Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata eMO-C: co spojuje elektrické rozvážedlo pizzy s hybridním Range Roverem?
19.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový indický koncept vznikl z několika důvodů. Tím nejzásadnějším jsou baterie umožňující dojezd 80 až 240 kilometrů striktně na elektřinu.
Pro některé motoristy a jejich potřeby není velký dojezd, špičkové jízdní výkony a zábava za volantem prioritou. Místo toho za svůj ideál považují co nejúspornější přepravu mezi body A a B. Pokud se navíc jedná o provoz ve městě, pak může být řešením jejich potřeb i elektromobil. Není to ale tak jednoduché, vedle funkčních limitů je jejich zásadním problémem cena, která dané dopravní prostředky dělá v podstatě neprodejnými, o čemž se ostatně přesvědčila již řada zavedených značek. I proto možná indická automobilka Tata Motors prozatím neuvažuje, že by svůj nový koncept eMO-C převedla v realitu. Cenu však kupodivu značka uvedla, dle zvolené verze by se pohybovala v rozpětí 15 750 až 23 750 USD (cca 300 000 až 452 000 Kč).
Rozdíly v ceně jsou samozřejmě dány různou kapacitou baterií. Přesný počet kWh sice Tata Motors neudává, v rámci dojezdu by se ale mělo jednat o 80, 160 a 240 km. Promluvit do toho ale prý může jízdní styl i podmínky panující na silnici, což je fakt, který automobilky ve svých zprávách příliš nezmiňují. Indové se tak zdají být upřímnými (jen ty cena se nám zdají být příliš optimistické), o čemž má svědčit i plánované využití malé elektrické dodávky eMO-C. Podle značky je totiž ideálem pro rozvor pizzy či dalších jídel nebo zboží na objednávku.
Tata Motors dále tvrdí, že elektrický koncept splňuje veškeré bezpečnostní regule požadované na severoamerickém trhu. Uzpůsoben může být jakémukoliv využití, jako dodávka je však zcela ideální. Víko zavazadlového prostoru totiž dostalo patentovaný systém Lift and Slide. Po vysunutí nahoru se posune nad střechu. Přestože údaje o rozměrech uvedeny nebyly, Tata eMO-C se zdá být dost kompaktní na to, aby se ve městech cítila jako doma.
Proč tedy vlastně elektrická dodávka vznikla? Hned z několika důvodů. Tím prvním je otevření nového technologického centra Tata Technologies v americkém Detroitu. Právě u příležitosti slavnostního přestřižení pásky byl totiž koncept odhalen. Dalším důvodem je pak evoluce předchozí studie eMO EV, která se pyšní hned 15 patentovanými inovátorskými systémy (jedním z nich je zmíněné víko).
Tím nejzásadnějším jsou však ony moduly baterií, které se do produkce skutečně chystají. Aktuálně však není jasné, v jakém voze se poprvé objeví. Kevin Fisher, šéf divize Tata Technologies, prohlásil, že tato část společnosti funguje jako dodavatel pokrokových technologií pro Chrysler, Ford, Tata Motors i Jaguar a Land Rover. Je tak dost možné, že hybridní Range Rover, o kterém se již nějakou chvíli mluví, bude alespoň takto částečně vycházet právě z koncepční elektrické dodávky eMO-C.







Nový koncept Tata eMO-C vychází z předchozí studie eMO EV, která jako první představila unikátní víko zavazadelníku. Novinka se pak zaměřuje hlavně na baterie elektrického hnacího ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry