Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Nano 2012: tři koně navíc a o 1,5 deci menší spotřeba
22.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Nano mělo motorizovat Indii a pokusit se o to samé ve zbytku chudší části světa. Zatím to nevyšlo, pomůže poslední modernizace?
Tata Nano se měla stát hvězdou. Vzhledem k primárnímu místu určení pro to měla klíčový předpoklad: supernízkou cenu. Jenže už od uvedení na trh stíhají vůz problémy a výrazně menší zájem, než se očekávalo.
Ještě neexistovala ani továrna na jeho výrobu a místní lidé už protestovali proti její výstavbě, aby se nakonec rozestavěné budovy musely přemístit jinam. Kvůli globálním finančním otřesům a zvýšení cen za materiály poskočila jeho cena oproti původním slibům o padesát procent, a když už byla produkce spuštěna, na popularitě mu rozhodně nepřidalo ani nevysvětlitelné samovznícení až podezřele velkého počtu kusů aut. Do toho přišlo radikální zpoždění a nakonec zřejmě definitivní zastavení uvedení dražší a lépe vybavené verze pro evropské trhy a z plánů prodávat nejlevnější automobil na světě i ve Spojených státech nakonec sešlo také.
To už nejsou ani tak porodní bolesti, jako spíše po nápravy zapadnuté Tata Nano ve smůle. Ratan Tata, majitel indického konglomerátu a vlastník značek Jaguar a Land Rover, to ale nevzdává, ačkoli dosud prodaných asi 130 tisíc aut zoufale zaostává za dřívějšími předpoklady.
Výsledek, který automobilka rozhodně nemůže považovat za úspěch, by měl alespoň částečně napravit faceliftovaný model. Novodobý indický Brouk a Ford T v jednom se zkrátka pokusí prorazit znovu, pomocí modernizace. Co konkrétně nabídne?
Je třeba říci, že novinek není mnoho a informace o předchozích problémech, jak sami vidíte, stále dají na větší povídání. Zvnějšku je vůz téměř k nerozeznání od původní verze, neboť Tata se zaměřila hlavně na techniku. Výkon vzadu umístěného dvouválcového motoru o objemu 624 cm3 se zvýšil z 35 na 38 koní a točivý moment vzrostl ze 48 na 51 newtonmetrů. Automobilka k tomu říká, že Nano je „perfektní kombinací síly a výkonu se špetkou (nebo dvěma) soli“. Maximální rychlost 105 km/h zůstala identická, nicméně Tata oproti předchůdci slibuje snížení spotřeby ze 4,23 na 4,08 litru.
Mírnou modernizací prošel rovněž podvozek. Tata informuje o změnách v řízení, novém předním stabilizátoru a montáží posilovače brzd do všech verzí. Nová a vylepšená by měla být také standardní výbava a rozšířená paleta laků karoserie.
Cena ovšem pořád zůstává lidová - začíná na částce 140 rupií, což je v přepočtu asi 51 tisíc Kč. Nano je tedy i nadále bezpečně nejdostupnějším vozem světa. Jestli mu ale tato vlastnost v kombinaci s lehce vylepšenou technikou pomůže prorazit, to teprve uvidíme.






Podle automobilky je Nano „perfektní kombinací síly a výkonu se špetkou (nebo dvěma) soli“. Netušíte někdo, co tím myslí?
Indická reklama na modernizované Nano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejčtenější články
Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 04:50 - Vojta1988
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB