Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla výrazně zlevnila nejnovější model po pár měsících na trhu, čeho je to asi znakem
13.7.2020 | Petr Prokopec
Zatímco bublina akcií Tesly se stále nafukuje, ve skutečném světě se automobilka musí potýkat s dalšími a dalšími potížemi. Svůj nový Model Y jistě nezlevňuje o 71 tisíc z žádného jiného důvod, než že o něj není dostatečný zájem.
V posledních letech začali výrobci uplatňovat jistou strategii, na jejímž základě do prodeje vždy posílají nejprve dražší varianty svých nových modelů. Kupci tak do jisté míry platí daň za nedočkavost, neboť s nižšími cenami jsou spojené až ty verze, které dorazí ve druhém sledu. Nejde však ani zdaleka o slevy, ty povětšinou přichází na přetřes až v závěru životního cyklu. Či případně před příchodem faceliftu. Tesla se nicméně rozhodla kráčet proti proudu i v tomto případě, tedy alespoň její poslední krok může vyvolávat ten dojem.
Americká automobilka totiž výrazně zlevnila svůj nejnovější Model Y, který uvedla na trh letos v lednu s tím, že půjde o její vůbec nejprodávanější typ. Nižší cena není spojena s příchodem méně výkonného provedení či kratšího dojezdu, místo toho tu skutečně máme ryzí slevu, a to ve výši 3 tisíc dolarů (skoro 71 tisíc Kč). Provedení Long Range se dvěma pohonnými jednotkami a dojezdem 506 kilometrů je tak k mání za 49 990 USD (asi 1 180 tisíc Kč) namísto předchozích 52 990 USD (cca 1 250 tisíc Kč). Očekávat jej můžete do osmi týdnů po objednání, tedy prakticky bez čekání.
Taková sleva je u ryzí novinky, v jejímž případě se výrobce tváří, že ji ani nezvládá vyrábět, tak krátce po startu prodejů velmi neobvyklá. Zvláště u vozu, jenž se dle Elona Muska měl stát stěžejním a po prodejní stránce překonat veškerou ostatní produkci dohromady. To se ale nejspíše ukazuje být těžší, než předpokládal.
Je totiž třeba si uvědomit, že Model Y není ničím jiným než Teslou Model 3 na chůdách. Ovšem automobilka v jeho případě kvalitu ani zdaleka nezlepšila, právě naopak mají zákazníci co do činění s mnohem horším stavem. Proto dochází na kroky zcela nevídané, kdy mnozí lidé raději vůz odmítají převzít. A přestože příznivci značky dělají vše možné pro zlepšení jejího obrazu, všeobecně začínají zákazníci akceptovat skutečnost, že kvalita se zkrátka ve Fremontu nenosí.
I Teslu jinak věčně podporující nadšenci z webu Electrek konstatují, že jde o „překvapivý krok” a „výrazné snížení ceny”. A také to, že Tesla odmítla vysvětlit, proč cenu snížila. Dvě a dvě dohromady si ale není těžké dát - firma letos za první pololetí prodala asi 170 tisíc aut a je tedy daleko za svým cílem prodat letos 500 tisíc vozů. Zájem o její auta je tedy zasažen současným děním stejně jako u jiných výrobců a jinak než se slevami nedokáže oslovit další publikum.
Pikantní v tomto kontextu je, že ceny akcií Tesly si dál žijí svým životem v bublině a v momentě publikace tohoto článku dosahují absurdní hodnoty 1 650 USD za akcii, což tržní kapitalizaci firmy posouvá za hranici 300 miliard dolarů - skoro čtyřnásobku hodnoty Volkswagenu. Jak to jde dohromady s faktem, že firma očividně nezvládá v dostatečném množství prodávat ani svůj nejnovější model, klíčový čínský trh s elektromobily klesá o 40 % a nebo i z Evropy (konkrétně z Nizozemska) je hlášen velmi vlažný zájem o Model Y, který se tam má začít dodávat příští rok, nemáme tušení. Ale takové už jsou akcie Tesly.





Tesla Model Y je aktuálně ve Státech o 71 tisíc korun levnější. Je nad slunce jasné, že půl roku po uvedení vozu na trh jde o zoufalý krok zvýšit zájem o něj. Foto: Tesla
Zdroje: Reuters, Electrek, Autoblog.nl
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva