Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 nebude celohliníková, v základu nenabídne ani 60 kWh
28.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nově odhalené detaily spolu s nižšími náklady na výrobu baterií mají potvrzovat, že cena základního modelu skutečně nepřekročí 835 tisíc korun.
Nové Tesle Model 3 jsme se na zoubek podívali již několikrát. Kromě prvotního představení přišly na přetřes detaily týkající se interiéru, zpochybnili jsme i tvrzení o nejúspěšnějším debutu historie. Skeptičtí přitom nejsme sami, obdobně je na tom třeba i šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Pro Elona Muska však taková četnost článků může být potěšující, o voze se totiž mluví a to je pro byznys vždy dobré, přestože některé zprávy dvakrát pozitivní nejsou.
Jakkoliv se ale může zdát, že Model 3 je zmapovaný od podvozku až po střechu, po stránce technické jsme se od Tesly mnoho parametrů nedozvěděli. Dosud jsme se dozvěděli pouze tolik, že základní varianta má na jedno nabití zvládnout minimálně 346 kilometrů. Tedy o chloupek více než konkurenční Chevrolet Bolt, jemuž k 320kilometrovému dojezdu mají posloužit baterie o kapacitě 60 kWh.
Právě tyto údaje ovšem analytikovi firmy UBS Colinu Langanovi a bývalému inženýrovi GM Jonu Bereisovi posloužily ke zpochybňování toho, že automobilka bude schopna zmíněnou cenou pokrýt alespoň výrobní náklady. Na jejich pochybnosti pak automobilka zareagovala vypuštěním několika nových informací, a tak si o vozu můžeme říci něco více.
V prvé řadě tedy víme, že Model 3 nebude celohliníkový jako jeho sourozenci. Tento fakt na první pohled není podstatný, nicméně Langan i Bereisa ve svých odhadech s použitím hliníku počítali. Dle nich tak měly výrobní náklady na základní model překračovat prodejní sumu 35 000 USD (cca 835 300 Kč) o 1 510 dolarů (36 100 Kč). Oba přitom vycházeli z odhadu, že Model 3 dostane baterie o kapacitě 60 kWh stejně jako Chevrolet Bolt.
V případě konkurenčního modelu přitom jedna kilowatthodina vychází v rámci výroby přibližně na 260 dolarů (6 200 Kč), u Tesly by ovšem dané náklady měly být poníženy na 215 dolarů (5 200 Kč) za kWh. Celý paket by tedy vycházel na 12 900 USD (308 000 Kč), pročež by v kombinaci s onou celohliníkovou konstrukcí a dalšími prvky nemohla být udávaná cena dodržena.
Jeff Evanson z Tesly ovšem stran faktu, že Model 3 nebude celohliníkový, také uvedl, že baterie budou mít menší kapacitu než 60 kWh. A navíc prý v případě Modelu S stojí výroba jedné kilowatthodiny 190 USD (4 600 Kč). Tesla tedy vykreslila poněkud měně atraktivní obraz nejlevnějšího modelu 3 - s jinou než hliníkovou konstrukcí bude těžší a menší než 60kW akumulátory také nejsou žádný zázrak. Přesto Tesla nadále tvrdí, že i přes nižší kapacitu bude mít Model 3 lepší dojezd než Bolt.
S minimálními 346 kilometry na jeden zátah přitom Bereisa prý problém nemá, k ceně 190 USD za kWh je však skeptický. Dle jeho analýz by k posunu v rámci technologií a materiálů mělo dojít až v nové dekádě, kdy kupříkladu do roku 2025 má cena výroby jedné kilowatthodiny poklesnout na 133 až 155 dolarů (3 200 až 3 700 Kč).
I v tomto ohledu se přitom bývalý inženýr GM a šéf značky Tesla rozcházejí, neboť dle Muska má být v dohledné době u Modelu 3 výroba jedné kilowatthodiny snížena na pouhých 125 USD (3 000 Kč). Je však otázkou, zda Musk si k tomuto číslu nedopomůže dotacemi od daňových poplatníků. A stejně tak je otázkou, zda se skutečné výrobní náklady někdy máme šanci dozvědět. Zatím je jisté jen jedno - Tesla nevydělává na žádném z dosavadních modelů, ať už to bude ospravedlňovat investicemi jiným směrem jakkoli. Ty ostatně k jejímu podnikání náleží stejně jako v případě kterékoli jiné automobilky...














Tesla Model 3 dle nových informací nebude celohliníková, navíc v základu její baterie nepřekročí kapacitou 60 kWh
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins