Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model S 2017 plně odhalena. Facelift přinesl unifikující příď, verzi P100D nikoli
13.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americký elektrický sedan zůstává po stránce technické nezměněn. Kromě jiných čelních partií nabízí pouze odlišnou výbavu a rychlejší dobíjení.
Po včerejším úniku prvních snímků faceliftované Tesly Model S si dnes můžeme modernizaci představit oficiálně. Hned v úvodu přitom musíme zklamat všechny příznivce elektromobility, kteří vyhlíželi spekulovanou verzi P100D. Ta se již dle názvu měla pod kapotou pyšnit bateriemi o kapacitě 100 kWh, pročež by takový model nabídl lepší dojezd a možná i dynamiku. V rámci prvotního odhalení ovšem nedorazil, jeho fanoušci se tak musí opětovně obrnit trpělivostí. Je přitom otázkou, zda se ho v nejbližších letech vůbec dočkáme, Tesla totiž oficiálně žádnou takovou variantu nepotvrdila.
Čeho jsme se tedy nakonec dočkali? V prvé řadě je to zcela nová čelní maska, která je víceméně kopií předních partií Modelu X. Na sedanu vypadá o dost lépe než na crossoveru, přesto si nejsme jisti jak vhodností samotné designové unifikace, tak příliš velkou, ničím nenarušenou plochu na přídi v místech, kde jsme zvyklí vídat alespoň náznak masky chladiče. Kromě toho dorazily také nové světlomety, které počítají na každé straně se 14 diodami. Ty slouží k přisvěcování zatáček, přičemž jsou automaticky nastavovány ve třech úrovních dle aktuálních podmínek, aby tak řidič měl pokaždé k dispozici v rámci možností ideální výhled.
Tím jsou venkovní změny u konce, přesunout se tak můžeme do interiéru. Zde mohou zákazníci sáhnout po dvou nových dřevěných dekorech Figured Ash Wood a Dark Ash Wood, kromě toho byl opět z Modelu X převzat také filtrační systém s filtrem HEPA včetně nechvalně proslulého režimu Bioweapon Defense Mode. Ani zde se přitom nejedná o ochranu při útoku biologickými zbraněmi, nýbrž o technologii, jenž má dle Tesly odstranit až 99,97 % veškerých emisních částic, alergenů a bakterií z kabiny.
Tato funkce je přitom součástí příplatkového paketu, který vás vyjde na 3 000 USD (cca 71 500 Kč). Zároveň s ním pak dorazí i kožené čalounění sedadel, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru či zmiňované tříúrovňové čelní LEDky. Kromě toho si pak můžete za dalších 1 500 USD (35 750 Kč) pořídit 72ampérové dobíjení, standardem je ovšem 48ampérové. To přitom patří mezi další novinky, neboť dosud bylo k mání pouze 40ampérové.
Tím jsou novinky skutečně již u konce, na samotnou techniku de facto sáhnuto nebylo. Je to přitom poněkud zvláštní, neboť vyjma Modelu S americká automobilka přistoupila také k menší modifikaci u Modelu X. Ten byl dosud jako základní model k mání ve verzi 70D, což odkazovalo na baterie o kapacitě 70 kWh. Aktuálně tu ovšem máme inovované základní provedení 75D, jenž díky 75 kWh zvládne na jedno nabití 381 kilometrů namísto 354.
Jízdní dynamika se vlivem větších akumulátorů nemění, cena však narostla o 3 000 USD (71 500 Kč) na 84 200 dolarů (1 993 500 Kč). Samozřejmě před započtením vládních dotací, které mohou činit až 7 500 USD (178 000 Kč). V případě Tesly Model S, která baterie s větší kapacitou nedostala, pak základní provedení 70D vychází na 71 500 dolarů (1 693 000 Kč). Ve srovnání s dosluhujícím modelem jde přitom opět o třítisícové zdražení.
Závěrem pak již jen můžeme přihodit ilustraci X-Tomiho, na které faceliftovaný Model S pózuje jako kombík. Je ovšem třeba říci, že toto je holá fikce, ke které nejspíše nikdy nedojde. A to i za předpokladu, že v byznysu se nikdy nemá říkat nikdy. Daná verze by ale nejspíše lákala jen evropské zákazníky a na jejich poptávce (či jak zájem o třicetkrát zadotovaný produkt nazvat) Tesla svou aktuální existenci nestaví.
















Tesla Model S se dočkala lehčího faceliftu, který si pohrál s čelními partiemi a vnitřní výbavou
Jako kombík americký elektromobil nejspíše nikdy nedorazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins