Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model X: sériová verze odhalena, i s cenou 3,1 milionu Kč
2.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tak vysokou cenu nese zatím jediná dostupná verze Signature s bohatou výbavou i senzory výklopných dveří.
Teslu Model X, chystané elektrické SUV této americké značky odhalené ve formě konceptu již před třemi roky, provází velká zpoždění, ale poslední verze plánovaného uvedení na trh, tedy konec letošního roku, už může být reálná. Na světě totiž jsou první obrázky hotového auta a dokonce i ceny, za které se bude v USA prodávat. Pocházejí z konfigurátoru, do kterého mají přístup jen ti, kteří na Model X už složili zálohu.
Existují dvě varianty. Na základ nabídky člověku stačila záloha ve výši 5 000 dolarů (118 tisíc korun), na verzi Signature, patrně vrchol, bylo potřeba složit 40 tisíc dolarů (942 tisíc korun), což je za zajíce v pytli vážně spousta peněz. Tím spíše, že Signature jistě nebude osmkrát dražší oproti základu nabídky. Právě verzi Signature vidíme na obrázcích a můžeme se podívat na části její výbavy a ceníku.
Vidíme jen záď a sedmimístný interiér, ale příď vozu jen stěží připraví velké překvapení, na fotkách maskovaných prototypů bylo vidět docela hodně, zepředu tohle auto bude nejspíš připomínat nafouknutý Model S mnohem více než zezadu. Vliv Model S je také vidět v interiéru, pochopitelně, kde mají být za příplatek vyhřívaná úplně všechna sedadla a ta v druhé řadě se mají individuálně posouvat.
Verze Signature dostane do výbavy také chlazená sedadla, alespoň některá, částečný autopilot s automatickým parkováním, kvalitní audiosystém nebo vzduchové odpružení, označené jako chytré, které bude spolupracovat s navigací. To všechno navíc ke standardní výbavě, která má obsahovat mimo jiné senzory pro zadní dveře Falcon Wing proti nárazu do stropu garáže, výsuvný zadní spoiler, elektricky sklopná zrcátka, parkovací senzory, bezklíčový přístup nebo osmiletou záruku na pohonné ústrojí a baterie.
Po stránce techniky vidíme u Signature 90kWh akumulátory, které mají stačit na 390 kilometrů jízdy. Poháněná jsou všechna kola stejným systémem, jako u Modelu S s označením D, tedy že jsou elektromotory na obou nápravách. Vpředu nabídnou 262 koní a vzadu 510 koní, což má stačit na zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) za 3,8 vteřiny. Pokud si nepřiplatíte 10 tisíc dolarů (236 tisíc korun) za režim Ludicrous, ve kterém má Model X 60 mph za 3,2 sekundy a prý zvládne čtvrtmíli za 11,7 s. Maximálka je v obou případech 250 km/h.
I bez tohoto tučného příplatku je nicméně Model X dost drahým vozem. Základní cena verze Signature je 132 tisíc dolarů, tedy 3,1 milionu korun, a to před státními dotacemi na pořízení elektromobilů (směrem k zákazníkům, ty směrem k Tesle dávno započítány jsou). Sumě 112 tisíc dolarů mezi obrázky nevěřte, protože tam konfigurátor počítá i s 10tisícovým odhadem úspory peněz za benzín v průběhu pěti let.
Zmíněná osmiletá záruka na baterie je od Tesly relativně odvážný krok, ale majitelům se jistě bude hodit. Nový akumulátor pro Roadster, první model automobilky, se právě objevil na trhu, a to za ohromných 29 tisíc dolarů, tedy 683 tisíc korun. Nabídne 70 kWh kapacity, ale nikoliv kompatibilitu se sítí Superchargerů. Také je těžší než dosavadní baterie, ale nabídne o 35 % lepší dojezd.
Zhruba 414 dolarů (téměř 10 tisíc korun) za kilowatthodinu je více než v případě Modelu S a patrně i X, protože tenhle akumulátor pro Roadster se bude vyrábět ručně a za týden budou moci být smontovány prý nanejvýš tři. I tak je to ale vážně vysoká cena, přesto už si někteří majitelé Roadsterů tyto akumulátory údajně objednali.
Zatím širší veřejnosti nedostupný konfigurátor ukazuje Teslu Model X i s cenami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva