Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Bolt a Tata Zest: indický hatchback a sedan chtějí zaujmout celý svět
4.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinky dostaly nový designový styl, modulární platformu, nový benzin 1,2 turbo či diesel od Fiatu. Prodej začne v druhé půli roku.
Vypadá to, že některé automobilky s odhalením nových modelů nehodlají čekat na světové autosalony a je jedno, zda se jedná o Detroit, Ženevu nebo třeba indické Nové Dillí. Proto již pár dní známe koncepční Ford Figo, nově vám pak můžeme představit dvojici značky Tata Motors, která nechce zaujmout pouze na domácím trhu, ale po celém světě. Proto ostatně na novém designovém jazyce nazvaném DesignNext spolupracovala hned tři tvůrčí studia značky, z nichž jedno je v indické Púně, druhé v britském Coventry a třetí v italském Turínu.
Překvapit by nás tak neměl o něco atraktivnější styl, kterému společnost dělá platforma X1. Na přední kola pak svůj výkon směřuje nově vyvinutý 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Revotron produkující 85 koní a 140 Nm. Vyjma něj ovšem bude možné sáhnout také po 1,3litrovém turbodieselu Quadrajet převzatém od Fiatu. Přenos jeho 90 koní má přitom na svědomí pětistupňový manuál či robotizovaná převodovka se stejným počtem rychlostí, které jsou jedinou volbou také pro benzinový agregát.
Jízdní dynamika bohužel známa není, s ohledem na hmotnost pouhých 1 106 kilogramů by ovšem sedan Zest nemusel být zrovna brzdou provozu. U hatchbacku s ještě nižším počtem kil to pak platí dvojnásob. Tím nám ovšem výpis technických dat pomalu končí, přičemž zmínit můžeme už jen délku 3 995 mm, šířku 1 695 mm a výšku 1 570 mm.
V kabině obou novinek pak nemá chybět automatická klimatizace, pětipalcový dotykový displej, navigace, audio systém s rozhráním Bluetooth či hlasové ovládání. Dopřát si pak můžete rovněž integraci s mobilním telefonem či audio systém Harman. Na ceny si ale budeme muset ještě chvíli počkat, neboť prodej má být zahájen až v druhé půli roku.





















Nový hatchback Tata Bolt by s dieselem pod kapotou mohl v Evropě zaujmout, zvláště při nízké ceně
Sedan Zest váží lehce přes 1,1 tuny, na přední kola přitom vysílá 85 benzinových nebo 90 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva