Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technik vysvětlil, jakým fíglem udělal novou Corvette přes její kvality tak levnou
31.7.2019 | Petr Prokopec
500koňové auto s motorem uprostřed, stovkou pod 3 sekundy a maximálkou okolo 300 km/h za 1,38 milionu Kč? To zní jako nabídka z katalogu čínských automobilek, jenže jde o specifikace nového Chevroletu Corvette C8.
Osmá generace Chevroletu Corvette byla představena před necelými dvěma týdny. I tak krátký čas ovšem stačil k tomu, aby byla produkce pro rok 2020 prakticky zcela vyprodána. Tento stav ve výsledku není překvapivý, neboť novinka předchozí provedení překonává víceméně ve všem. Do vínku dostala materiály jako hliník a karbon, zároveň byla obdařena silnější pohonnou jednotkou. Ta se navíc přesunula doprostřed, po vzoru evropské superligy. Lidé se tedy původně logicky domnívali, že stejným směrem Corvette C8 zamíří i po stránce cenové.
Chevrolet zatím nezmínil konkrétní částku, nicméně během premiéry naznačil, že novinka nakonec nebude startovat nad 80 nebo 100 tisíci dolary (cca 1,84 až 2,3 milionu korun). Místo toho ji bude možné pořídit za méně než 60 000 USD (1,38 mil. Kč). Konkrétní suma sice zatím nezazněla, nicméně i kdyby automobilka zamířila jen o dolar pod zmíněných 60 000 USD, stále by se jednalo o neskutečně výhodnou koupi. Pokud začneme hledat evropský sporťák naladěný na zhruba 500 koní, ani se dvěma miliony korun v kapse neuspějeme. Enormní zájem je tedy pochopitelný.
Otázkou je, jak se Chevroletu tento radikální kousek povedl. Přeci jen vyrobit dnes vůz, který se má zvládnout zavděčit globálnímu publiku a zároveň splňovat veškeré bezpečnostní a emisní regule, není nic jednoduchého. Zvláště když dochází na razantní změnu koncepce a do hry je přiveden větší počet exotických materiálů, než na jaké jsme byli u tohoto modelu zvyklí. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby Corvette C8 startovala o poznání výše, než tomu ve skutečnosti je - i tak by byla relativně levná.
Technický šéf programu Corvette Tadge Jüchter prozradili, že za nízkou cenou stojí dva faktory. Tím prvním je nová platforma Global B, kterou vůz používá. Ta je velmi flexibilní, pročež ji GM hodlá využít pro extrémně velké množství jednotlivých modelů včetně elektromobilů. Veškeré náklady na vývoj se tedy rozmělní opravdu razantním způsobem. Architektura přitom umožňuje modernizaci přes internet, stejně jako byla v jejím případě zlepšena bezpečnost kvůli hackerským útokům.
Druhým důvodem je plánované rozšíření nabídky kultovního sporťáku. Corvette C8 totiž zatím dorazila jen jako kupé, které si můžete pořídit v naprostém základu či s doplňujícím paketem Z51 Performance navyšujícím výkon. Přijde ale také otevřená verze, stejně jako varianty Z06 a ZR1. Spekuluje se však i o elektrické verzi, čemuž by použití platformy Global B jen nahrávalo, stejně jako o možném crossoveru navyšujícím praktičnost.
Co vše nakonec dorazí, je momentálně ve hvězdách. Jisté nicméně je, že právě za pomoci těchto dvou kroků dokázal Chevrolet srazit výrobní náklady na minimum. „To je to, co děláme. Vyvineme techniku a následně využijeme možností koncernu General Motors, jenž umožňuje sdílení technologií ve velkém měřítku, abychom vám nabídli veškeré možné finesy, a to za velmi přijatelnou sumu. Máme tedy jednoduše výhodu, že jsme součástí velké automobilky,“ uvedl Jüchter.
Onen recept na úspěch je tedy docela chytrý - použít pro stavbu sporťáku se spalovacím motorem platformu masových elektromobilů zní skoro geniálně. A Chevrolet podle něj evidentně dokázal ukuchtit pokrm, po jehož pozření touží skoro každý. Můžeme tedy předpokládat, že dosavadní prodejní rekordy možná padnou již v příštím roce. To automobilka bude mít k dispozici jen kupé a kabriolet, nikoliv však ony speciální verze. Zatímco tedy konkurence se sporťáky strádá, GM s Corvette C8 řeší opačný problém - už teď posílá na výrobní linku tohoto modelu dělníky z jiných továren.














































Nová Corvette dostala do vínku platformu Global B, která bude podepírat i elektrická auta. Právě díky této flexibilitě se Chevroletu povedlo srazit cenu hodně nízko
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321