Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model X: sériová verze odhalena, i s cenou 3,1 milionu Kč
2.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tak vysokou cenu nese zatím jediná dostupná verze Signature s bohatou výbavou i senzory výklopných dveří.
Teslu Model X, chystané elektrické SUV této americké značky odhalené ve formě konceptu již před třemi roky, provází velká zpoždění, ale poslední verze plánovaného uvedení na trh, tedy konec letošního roku, už může být reálná. Na světě totiž jsou první obrázky hotového auta a dokonce i ceny, za které se bude v USA prodávat. Pocházejí z konfigurátoru, do kterého mají přístup jen ti, kteří na Model X už složili zálohu.
Existují dvě varianty. Na základ nabídky člověku stačila záloha ve výši 5 000 dolarů (118 tisíc korun), na verzi Signature, patrně vrchol, bylo potřeba složit 40 tisíc dolarů (942 tisíc korun), což je za zajíce v pytli vážně spousta peněz. Tím spíše, že Signature jistě nebude osmkrát dražší oproti základu nabídky. Právě verzi Signature vidíme na obrázcích a můžeme se podívat na části její výbavy a ceníku.
Vidíme jen záď a sedmimístný interiér, ale příď vozu jen stěží připraví velké překvapení, na fotkách maskovaných prototypů bylo vidět docela hodně, zepředu tohle auto bude nejspíš připomínat nafouknutý Model S mnohem více než zezadu. Vliv Model S je také vidět v interiéru, pochopitelně, kde mají být za příplatek vyhřívaná úplně všechna sedadla a ta v druhé řadě se mají individuálně posouvat.
Verze Signature dostane do výbavy také chlazená sedadla, alespoň některá, částečný autopilot s automatickým parkováním, kvalitní audiosystém nebo vzduchové odpružení, označené jako chytré, které bude spolupracovat s navigací. To všechno navíc ke standardní výbavě, která má obsahovat mimo jiné senzory pro zadní dveře Falcon Wing proti nárazu do stropu garáže, výsuvný zadní spoiler, elektricky sklopná zrcátka, parkovací senzory, bezklíčový přístup nebo osmiletou záruku na pohonné ústrojí a baterie.
Po stránce techniky vidíme u Signature 90kWh akumulátory, které mají stačit na 390 kilometrů jízdy. Poháněná jsou všechna kola stejným systémem, jako u Modelu S s označením D, tedy že jsou elektromotory na obou nápravách. Vpředu nabídnou 262 koní a vzadu 510 koní, což má stačit na zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) za 3,8 vteřiny. Pokud si nepřiplatíte 10 tisíc dolarů (236 tisíc korun) za režim Ludicrous, ve kterém má Model X 60 mph za 3,2 sekundy a prý zvládne čtvrtmíli za 11,7 s. Maximálka je v obou případech 250 km/h.
I bez tohoto tučného příplatku je nicméně Model X dost drahým vozem. Základní cena verze Signature je 132 tisíc dolarů, tedy 3,1 milionu korun, a to před státními dotacemi na pořízení elektromobilů (směrem k zákazníkům, ty směrem k Tesle dávno započítány jsou). Sumě 112 tisíc dolarů mezi obrázky nevěřte, protože tam konfigurátor počítá i s 10tisícovým odhadem úspory peněz za benzín v průběhu pěti let.
Zmíněná osmiletá záruka na baterie je od Tesly relativně odvážný krok, ale majitelům se jistě bude hodit. Nový akumulátor pro Roadster, první model automobilky, se právě objevil na trhu, a to za ohromných 29 tisíc dolarů, tedy 683 tisíc korun. Nabídne 70 kWh kapacity, ale nikoliv kompatibilitu se sítí Superchargerů. Také je těžší než dosavadní baterie, ale nabídne o 35 % lepší dojezd.
Zhruba 414 dolarů (téměř 10 tisíc korun) za kilowatthodinu je více než v případě Modelu S a patrně i X, protože tenhle akumulátor pro Roadster se bude vyrábět ručně a za týden budou moci být smontovány prý nanejvýš tři. I tak je to ale vážně vysoká cena, přesto už si někteří majitelé Roadsterů tyto akumulátory údajně objednali.














Zatím širší veřejnosti nedostupný konfigurátor ukazuje Teslu Model X i s cenami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 12 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis