Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto by měla vypadat nová Honda Civic. Od konceptu ji nerozeznáte, říká designér
4.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Desátá generace Civicu chce oslnit sportovním designem. Pod kapotou však počítá s maloobjemovými motory, tedy až na zvažovaný Type-R.
Letošní ženevský autosalon byl svědkem mnoha zajímavých debutů, přičemž koncept desáté generace Hondy Civic určené pro Evropu byl jedním z nich. Jak jsme ovšem uvedli v našem původním článku, japonská automobilka přivezla na výstaviště Palexpo jen model mapující exteriér. V kabině tak chyběla palubní deska, sedadla či vlastně cokoliv, stejně jako bylo prázdno pod kapotou. S těmito zákoutími by nás Honda měla seznámit až na pařížské motor show, kde se ukáže sériové provedení.
Naši kolegové z Auto Expressu si ovšem popovídali s designérem Diasuke Tsutamorim, pročež zejména v rámci onoho exteriéru již máme poměrně jasnou představu o tom, co nás čeká a nemine. Tu pak ještě dále umocňují neoficiální ilustrace, na kterých si můžeme prohlédnout standardní provedení i variantu Type-R. Ta je podle Tsutamoriho aktuálně ve fázi zvažování, nicméně s jejím příchodem nejspíše počítat můžeme. Jak totiž japonský designér dodává, již standardní „Civic hatchback má materiálu a talentu na rozdávání, takže z něj může vylézt Type-R“.
Vrcholná verze ale stoprocentně do Paříže nedorazí, pročež se aktuálně budeme zabývat pouze základní variantou. Ta by se prý od konceptu neměla vizuálně víceméně lišit. „Tento prototyp je velmi blízko sériové výrobě. Ve chvíli, kdy uvidíte hotový vůz, si pravděpodobně budete myslet, že je to stále prototyp,“ dodává Tsutamori. Jeho slova tak jen potvrzují, že Honda udělá... tenčí čáru za stávající vizáží, která je pro Evropany možná až příliš kontroverzní. Počítat bychom přitom měli se zachováním krátkých převisů či nových čelních světel.
Výraznou změnou ovšem projde hlavně záď, neboť podle Tsutamoriho „současný Civic má dvě slabiny. Jednou je výhled dozadu, druhou pak vysoký postoj při pohledu zezadu. Tyto slabiny byly eliminovány novým designem. Snížili jsme zadní spoiler a zredukovali jeho tloušťku. Okno je tak jednodílné, pročež nejste při výhledu dozadu omezeni žádnou překážkou.“ Je tedy zjevné, že v těchto partiích se budou měnit pouze detaily, kupříkladu výrazné výdechy v nárazníku. Dvojitá koncovka výfuku pak nejspíše bude určena pouze zvažované verzi Type-R.
Výsledek působí docela odvážně, ale ne tak svérázně jako stávající provedení. „Věděli jsme, že chceme stvořit opravdu strhující a vyčnívající exteriér, který vyzve konvenční evropskou vizáž. Proto tu máme snoubení osobitého a sportovního stylu, jízdní dynamiky a zároveň univerzální praktičnosti,“ dodává k tématu Tsutamori, který se nechal ovlivnit hlavně americkou Hondou Civic Coupe. Sám však přiznává, že opravdovou zkouškou pro japonskou novinku bude až přímé srovnání produkční verze s konkurencí.
Vůči ní bude nová generace působit opravdu mohutně, neboť ve srovnání s tou současnou je o 130 milimetrů delší, 30 mm širší a 20 mm nižší. Takový Volkswagen Golf tak překonává o nemalých 245 mm. Při těchto rozměrech je tak prý logické, že již ve standardu můžeme počítat s velkými koly, takové osmnáctky ale nejspíše budou vyhrazeny až vyšším úrovním výbavy. Je potom ale trochu smutné, že pod kapotou se objeví nepříliš záživné jednotky, tedy benzinový litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec VTEC, respektive 1,6litrový turbodiesel.
Výroba odstartuje ještě letos v továrně v britském Swindonu, do které Honda již investovala 215 milionů liber (cca 7,5 mld. Kč) za účelem implementace nových technologií a procesů. Samotný prodej by ovšem měl být zahájen až na počátku příštího roku, na informace o cenách a výbavách je tedy ještě brzy.

Neoficiální ilustrace standardní Hondy Civic...
...vycházejí ze ženevského prototypu
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: X-Tomi Design poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11