Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Bolt a Tata Zest: indický hatchback a sedan chtějí zaujmout celý svět
4.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinky dostaly nový designový styl, modulární platformu, nový benzin 1,2 turbo či diesel od Fiatu. Prodej začne v druhé půli roku.
Vypadá to, že některé automobilky s odhalením nových modelů nehodlají čekat na světové autosalony a je jedno, zda se jedná o Detroit, Ženevu nebo třeba indické Nové Dillí. Proto již pár dní známe koncepční Ford Figo, nově vám pak můžeme představit dvojici značky Tata Motors, která nechce zaujmout pouze na domácím trhu, ale po celém světě. Proto ostatně na novém designovém jazyce nazvaném DesignNext spolupracovala hned tři tvůrčí studia značky, z nichž jedno je v indické Púně, druhé v britském Coventry a třetí v italském Turínu.
Překvapit by nás tak neměl o něco atraktivnější styl, kterému společnost dělá platforma X1. Na přední kola pak svůj výkon směřuje nově vyvinutý 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Revotron produkující 85 koní a 140 Nm. Vyjma něj ovšem bude možné sáhnout také po 1,3litrovém turbodieselu Quadrajet převzatém od Fiatu. Přenos jeho 90 koní má přitom na svědomí pětistupňový manuál či robotizovaná převodovka se stejným počtem rychlostí, které jsou jedinou volbou také pro benzinový agregát.
Jízdní dynamika bohužel známa není, s ohledem na hmotnost pouhých 1 106 kilogramů by ovšem sedan Zest nemusel být zrovna brzdou provozu. U hatchbacku s ještě nižším počtem kil to pak platí dvojnásob. Tím nám ovšem výpis technických dat pomalu končí, přičemž zmínit můžeme už jen délku 3 995 mm, šířku 1 695 mm a výšku 1 570 mm.
V kabině obou novinek pak nemá chybět automatická klimatizace, pětipalcový dotykový displej, navigace, audio systém s rozhráním Bluetooth či hlasové ovládání. Dopřát si pak můžete rovněž integraci s mobilním telefonem či audio systém Harman. Na ceny si ale budeme muset ještě chvíli počkat, neboť prodej má být zahájen až v druhé půli roku.
Nový hatchback Tata Bolt by s dieselem pod kapotou mohl v Evropě zaujmout, zvláště při nízké ceně
Sedan Zest váží lehce přes 1,1 tuny, na přední kola přitom vysílá 85 benzinových nebo 90 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien