Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata chystá vůz s kompozitní karoserií a designem autora Lamborghini Countach
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Marcello Gandini v minulosti navrhl také Miuru, Lancii Stratos nebo první generaci BMW řady 5. Nyní pracuje na vozítku, které dostane jen 91 koní.
Je tomu pár let, co byla firma Tata Motors na vrcholu a mohla si dovolit i koupi automobilek Jaguar a Land Rover. Poté však přišlo pár špatných rozhodnutí a Indové na svém domácím trhu rázem čelili finančním komplikacím. Nad vodou je nakonec držely zmíněné britské značky, což pro vedení samotné Taty mohlo být potupné, třebaže automobilka by se coby součást velkého koncernu s multimiliardovými zisky se situací vyrovnala i bez této akvizice. Buď jak buď její domácí aktivity nejsou zrovna „v laufu”, Indové ale očividně mají plán, jak vyjít z krize ven.
Pokud ovšem nyní čekáte sáhodlouhý výčet marketingových aktivit, pak vás zklameme. Zmiňovaný plán se totiž týká vozidla navrženého Marcellem Gandinim, které je přísně tajné. Vlastně více než to. Indická značka prý při jeho stavbě použila takového množství inovací, že představit jej hodlá až v okamžiku, kdy vše bude plně funkční a kdy zřejmě budou aplikovány veškeré patenty.
To ve výsledku znamená, že vůz nebude představen na březnové Ženevě, jak se původně očekávalo. V Tata Motors totiž mají strach, že by jim konkurenční značky mohly některé nápady jednoduše odcizit. I když to se asi netýká litrového motoru o výkonu 91 koní, jde totiž o tu samou pohonnou jednotku, která pohání také model Nano.
Kde je tedy zakopaný pes? Především v kompozitní karoserii, která je prý o 20 procent lehčí než srovnatelná ocelová. Navíc je k její výrobě třeba jen 25 forem, přičemž značná část panelů je univerzální. Použity tak mohou být nejen na kreaci, jíž vidíte na fotkách, ale také na případný kabriolet nebo crossover.
Kdy ovšem tuto novinku uvidíme a zda se dostane do Evropy, to vůbec není jisté. Minimálně na jménu designéra ovšem Tata Motors může postavit propagaci. Marcello Gandini je totiž znám jako tvůrce takových vozů jakými jsou Lamborghini Miura a Countach, Lancia Stratos, Citroën BX nebo první generace BMW řady 5.


Marcello Gandini je znám především jako tvůrce Lamborghini Miura. Nyní se vrhl na indické vozítko s kompozitní karoserií
Zdroj: AutoX
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11