Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 nafocena do detailu, ukázala ohromné nepravidelné spáry karoserie
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jde sice o předprodukční exemplář, i od takového ale člověk čeká kvalitu blížící se finálnímu produktu. Není tu, a to ani zvenční, ani uvnitř.
O chystané Tesle Model 3 jsme sepsali již bezpočet článků. Není tak vlastně oblast, kde by vás elektrická novinka mohla zaskočit. Blíže jsme si totiž mohli přiblížit její specifikace či výbavu. Kromě toho vešlo již dříve ve známost, že automobilka hodlá pořádně zariskovat, neboť uvedla, že vynechá testovací fázi prototypů v provozu a zrychlí i přípravu výroby. Nové snímky předprodukčního exempláře ale naznačují, že tato hra vabank se nemusí vyplatit.
Stříbrný Model 3 byl nafocen během postávání u Superchargeru do opravdu nejmenšího detailu, pročež si můžeme prohlédnout nejen příď, která bude po pár dnech bez myčky připomínat mobilní mucholapku, ale také záď osazenou manuálním víčkem ukrývajícím zásuvku pro dobíjení. Ukazuje se tedy, že Tesla skutečně u své novinky šetřila, kde to šlo, aby cenu dostala co nejníže - Model S a Model X mají luxusnější a na obsluhu příjemnější magnetické víko.
Zrovna tyto oblasti ovšem náš zrak tolik nepřitahují, značné pozornosti se netěší ani 19palcové ráfky vpředu a vzadu obuté do celoročních pneumatik Continental o rozměru 235/40. Místo toho zde prim hrají spáry karoserie, které rozhodně neodpovídají milionové ceně, jakou by Model 3 měl na americkém trhu po uplatnění dotací mít. Místo toho se zde pomalu díváme na vůz, který má za sebou těžkou havárii, po níž byl seskládán z několika různých exemplářů.
Je samozřejmě na místě dodat, že jde o předprodukční prototyp, u nichž se na milimetr zas až tak nehledí, a to nikoliv jen u Tesly, ale ani u dalších automobilek. Nicméně v případě Modelu 3 se Elon Musk kasal pokročilými počítačovými simulacemi, které měly znamenat kvalitní výrobu hned na první pokus. Ukazuje se však, že buď tyto exempláře byly vyrobeny způsobem dalece se neblížícím tomu, kterým mají být vyráběny produkční kusy, nebo je skutečný svět o trochu komplikovanějším jiným místem, než jej vidí Elon Musk.
Co dodat? Snad jen doufání, že u zákaznických vozů již vše bude v pořádku. Pokud ale nikoliv, pak se zde skutečně začíná rozehrávat ten nejčernější scénář, který jsme naznačovali - tedy že bezprecedentní urychlení příprav zahájení sériové výroby v červenci bude kamenem úrazu značky. Model 3 bude totiž pro řadu lidí jediným autem v rodině, a proto na něj bude nahlíženo daleko kritičtěji než na předchozí vozy značky, které lidé spojovali s jistým průkopnictvím a představovaly pro ně „dočasně odložitelnou alternativu” k jiným autům.
Nic bližšího ale již v tomto ohledu nelze zmínit, pročež jen dodáme, že kromě stříbrného exempláře byla v posledních dnech nafocena i bílo-černo-modrá trojice. I v těchto barvách jsme si přitom Teslu Model 3 mohli prohlédnout již dříve, nicméně nyní testovací jezdci zjevně zapomněli zatáhnout okénka a zakrýt palubní desku. Kokpit novinky si tedy můžeme prohlédnout taktéž do posledního detailu.
Je přitom dost možné, že z něj budete mít stejný pocit jako ze špatně spasovaného exteriéru. Ačkoliv zde totiž máme rozměrný centrální displej, vše působí tak nějak staromilsky - zvláště volant se dvěma tlačítky vypadá jako z 90. let minulého století, kdy multifunkční kousky teprve startovaly kariéru. Zde sice většinu funkcí dostane na povel onen displej či hlasové ovládání, to ale na dojmu nic nemění.
Je ale možné, že po spatření tristního provedení exteriéru jsme vůči Model 3 zaujatí a příliš upěnlivě hledáme další nedostatky. Výsledný názor si proto raději udělejte sami - znovu ovšem dodáváme, že se koukáte na vůz za zhruba 1 milion korun, který nabídne baterie o kapacitě 75 kWh, stovku za 5,6 sekundy, pohon zadních kol a ryze standardizovaný interiér. Další personalizace totiž přijde až záhy a jistě za další peníze...



































Tesla Model 3 byla nafocena do detailu nejen zvenčí...
Zdroje: WattLOL8@Imgur, inamachineshop@Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB