Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Nano 2012: tři koně navíc a o 1,5 deci menší spotřeba
22.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Nano mělo motorizovat Indii a pokusit se o to samé ve zbytku chudší části světa. Zatím to nevyšlo, pomůže poslední modernizace?
Tata Nano se měla stát hvězdou. Vzhledem k primárnímu místu určení pro to měla klíčový předpoklad: supernízkou cenu. Jenže už od uvedení na trh stíhají vůz problémy a výrazně menší zájem, než se očekávalo.
Ještě neexistovala ani továrna na jeho výrobu a místní lidé už protestovali proti její výstavbě, aby se nakonec rozestavěné budovy musely přemístit jinam. Kvůli globálním finančním otřesům a zvýšení cen za materiály poskočila jeho cena oproti původním slibům o padesát procent, a když už byla produkce spuštěna, na popularitě mu rozhodně nepřidalo ani nevysvětlitelné samovznícení až podezřele velkého počtu kusů aut. Do toho přišlo radikální zpoždění a nakonec zřejmě definitivní zastavení uvedení dražší a lépe vybavené verze pro evropské trhy a z plánů prodávat nejlevnější automobil na světě i ve Spojených státech nakonec sešlo také.
To už nejsou ani tak porodní bolesti, jako spíše po nápravy zapadnuté Tata Nano ve smůle. Ratan Tata, majitel indického konglomerátu a vlastník značek Jaguar a Land Rover, to ale nevzdává, ačkoli dosud prodaných asi 130 tisíc aut zoufale zaostává za dřívějšími předpoklady.
Výsledek, který automobilka rozhodně nemůže považovat za úspěch, by měl alespoň částečně napravit faceliftovaný model. Novodobý indický Brouk a Ford T v jednom se zkrátka pokusí prorazit znovu, pomocí modernizace. Co konkrétně nabídne?
Je třeba říci, že novinek není mnoho a informace o předchozích problémech, jak sami vidíte, stále dají na větší povídání. Zvnějšku je vůz téměř k nerozeznání od původní verze, neboť Tata se zaměřila hlavně na techniku. Výkon vzadu umístěného dvouválcového motoru o objemu 624 cm3 se zvýšil z 35 na 38 koní a točivý moment vzrostl ze 48 na 51 newtonmetrů. Automobilka k tomu říká, že Nano je „perfektní kombinací síly a výkonu se špetkou (nebo dvěma) soli“. Maximální rychlost 105 km/h zůstala identická, nicméně Tata oproti předchůdci slibuje snížení spotřeby ze 4,23 na 4,08 litru.
Mírnou modernizací prošel rovněž podvozek. Tata informuje o změnách v řízení, novém předním stabilizátoru a montáží posilovače brzd do všech verzí. Nová a vylepšená by měla být také standardní výbava a rozšířená paleta laků karoserie.
Cena ovšem pořád zůstává lidová - začíná na částce 140 rupií, což je v přepočtu asi 51 tisíc Kč. Nano je tedy i nadále bezpečně nejdostupnějším vozem světa. Jestli mu ale tato vlastnost v kombinaci s lehce vylepšenou technikou pomůže prorazit, to teprve uvidíme.
Podle automobilky je Nano „perfektní kombinací síly a výkonu se špetkou (nebo dvěma) soli“. Netušíte někdo, co tím myslí?
Indická reklama na modernizované Nano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva