Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 odhalila další detaily, vnitřek prý bude jak v kosmické lodi
5.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elon Musk se na Twitteru rozhovořil o změnách Tesly Model 3 cestou do produkce. Změní se příď i záď, nebude HUD a prý na ní zbude i trocha dotací.
Tam, kde většina automobilek vydá tiskovou zprávu a fotosadu čítající jakékoliv množství od 5 do třeba 150 obrázků, hovoří Elon Musk s veřejností pomocí Twitteru. Právě na tomto kanálu byly prostřednictvím desítek tweetů vypuštěny do světa další informace o připravovaném Modelu 3, který v uplynulých dnech zažívá rádoby bombastické entré.
Opět bylo potvrzeno, že Model 3 bude v základu se zadním náhonem a čtyřkolka, tedy další motor či motory na přední nápravě, bude za příplatek do 5 000 dolarů (cca 119 tisíc korun). Čtyřkolka, pravděpodobně také označená písmenem D, má být „o hodně rychlejší” než zadokolka.
Již jsme hovořili o výhradách k designu přední části a také ke způsobu otevírání zavazadelníku. Podle dostupných informací bude design upraven, ale asi ne moc, protože aerodynamika musí být na prvním místě a té nejvíc pomáhá hladká příď. Koeficient odporu vzduchu ještě není znám, ale Musk doufá, že se udrží do hodnoty 0,21. Přístup do zavazadelníku ale dost pravděpodobně zůstane stejný, podle Muskových slov se tudy dá bez problémů naložit bicykl.
Ve finálním stavu není ani přístrojová deska. Centrální displej s úhlopříčkou 15 palců pravděpodobně zůstane včetně současného umístění, které vyvolává dojem, že tam byl přilepen na poslední chvíli. Pravděpodobně také nebude před řidičem žádná kaplička přístrojů. V prototypech, ve kterých se mohli svézt první hosté, byla rychlost zobrazována v levém horním rohu centrálního displeje.
Absence klasické kapličky přístrojů není novinkou, příklady budiž různá nejen francouzská auta; Francouzi se obecně neustále snaží tenhle prvek vynalézt znovu. Podle Muska bude vnitřek působit jako vesmírná loď, s čímž si u auta spojíme Hondu Civic. Tesla Model 3 dost pravděpodobně nebude mít head-up displej, což by byla skutečně škoda; tahle věc aspoň podle nás působí moderně jako nic jiného, co do auta můžete namontovat. Možná s výjimkou ovládání gesty.
Volant v prototypech také nebyl sériový, ten dostane spoustu změn. Rozhodně na něm budou tlačítka; někdo na Twitteru dokonce navrhoval, aby Tesla udělala volant podobný tomu v nových Ferrari. Tak divoké to snad nebude, ale věci jako tempomat, rádio, telefon nebo funkce Autopilotu - které budou u všech Modelů 3 ve standardu - se budou určitě ovládat na volantu. A pokud budeme mít štěstí, bude volant i kulatý.
Elon Musk také hovořil o obavách, že na Model 3 nezbudou žádné peníze z dotací, že se na něj už nebude vztahovat federální daňová sleva 7 500 dolarů (cca 178 tisíc korun) koncovému zákazníkovi, protože Tesla stihne prodat 200 tisíc aut dřív. Uvedl, že podle aktuálního plánu na příští roky by „velké množství zákazníků mělo na slevu dosáhnout”, a to nejen v Kalifornii, kam zamíří první vyrobené kusy, ale také na východním pobřeží USA.
Kolik jich bude, ovšem nevíme. Co víme, je, že Tesla zatím za svou existenci prodala asi 110 tisíc aut a letos chce doručit dalších 80 - 90 tisíc, což je dohromady hodně blízko 200 tisícům. Být mezi zájemci o Model 3, s daňovou slevou nepočítáme, nevypadá to reálně. Do ceny samozřejmě můžou promluvit ještě podpory v jednotlivých státech, v Kalifornii to je např. dalších 2 500 dolarů, ale ty se velmi liší.
Ohromná poptávka po Modelu 3 může být dalším problémem. Na papíře vypadá 276 tisíc předobjednávek krásně, ale znamená to potíž - takové množství aut je taky potřeba někde vyrobit. O naplnění poptávky má obavu také Joseph Spak, analytik BBC. Podle jeho názoru by firma mohla mít problém dodat velkou část nyní předobjednaných aut dříve než v roce 2019.
Letošní cíl zákazníkům doručit 80 - 90 tisíc aut znamená 20 000 až 22 500 doručených aut každé čtvrtletí. Jsou už známy výsledky za první kvartál letoška a firma výrazně zaostává, doručila 14 820 aut. Problém ale byl podle tiskové zprávy v dodávkách dílů pro Model X, které si automobilka neumí sama vyrobit. Subdodavatelé prý měli problémy, které trvalo vyřešit déle, než se očekávalo. Výroba Modelů X tak byla pomalejší.
I necelých 15 tisíc je ale meziroční nárůst. Zda je Tesla na dobré cestě splnit svůj letošní cíl, ukáže druhý kvartál. Čím blíž mu ale bude, tím větší je pravděpodobnost, že na Model 3 žádná daňové peníze nezbudou - nebo alespoň nic ve výši blízké 7 500 dolarům -, což může znamenat, že část z oněch předobjednávek bude zrušena. Jak to dopadne, si počkejme.
Události kolem Tesly 3 nás ale vedou k zamyšlení, proč je prozatím ticho po pěšině na straně tradičních automobilek. Není 276 tisíc předobjednávek dostatečnou ukázkou toho, že lidé chtějí dostupné elektromobily? Nestálo by to alespoň za komentář? Nebo vůbec nejde o elektromobilismus jako takový, jen se z Tesly stalo módní zboží?
Tenhle vzhled produkční Model 3 mít nebude, na oficiálních fotkách se navíc ukázal jen zevnějšek
Při premiéře v Los Angeles se ukázal také interiér, ani on ale neměl sériovou podobu
Zdroje: Carscoops, Auto Evolution, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 4 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 7 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva