Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata chystá vůz s kompozitní karoserií a designem autora Lamborghini Countach
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Marcello Gandini v minulosti navrhl také Miuru, Lancii Stratos nebo první generaci BMW řady 5. Nyní pracuje na vozítku, které dostane jen 91 koní.
Je tomu pár let, co byla firma Tata Motors na vrcholu a mohla si dovolit i koupi automobilek Jaguar a Land Rover. Poté však přišlo pár špatných rozhodnutí a Indové na svém domácím trhu rázem čelili finančním komplikacím. Nad vodou je nakonec držely zmíněné britské značky, což pro vedení samotné Taty mohlo být potupné, třebaže automobilka by se coby součást velkého koncernu s multimiliardovými zisky se situací vyrovnala i bez této akvizice. Buď jak buď její domácí aktivity nejsou zrovna „v laufu”, Indové ale očividně mají plán, jak vyjít z krize ven.
Pokud ovšem nyní čekáte sáhodlouhý výčet marketingových aktivit, pak vás zklameme. Zmiňovaný plán se totiž týká vozidla navrženého Marcellem Gandinim, které je přísně tajné. Vlastně více než to. Indická značka prý při jeho stavbě použila takového množství inovací, že představit jej hodlá až v okamžiku, kdy vše bude plně funkční a kdy zřejmě budou aplikovány veškeré patenty.
To ve výsledku znamená, že vůz nebude představen na březnové Ženevě, jak se původně očekávalo. V Tata Motors totiž mají strach, že by jim konkurenční značky mohly některé nápady jednoduše odcizit. I když to se asi netýká litrového motoru o výkonu 91 koní, jde totiž o tu samou pohonnou jednotku, která pohání také model Nano.
Kde je tedy zakopaný pes? Především v kompozitní karoserii, která je prý o 20 procent lehčí než srovnatelná ocelová. Navíc je k její výrobě třeba jen 25 forem, přičemž značná část panelů je univerzální. Použity tak mohou být nejen na kreaci, jíž vidíte na fotkách, ale také na případný kabriolet nebo crossover.
Kdy ovšem tuto novinku uvidíme a zda se dostane do Evropy, to vůbec není jisté. Minimálně na jménu designéra ovšem Tata Motors může postavit propagaci. Marcello Gandini je totiž znám jako tvůrce takových vozů jakými jsou Lamborghini Miura a Countach, Lancia Stratos, Citroën BX nebo první generace BMW řady 5.


Marcello Gandini je znám především jako tvůrce Lamborghini Miura. Nyní se vrhl na indické vozítko s kompozitní karoserií
Zdroj: AutoX
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva