Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí

Druhá generace Autopilotu by se měla brzy dostávat do vozů Tesla. Bude schopnější, ale bude potřebovat vlastní řídící jednotku, mimo jiné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí

16.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace Autopilotu by se měla brzy dostávat do vozů Tesla. Bude schopnější, ale bude potřebovat vlastní řídící jednotku, mimo jiné.

Tesla připravuje Autopilot 2.0, druhou generaci svého trochu nešťastně nazvaného systému „autonomního” řízení. To je v současné podobě v podstatě kombinací adaptivního tempomatu s aktivním udržováním v jízdních pruzích a v praxi neumí o moc víc než nabídnou některé jiné značky včetně např. Mercedesu. Druhá generace by ale měla v nejpokročilejší fázi nabídnout i skutečně autonomní jízdu, zní z automobilky Tesla.

Nejsou to veřejná prohlášení Elona Muska, takže na nich může být víc pravdy než obvykle, ale přesto buďme zdrženliví. Faktem je, že nová generace Autopilotu bude využívat třech kamer v přední části auta - standardní se záběrem 50°, která bude hlavní kamerou, druhou širokoúhlou se záběrem 150°, která bude hlídat i okolní pruhy, cyklisty a chodce, a třetí se záběrem 25°, která má sloužit zejména jako záložní.

Podle již starších slov Elona Muska má také Autopilot i nadále fungovat na principu radarů a nepřecházet k lidarům, protože „klasický” radar je odolnější proti dešti či mlze. Autopilot 2.0 by měl mít jeden v každém rohu vozu, pro ještě přesnější hlídání prostoru okolo. Celkem tedy bude na voze pět radarů.

Princip funkce Autopilotu by ale měl zůstat stejný - auto si má stahovat patřičné čtverce vysoce detailních map ze serverů Tesly podle toho, kde se zrovna nachází. Tyto vysoce detailní mapy tvoří a hlavně zdokonalují sami řidiči vozů Tesla při jejich provozu; jistě jste už zachytili zmínku o tom, že všichni řidiči vozů Tesla pomáhají zdokonalovat jejich fungování.

Vývoj hardware je ve velmi pokročilých stádiích. Podstatný rozdíl mezi současným stavem a Autopilotem 2.0 je ten, že ten současný je řízen v rámci MCU, Media Control Unit, jedné z mnoha řídících jednotek ve voze. Podle dostupných informací bude Autopilot 2.0 potřebovat samostatnou řídící jednotku. Údajně už je vytvořen počítačový program, který na novém hardwaru, nejspíš včetně separátní řídící jednotky, umí provozovat současnou verzi Autopilotu. Je samozřejmé, že se dílčí aktualizace budou do vozů dostávat po internetu, stejně jako dosud.

Co zatím nevíme, je, kdy lze očekávat Tesly kompletně hardwarově vybavené pro Autopilota 2.0 ve výrobě - nebo jestli dokonce už nejsou vyráběny. Obrázky krytu stereo-kamer na Modelu X níže by mohly něco takového naznačovat, standardně má současný Autopilot kameru v čelním skle jen jednu. I na voze, kde byl tenhle díl objeven, byla kamera jedna, ale druhý otvor nebyl zaslepen, jak tomu bývalo dříve.

Stejně tak není známé případné zvýšení ceny tohoto systému, resp. celého auta. Víme ale, že novinky budou velké, alespoň dle slov Elona Muska z posledního rozhovoru s investory: „Co se připravuje, lidi překvapí,” řekl. „Přijde to dříve, než čekají,” dodal, a pokračoval, že pokud tahle technologie přijde působivá jemu, „ostatní lidé budou skutečně ohromeni”.


Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 1 - tesla autopilot 2 tri kamery schema 01
Toto je uniklé schéma zapojení trojice kamer. Od doby úniku ale prý bylo změněno

Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 2 - tesla autopilot 2 kryt kamer 01Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 3 - tesla autopilot 2 kryt kamer 02
Kryt se dvěma otvory pro kamery u Modelu X, který Electrek zachytil minulý měsíc

Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 4 - tesla funkce autopilota 02
Rozdíl mezi mapou pro normální navigaci (vlevo) a mapou s vysokou přesností, kterou používá Tesla (vpravo)

Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 5 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 19Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 6 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 20Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 7 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 17Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 8 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 18Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 9 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 23Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 10 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 26Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 11 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 31Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 12 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 33Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 13 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 34Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 14 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 37Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 15 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 38Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí - 16 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 39
Lepší autopilot Tesly má prý v budoucnu znamenat i skutečnou autonomní jízdu

Zdroje: Electrek poprvé a podruhé

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.