Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata eMO-C: co spojuje elektrické rozvážedlo pizzy s hybridním Range Roverem?
19.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový indický koncept vznikl z několika důvodů. Tím nejzásadnějším jsou baterie umožňující dojezd 80 až 240 kilometrů striktně na elektřinu.
Pro některé motoristy a jejich potřeby není velký dojezd, špičkové jízdní výkony a zábava za volantem prioritou. Místo toho za svůj ideál považují co nejúspornější přepravu mezi body A a B. Pokud se navíc jedná o provoz ve městě, pak může být řešením jejich potřeb i elektromobil. Není to ale tak jednoduché, vedle funkčních limitů je jejich zásadním problémem cena, která dané dopravní prostředky dělá v podstatě neprodejnými, o čemž se ostatně přesvědčila již řada zavedených značek. I proto možná indická automobilka Tata Motors prozatím neuvažuje, že by svůj nový koncept eMO-C převedla v realitu. Cenu však kupodivu značka uvedla, dle zvolené verze by se pohybovala v rozpětí 15 750 až 23 750 USD (cca 300 000 až 452 000 Kč).
Rozdíly v ceně jsou samozřejmě dány různou kapacitou baterií. Přesný počet kWh sice Tata Motors neudává, v rámci dojezdu by se ale mělo jednat o 80, 160 a 240 km. Promluvit do toho ale prý může jízdní styl i podmínky panující na silnici, což je fakt, který automobilky ve svých zprávách příliš nezmiňují. Indové se tak zdají být upřímnými (jen ty cena se nám zdají být příliš optimistické), o čemž má svědčit i plánované využití malé elektrické dodávky eMO-C. Podle značky je totiž ideálem pro rozvor pizzy či dalších jídel nebo zboží na objednávku.
Tata Motors dále tvrdí, že elektrický koncept splňuje veškeré bezpečnostní regule požadované na severoamerickém trhu. Uzpůsoben může být jakémukoliv využití, jako dodávka je však zcela ideální. Víko zavazadlového prostoru totiž dostalo patentovaný systém Lift and Slide. Po vysunutí nahoru se posune nad střechu. Přestože údaje o rozměrech uvedeny nebyly, Tata eMO-C se zdá být dost kompaktní na to, aby se ve městech cítila jako doma.
Proč tedy vlastně elektrická dodávka vznikla? Hned z několika důvodů. Tím prvním je otevření nového technologického centra Tata Technologies v americkém Detroitu. Právě u příležitosti slavnostního přestřižení pásky byl totiž koncept odhalen. Dalším důvodem je pak evoluce předchozí studie eMO EV, která se pyšní hned 15 patentovanými inovátorskými systémy (jedním z nich je zmíněné víko).
Tím nejzásadnějším jsou však ony moduly baterií, které se do produkce skutečně chystají. Aktuálně však není jasné, v jakém voze se poprvé objeví. Kevin Fisher, šéf divize Tata Technologies, prohlásil, že tato část společnosti funguje jako dodavatel pokrokových technologií pro Chrysler, Ford, Tata Motors i Jaguar a Land Rover. Je tak dost možné, že hybridní Range Rover, o kterém se již nějakou chvíli mluví, bude alespoň takto částečně vycházet právě z koncepční elektrické dodávky eMO-C.
Nový koncept Tata eMO-C vychází z předchozí studie eMO EV, která jako první představila unikátní víko zavazadelníku. Novinka se pak zaměřuje hlavně na baterie elektrického hnacího ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.02. 18:05 - Předseda
- vyber motorky 11.02. 17:53 - jerry
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin