Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud

Zlí jazykové mluvili o jeho napájení dieselovým agregátem, ale není to pravda. Faktem ale je, že automobilka si z Nordschleife dělá druhý domov, příští rok chce zajet absolutní rekord.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud

19.9.2019 | Petr Prokopec

Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zlí jazykové mluvili o jeho napájení dieselovým agregátem, ale není to pravda. Faktem ale je, že automobilka si z Nordschleife dělá druhý domov, příští rok chce zajet absolutní rekord.

V posledních dnech se na Nürburgringu dějí neobvyklé věci. Až dosud si jej Elon Musk a s ním Tesla nevšímali, stačilo jim věnovat se americké disciplíně spočívající v přímém sprintu na krátkou vzdálenost. Jenže teď jsou v Německu dva exempláře Tesly Model S, o kterých Musk tvrdí, že na ikonickém okruhu překonají Porsche Taycan. To jej obkroužilo za 7 minut a 42 sekund, čímž stanovilo rekord mezi elektrickými sedany. Tesly jsou dle neoficiálního měření prozatím rychlejší, stopky nezávislých měřičů ukázaly 7 minut a 23 sekund, jenže jde o značně upravená auta.

Model S dorazil na Ring ve verzi P100D+, která je více než čímkoliv jiným vývojovým prototypem. Do vínku dostala hnací ústrojí Plaid, které počítá se třemi elektromotory místo dvou, kromě toho má vůz rozšířené blatníky, odlehčená kola, legální limity s odřenýma ušima plnící semislicky a zadní spoiler. Červený exemplář je navíc dle nových informací zcela vykuchaný, kromě ochranné klece, sedadla řidiče a palubní desky tak uvnitř nic nezůstalo.

Tento krok je poměrně překvapivý, neboť Musk na Twitteru informoval, že Model S vyslaný do pohoří Eifel je sedmimístný. Pokud tomu tak ale je, pak evidentně jen u modrého vozu. Ten červený má ale nesporně velkou hmotnostní výhodu, navíc kromě výše popsaných změn mělo dojít také na modifikace podvozku. I kdyby tedy došlo k porážce Porsche, jen stěží může být daný rekord uznán jako nastavená laťka pro produkční silniční automobily.

Je samozřejmě možné, že o zápis do historických tabulek se pokusí modré auto, to však jeho hmotnost evidentně hodně zpomaluje. Špionážní fotograf Stefan Baldauf uvedl, že během včerejších jízd dosahoval tento exemplář času okolo 7 minut a 40 sekund. To by sice na rekord stačilo, ovšem stále by se jednalo o neprodukční vůz, neboť zadní spoiler a rozšířené blatníky byly instalovány také zde. Stejně jako hnací ústrojí Plaid.

Na sobotní pokus jsme tedy skutečně zvědavi. Tesla se ale evidentně nesoustředí jen na pokoření Porsche Taycan, překonat chce naprosto vše, co se kdy po Ringu prohnalo. Tedy v rámci oněch produkčních vozů. Musk předevčírem opět nechyběl na Twitteru, kde potvrdil, že chystaná druhá generace modelu Roadster má být absolutním králem Ringu. Překonat by tak měla čas 6 minut a 44 sekund, který drží Lamborghini.

Něco takového není nereálné, Roadster rovněž bude používat ústrojí Plaid. To mu zajistí sprint na stovku za 1,9 sekundy a na 160 km/h za 4,2 sekundy. Kromě toho bude disponovat bateriemi o kapacitě 200 kWh, jeho řidič tak bude moci držet pedál na podlaze dle libosti, aniž by se musel obávat, že mu v půlce kola dojde „šťáva“. Navíc bude mít prý k dispozici i paket Space X se dvěma pomocnými raketami.

Budoucnost tedy nepochybně hovoří ve prospěch Tesly, jakkoliv je třeba dodat, že o absolutní rekord Ringu se kalifornská automobilka nebude pokoušet sama. Do pohoří Eifel má zamířit i Aston Martin Valkyrie, stejně jako Mercedes-AMG One. V pozadí nehodlá přešlapovat ani elektrický Lotus Evija, stejně jako je třeba počítat s novinkou od Rimacu. Jednoduché to tedy Roadster mít nebude, Musk v něj ovšem bezmezně věří.

Je však otázkou, kdy se Roadster vůbec objeví v prodeji, natož aby dorazil na Ring. Musk sice mluví o příštím roce, ovšem termíny šéfa Tesly je třeba brát s rezervou. Aktuálně tedy můžeme za jistotu považovat pouze to, že na sobotu 21. září má automobilka zarezervované půlhodinové okno, během kterého by se Model S s Thomasem Mutschem za volantem měl pokusit o zajetí co nejlepšího času.

Perličkou je, že Tesla byla v souvislosti s působením na Ringu nařčena z toho, že své vozy nabíjí za pomoci dieselového generátoru. To však automobilka rázně odmítla, a aby svým slovům dodala váhu, vypustila na Twitter snímek modrého exempláře stojícího u Superchargeru, který byl Teslou instalován právě v zázemí Zeleného pekla a je napojen na běžnou elektrickou síť.

Vybudování přípojného bodu naznačuje, že automobilka hodlá svá auta prohánět v pohoří Eifel stále častěji, což je více než vítané. Jakkoliv se nedá předpokládat, že by většina majitelů vyrážela s elektromobily na okruh, Ring prověřuje jakékoliv schopnosti v reálném světle. Čím více času zde tedy Tesla stráví, tím lépe pro ni a dynamické schopnosti jejích budoucích vozů. I když by nezískala rekord, její auta to rozhodně vylepší - dnes jsou na delší zátěž ostrou jízdou zcela nepřipravena.


Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 1 - Tesla Supercharger na Ringu 2019 prvni foto 01
Tesla na Ringu instalovala Supercharger, který naznačuje, že se automobilka bude do pohoří Eifel vracet

Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 2 - Tesla Supercharger na Ringu 2019 prvni foto 02
To potvrdil i Elon Musk, dle kterého nový Roadster překoná i absolutní rekord

Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 3 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 01Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 4 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 02Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 5 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 03Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 6 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 04Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 7 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 05Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 8 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 06Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 9 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 07Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 10 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 08Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 11 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 09Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 12 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 10Tesla si Nürburgringu postavila vlastní Supercharger, chce ještě víc než dosud - 13 - Tesla Roadster 2017 budouci prvni 11
Stát by se tak mělo již příští rok

Zdroje: Elon Musk@Twitter, Tesla@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše