Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela

Dle magazínu Business Insider existují důkazy, že Tesla věděla o únicích chladicí kapaliny akumulátorů, které vedly ke vznícení. Problémy ale řešila leda po vzoru Jeremyho Clarksona.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela

29.6.2020 | Petr Prokopec

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dle magazínu Business Insider existují důkazy, že Tesla věděla o únicích chladicí kapaliny akumulátorů, které vedly ke vznícení. Problémy ale řešila leda po vzoru Jeremyho Clarksona.

Uplynulou středu 24. června středočeští hasiči na vlastní kůži poznali úskalí, která jsou spojená s požáry aut osazených elektrickým pohonem. Plug-in hybridní BMW 330e totiž po uhašení muselo být přemístěno jeřábem do speciálního kontejneru s vodou, ve kterém pár dní pobude, aby bylo eliminováno riziko možného opětovného vznícení baterií. Teprve poté bude vůz prošetřen, aby technici zjistili příčinu požáru. Za tou klidně může stát i chyba při výrobě, jak se posutpně ukazuje na nové kauze automobilky Tesla.

Kalifornský výrobce elektromobilů se stal středobodem článku magazínu Business Insider. Jeho autorka, Linette Lopez, tvrdí, že má přístup k řadě emailů a hned dvěma analýzám, jenž si Tesla objednala kvůli problémům spojeným s chladícím okruhem Modelu S. U bateriového paketu mělo docházet k únikům chladicí kapaliny. A jakmile dojde k vyschnutí okruhu, může podle expertů oslovených novinářkou dojít právě k samovznícení.

Linette Lopez prozatím žádné důkazy nezveřejnila, nicméně dle jejího tvrzení založeného na oněch analýzách měla automobilka užívat hliník, který nebyl dostatečně odolný a při velké zátěži měl tendenci praskat. To měly potvrdit analytické firmy, které veškerá získaná data předaly pouze Tesle. A ta následně rozhodla, že se skutečně jedná o bezpečnostní riziko - právě proto měla loni u Modelů S a X omezit napětí v akumulátorech.

Na celé věci je přitom nejzávažnější skutečnost, že Tesla dle novinářky o celém problému léta věděla, ovšem riziková auta prodávala i nadále. Úniku chladicí kapaliny se údajně pokoušeli zabránit dělníci, kteří měli za pomocí kladiv upravovat hliníková zakončení okruhů tak, aby těsnila. O těchto sporných krocích se pak mají zmiňovat ony interní e-maily.

K celé věci se prozatím nevyjádřila ani Tesla, ani žádná z jí oslovených analytických firem. Nicméně pokud se veškerá obvinění potvrdí, má automobilka velký problém. Jednalo by se totiž o vědomé ohrožování životů zákazníků. Vše nyní již vyšetřuje agentura NHTSA, která hodlá především zjistit, zda ona úprava napětí měla skutečně snížit úniků kapaliny a následných požáru.

Máme tu tak další obláčky na Muskem vymalované modré obloze. Bude však třeba, aby novinářka přišla s jasnými důkazy, nebo aby ona obvinění potvrdila NHTSA. Na druhou stranu by ale nebylo překvapivé, kdyby i v tomto případě Tesle ve své snaze co nejrychleji inovovat narazila jako pověstná kosa na kámen, nebylo by to poprvé.


Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 1 - Tesla Model S pozar Belgie foto 01Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 2 - Tesla Model S pozar Belgie foto 02Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 3 - Tesla Model S pozar Belgie foto 03Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 4 - Tesla Model S pozar Belgie foto 04Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 5 - Tesla Model S pozar Belgie foto 05Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 6 - Tesla Model S pozar Belgie foto 06Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 7 - Tesla Model S pozar Belgie foto 07Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 8 - Tesla Model S pozar Belgie foto 08
Tesly shořely v Belgii..

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 9 - Tesla Model S pozar Cina foto 01Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 10 - Tesla Model S pozar Cina foto 02Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 11 - Tesla Model S pozar Cina foto 03Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 12 - Tesla Model S pozar Cina foto 04Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 13 - Tesla Model S pozar Cina foto 05Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 14 - Tesla Model S pozar Cina foto 06
...Číně...

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 15 - tesla model s pozar norsko 01Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 16 - tesla model s pozar norsko 02
...i v Norsku. Foto Archiv Autoforum.cz

Zdroj: Business Insider

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše