj není dostatečný zájem.
V posledních letech začali výrobci uplatňovat jistou strategii, na jejímž základě do prodeje vždy posílají nejprve dražší varianty svých nových modelů. Kupci tak do jisté míry platí daň za nedočkavost, neboť s nižšími cenami jsou spojené až ty verze, které dorazí ve druhém sledu. Nejde však ani zdaleka o slevy, ty povětšinou přichází na přetřes až v závěru životního cyklu. Či případně před příchodem faceliftu. Tesla se nicméně rozhodla kráčet proti proudu i v tomto případě, tedy alespoň její poslední krok může vyvolávat ten dojem.
Americká automobilka totiž výrazně zlevnila svůj nejnovější Model Y, který uvedla na trh letos v lednu s tím, že půjde o její vůbec nejprodávanější typ. Nižší cena není spojena s příchodem méně výkonného provedení či kratšího dojezdu, místo toho tu skutečně máme ryzí slevu, a to ve výši 3 tisíc dolarů (skoro 71 tisíc Kč). Provedení Long Range se dvěma pohonnými jednotkami a dojezdem 506 kilometrů je tak k mání za 49 990 USD (asi 1 180 tisíc Kč) namísto předchozích 52 990 USD (cca 1 250 tisíc Kč). Očekávat jej můžete do osmi týdnů po objednání, tedy prakticky bez čekání.
Taková sleva je u ryzí novinky, v jejímž případě se výrobce tváří, že ji ani nezvládá vyrábět, tak krátce po startu prodejů velmi neobvyklá. Zvláště u vozu, jenž se dle Elona Muska měl stát stěžejním a po prodejní stránce překonat veškerou ostatní produkci dohromady. To se ale nejspíše ukazuje být těžší, než předpokládal.
Je totiž třeba si uvědomit, že Model Y není ničím jiným než Teslou Model 3 na chůdách. Ovšem automobilka v jeho případě kvalitu ani zdaleka nezlepšila, právě naopak mají zákazníci co do činění s mnohem horším stavem. Proto dochází na kroky zcela nevídané, kdy mnozí lidé raději vůz odmítají převzít. A přestože příznivci značky dělají vše možné pro zlepšení jejího obrazu, všeobecně začínají zákazníci akceptovat skutečnost, že kvalita se zkrátka ve Fremontu nenosí.
I Teslu jinak věčně podporující nadšenci z webu Electrek konstatují, že jde o „překvapivý krok” a „výrazné snížení ceny”. A také to, že Tesla odmítla vysvětlit, proč cenu snížila. Dvě a dvě dohromady si ale není těžké dát - firma letos za první pololetí prodala asi 170 tisíc aut a je tedy daleko za svým cílem prodat letos 500 tisíc vozů. Zájem o její auta je tedy zasažen současným děním stejně jako u jiných výrobců a jinak než se slevami nedokáže oslovit další publikum.
Pikantní v tomto kontextu je, že ceny akcií Tesly si dál žijí svým životem v bublině a v momentě publikace tohoto článku dosahují absurdní hodnoty 1 650 USD za akcii, což tržní kapitalizaci firmy posouvá za hranici 300 miliard dolarů - skoro čtyřnásobku hodnoty Volkswagenu. Jak to jde dohromady s faktem, že firma očividně nezvládá v dostatečném množství prodávat ani svůj nejnovější model, klíčový čínský trh s elektromobily klesá o 40 % a nebo i z Evropy (konkrétně z Nizozemska) je hlášen velmi vlažný zájem o Model Y, který se tam má začít dodávat příští rok, nemáme tušení. Ale takové už jsou akcie Tesly.
Tesla Model Y je aktuálně ve Státech o 71 tisíc korun levnější. Je nad slunce jasné, že půl roku po uvedení vozu na trh jde o zoufalý krok zvýšit zájem o něj. Foto: Tesla
Zdroje: Reuters, Electrek, Autoblog.nl
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB