Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 plně odhalena. Tady je všechno, co o ní potřebujete vědět
29.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Den D pro elektrickou mobilitu? Nebo soudný den pro automobilku Tesla? To teď nikdo neví, s přesnými daty k Model 3 ale můžeme hádat snáze.
Jen o málokterém autě se v posledních týdnech mluví tolik jako o Tesle Model 3. Automobilka zkraje července zahájila její sériovou výrobu, čímž dále rozvířila už tak hodně divoké vody spekulací o tom, co přesně nabídne. Přes začátek výroby totiž Tesla neřekla o sériové verzi prakticky nic, co by už dříve nenaznačila, a tak jsme museli být rádi za každý náznak informací o ní - detailní záběry, způsob otevírání a startování či akceleraci vozu.
Na - z našeho pohledu - dnešní ráno bylo ale naplánováno slavnostní předání prvních 30 sériových vozů zákazníkům a při této příležitosti bylo také očekáváno odhalení kompletních produkčních specifikací. Došlo na něj. Můžeme vám tak do detailu představit data o technice, dynamice, výbavě či cenách, které se ode dneška stávají Model 3 vlastní.
Nebudeme vás tentokrát zatěžovat někdy trochu nepřehledným textem a vše zmíníme po bodech tak, jak data prezentovala sama automobilka. V určitou chvíli se dělí na dvě části podle toho, jde-li o verzi se „standardní” baterií nebo tou pro „dlouhý dojezd”, neboť obě varianty se neliší pouze kapacitou akumulátoru. Takto verze rozdělil přímo Elon Musk s tím, že nejprve bude dostupná pouze ta dražší, s delším dojezdem, pro zjednodušení výroby. Ke konci letošního roku by ale automobilka měla začít vyrábět i ono levnější provedení.
Dost bylo úvodu, pojďme si postupně projít všechna důležitá data. Je to záplava faktických údajů, přesto snad nebudou nudit. Najdeme mezi nimi dost nových faktů rozšířených o pár dalších detailů, které jsme se při premiéře Model 3 dozvěděli. Dodejme jen, že zatímco pro Američany začíná výroba Model 3 nyní, s dodávkami do Evropy se nepočítá dříve než začátkem roku 2019...
Klíčová data společná pro všechny verze Model 3
Délka: 4 694 mm
Šířka: 1 849 mm
Výška: 1 443 mm
Rozvor: 2 875 mm
Rozchod: 1 580 mm
Světlá výška: 140 mm
Počet sedadel: 5
Objem zavazadlového prostoru: 423 litrů
Koeficient odporu vzduchu: Cd 0,23
Zavěšení kol vpředu: Dvojitý lichoběžník, pružiny, tlumiče, stabilizátor
Zavěšení kol vzadu: Nezávislé víceprvkové zavěšení, pružiny, tlumiče, stabilizátor
Řízení: S variabilním převodem i posilovačem
Kola a pneumatiky: 18" nebo 19” kola s celoročními pneu zatím neznámé specifikace
Data pro verzi se „standardní” baterií
Pohotovostní hmotnost: 1 610 kg
Rozložení hmotnosti: 47 % vpředu, 53 % vzadu
Dojezd: 354 km (odhad EPA)
Doba dobíjení u Superchargeru: 209 km za 30 minut
Doba dobíjení doma: 48 km za 1 hodinu (240V, 32A)
Toto jsou velmi teoretická data, která se budou lišit podle jízdního stylu a dostupného způsobu dobíjení. Přesná kapacita akumulátorů bohužel nebyla zveřejněna, odhadovat ji lze na cca 50 kWh (ekvivalent asi 19 litrů benzinu v konvenčním autě). V českých podmínkách bude doba domácího dobíjení obvykle dvojnásobná (240V, 16A)
Zrychlení z 0 na 97 km/h: 5,6 s
Maximální rychlost: 209 km/h
Začátek výroby: konec roku 2017
Data pro verzi s baterií pro „dlouhý dojezd”
Pohotovostní hmotnost: 1 730 kg
Rozložení hmotnosti: 48 % vpředu, 52 % vzadu
Dojezd: 499 km (odhad Tesly)
Doba dobíjení u Superchargeru: 274 km za 30 minut
Doba dobíjení doma: 60 km za jednu hodinu (240V, 40A)
Toto jsou opět velmi teoretická data, která se budou lišit podle jízdního stylu a dostupného způsobu dobíjení. Přesná kapacita akumulátorů ani zde nebyla zveřejněna, odhadovat ji lze na cca 70 kWh (ekvivalent asi 27 litrů benzinu v konvenčním autě). V českých podmínkách bude doba domácího dobíjení ještě více než dvojnásobná (240V, 16A)
Zrychlení z 0 na 97 km/h: 5,1 s
Maximální rychlost: 225 km/h
Začátek výroby: červenec 2017
Oficiální fotografie Tesly Model 3
Cena, standardní a příplatková výbava
Základní cena: 35 000 USD (776 500 Kč) bez daní a poplatků
Výbava interiéru
15" dotykový displej
Dvouzónová klimatizace
FM/internetové rádio
Textilní čalounění
Středová konzole s odkládacím prostorem a dvěma USB-porty
Komfortní výbava
Palubní mapy a navigace
Připojení k internetu pomocí LTE a Wi-Fi hotspot
Bezklíčový vstup a start a dálkové ovládání klimatizace
Hlasové ovládání
Bluetooth konektivita
Zadní sedadla 60/40
Parkovací kamera
Samozatmavovací zpětné zrcátko
Jednodotykové ovládání všech oken
Elektrická vnější zpětná zrcátka
12V zásuvka
Bezpečnost
LED-světla
7 kamer, přední radar, 12 ultrazvukových senzorů
8 airbagů
Tříbodové pásy s připomenutím nezapnutí
ESP a ASR
Čtyři kotoučové brzdy s ABS
Zavírání dveří s dětskými pojistkami
Alarm
Monitoring tlaku pneu
Záruky
Auto: 4 roky, 80 tisíc km
Akumulátor: 8 let, 160 000 km (193 000 km s baterií pro „dlouhý dojezd”)
Volitelná výbava
Verze pro dlouhý dojezd: 9 000 USD (200 tisíc Kč, celkem tedy za vyšší verzi 44 000 USD/975 tisíc Kč v základu)
18" kola Aero: bez příplatku
19" kola Sport: 1 500 USD (33 300 Kč)
Paket Premium: 5 000 USD (111 000 Kč). Čítá lepší materiály v interiéru, elektrická sedadla, elektrické nastavení volantu, lepší audiosystém, prosklenou střechu, samozatmavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, LED-mlhovky, středovou konzoli s držáky dvou mobilních telefonů
Autopilot: 5 000 USD (111 000 Kč)
Plně autonomní řízení: 3 000 USD (67 000 Kč) s Autopilotem. Umožní v budoucnu řízení vozu bez potřeby zásahů řidiče v závislosti na vývoji technologie a zákonných podmínkách v místě provozu.
Dostupné barvy karoserie
Černá: bez příplatku
Stříbrná metalíza Midnight Silver: 1 000 USD (22 200 Kč)
Modrá metalíza Deep Blue: 1 000 USD (22 200 Kč)
Stříbrná metalíza Silver: 1 000 USD (22 200 Kč)
Bílá barva: 1 000 USD (22 200 Kč)
Červená barva: 1 000 USD (22 200 Kč)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva