Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model S 2017 plně odhalena. Facelift přinesl unifikující příď, verzi P100D nikoli
13.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americký elektrický sedan zůstává po stránce technické nezměněn. Kromě jiných čelních partií nabízí pouze odlišnou výbavu a rychlejší dobíjení.
Po včerejším úniku prvních snímků faceliftované Tesly Model S si dnes můžeme modernizaci představit oficiálně. Hned v úvodu přitom musíme zklamat všechny příznivce elektromobility, kteří vyhlíželi spekulovanou verzi P100D. Ta se již dle názvu měla pod kapotou pyšnit bateriemi o kapacitě 100 kWh, pročež by takový model nabídl lepší dojezd a možná i dynamiku. V rámci prvotního odhalení ovšem nedorazil, jeho fanoušci se tak musí opětovně obrnit trpělivostí. Je přitom otázkou, zda se ho v nejbližších letech vůbec dočkáme, Tesla totiž oficiálně žádnou takovou variantu nepotvrdila.
Čeho jsme se tedy nakonec dočkali? V prvé řadě je to zcela nová čelní maska, která je víceméně kopií předních partií Modelu X. Na sedanu vypadá o dost lépe než na crossoveru, přesto si nejsme jisti jak vhodností samotné designové unifikace, tak příliš velkou, ničím nenarušenou plochu na přídi v místech, kde jsme zvyklí vídat alespoň náznak masky chladiče. Kromě toho dorazily také nové světlomety, které počítají na každé straně se 14 diodami. Ty slouží k přisvěcování zatáček, přičemž jsou automaticky nastavovány ve třech úrovních dle aktuálních podmínek, aby tak řidič měl pokaždé k dispozici v rámci možností ideální výhled.
Tím jsou venkovní změny u konce, přesunout se tak můžeme do interiéru. Zde mohou zákazníci sáhnout po dvou nových dřevěných dekorech Figured Ash Wood a Dark Ash Wood, kromě toho byl opět z Modelu X převzat také filtrační systém s filtrem HEPA včetně nechvalně proslulého režimu Bioweapon Defense Mode. Ani zde se přitom nejedná o ochranu při útoku biologickými zbraněmi, nýbrž o technologii, jenž má dle Tesly odstranit až 99,97 % veškerých emisních částic, alergenů a bakterií z kabiny.
Tato funkce je přitom součástí příplatkového paketu, který vás vyjde na 3 000 USD (cca 71 500 Kč). Zároveň s ním pak dorazí i kožené čalounění sedadel, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru či zmiňované tříúrovňové čelní LEDky. Kromě toho si pak můžete za dalších 1 500 USD (35 750 Kč) pořídit 72ampérové dobíjení, standardem je ovšem 48ampérové. To přitom patří mezi další novinky, neboť dosud bylo k mání pouze 40ampérové.
Tím jsou novinky skutečně již u konce, na samotnou techniku de facto sáhnuto nebylo. Je to přitom poněkud zvláštní, neboť vyjma Modelu S americká automobilka přistoupila také k menší modifikaci u Modelu X. Ten byl dosud jako základní model k mání ve verzi 70D, což odkazovalo na baterie o kapacitě 70 kWh. Aktuálně tu ovšem máme inovované základní provedení 75D, jenž díky 75 kWh zvládne na jedno nabití 381 kilometrů namísto 354.
Jízdní dynamika se vlivem větších akumulátorů nemění, cena však narostla o 3 000 USD (71 500 Kč) na 84 200 dolarů (1 993 500 Kč). Samozřejmě před započtením vládních dotací, které mohou činit až 7 500 USD (178 000 Kč). V případě Tesly Model S, která baterie s větší kapacitou nedostala, pak základní provedení 70D vychází na 71 500 dolarů (1 693 000 Kč). Ve srovnání s dosluhujícím modelem jde přitom opět o třítisícové zdražení.
Závěrem pak již jen můžeme přihodit ilustraci X-Tomiho, na které faceliftovaný Model S pózuje jako kombík. Je ovšem třeba říci, že toto je holá fikce, ke které nejspíše nikdy nedojde. A to i za předpokladu, že v byznysu se nikdy nemá říkat nikdy. Daná verze by ale nejspíše lákala jen evropské zákazníky a na jejich poptávce (či jak zájem o třicetkrát zadotovaný produkt nazvat) Tesla svou aktuální existenci nestaví.
Tesla Model S se dočkala lehčího faceliftu, který si pohrál s čelními partiemi a vnitřní výbavou
Jako kombík americký elektromobil nejspíše nikdy nedorazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva