Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model S P85D dostane nový software, zlepší i dojezd či maximálku
5.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Zlepšení dojezdu zajistí vypínání jednoho z motorů při jízdě konstantní rychlostí. Maxmálka bude poskočí na jinak obvyklých 250 km/h.
Americká automobilka Tesla plánuje koncem ledna aktualizovat software jednoho ze svých nejnovějších strojů a zároveň toho nejrychlejšího v nabídce, Modelu S P85D. Cílem je zejména zlepšení dojezdu, údajně až o 10 %. To by znamenalo zvýšení dojezdu dle EPA ze současných 390 km na 430 km.
Takovéto zlepšení má mít na starosti tzv. režim spánku, který se aktivuje, pokud vůz pojede konstantních 105 km/h (65 mph), například po dálnici. Znamená to, že jeden z elektromotorů se vypne a vůz tedy bude mít pohon pouze jedné nápravy, ale bude šetřit energii. Za současného stavu podle Tesly zvládne verze P85D konstantní rychlostí 105 km/h ujet až 460 km, po změně softwaru by se tedy mělo zlepšit i toto číslo.
S novým softwarem, který některé spekulace mají za očekávaný operační systém 6.0, by se také měla zlepšit maximálka této verze Modelu S. Zatím má stejně jako všechny ostatní varianty i P85D maximálku omezenu na 210 km/h; po změně by měla minimálně tato verze zvládnout 250 km/h, podobně jako drtivá většina konvenčních aut srovnatelné kategorie. Jak daleko takovou rychlostí dojede, je už jiná otázka.
Právě dosažení maximálky je chvíle, kdy většina aut na Model S P85D začíná mít šanci v testech zrychlení. Pravda, měli jsme tu video s Lamborghini Aventador, které Teslu k vítězství nepustilo, a to - čert ví proč - nebylo v nejostřejším nastavení. Ferrari 550 Maranello už však tak úspěšné ani zdaleka nebylo - stejně jako například Lamborghini Gallardo Supertrofeo Stradale ve videu níže, které však očividně nevyužilo tzv. launch control, se kterým by start byl určitě mnohem rychlejší.
Supertrofeo má 570 koní, ale také o nějakých 800 kilogramů méně než Model S P85D, takže pokud by do toho obě auta šla naplno, mohl by to být závod rozhodně zajímavější než za současných podmínek. Druhé video ukazuje pokus BMW M4, které už launch control použilo, přesto však 431 koní v těžkém kabrioletu nebylo na Teslu ani zdaleka dostatečných.
Gallardo Supertrofeo citelně silnější Teslu Model S P85D dožene...
... BMW M4 by však mělo šanci jen na delší trati svou vyšší maximálkou
Tesla Model S, zde ve verzi s pohonem zadních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus