Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle vypadají auta budoucnosti od VW, „normální” není ani jedno
17.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z patentového úřadu se ven dostaly designy aut, jimiž nás VW možná jednoho dne oblaží v rámci své proklamované elektrické expanze.
Není již žádným tajemstvím, že se koncern VW Group kvůli dieselovému skandálu dostal na stranu zastánců elektrifikace aut. Do roku 2025 bychom se tak měli dočkat hned třiceti „bezemisních“ aut. Toto portfolio by přitom mělo oslovit dva až tři miliony zákazníků ročně, což jsou odvážné a pohledem dnešního pozorovatele až naivní ambice. Je ale třeba dodat, že za deset let může být vše naprosto jinak, i díky nemalým zásahům regulátorů do přirozeného vývoje.
Dnes ovšem úvahy o tom, zda je možné prodávat takové množství elektromobilů či nikoliv, ponecháme stranou. Místo toho se budeme soustředit na samotnou expanzi, z níž jsme toho zatím mnoho neviděli. Automobilka nám totiž v lednu ukázala pouze studii mikrobusu zvanou Budd-e. Před pár dny pak na autosalon v Paříži dorazil hatchback zvaný I.D., jenž je předzvěstí elektrického ekvivalentu Volkswagenu Golf.
Zatímco přitom oba vozy se designově držely poněkud při zemi, další vozy z oné expanze mohou být odvázanější. Svědčí o tom registrace designů z patentového úřadu, které Němci podali letos v září. Na nich se nám představuje kupříkladu velmi nízké kupé s výraznou čelní maskou a zadní centrální ploutví. Kromě toho si můžeme povšimnout vzhůru výklopných dveří, jenž po otevření umožňují vstup na obě řady sedadel.
Jelikož této studii neschází jen klasická zpětná zrcátka, ale především čelní okno, je zjevné, že s řidičem už se tu příliš nepočítá. Místo toho Volkswagen zkouší koketovat s možnostmi aerodynamiky. To samé je ostatně patrné u celé řady dalších konceptů, které se aktuálně dostaly na světlo světa - celkem jde o neskutečných 23 designů, z nichž některé ovšem zůstávají našim očím skryty.
Je přitom třeba dodat, že ani jeden vůz nenese odkaz na dnešní designový styl Volkswagenu. Místo toho tu máme tvary, které by mohly nést loga jakékoliv jiné značky. U krabicových tvarů bychom si pak dokázali představit zejména emblémy japonských automobilek, které ostatně s obdobnými tvary již vyrukovali, byť především na asijských trzích.
Aby přitom náhled do budoucnosti Volkswagenu byl úplný, je třeba dodat, že kromě elektrického hnacího ústrojí dostanou tyto studie do vínku rovněž autonomní řízení. Sama značka ovšem naznačuje, že ne všechny patenty budou převedeny do formy hliněných modelů, ze kterých se postupně budou klubat produkční vozy. Dá se tedy předpokládat, že postupně bude té designové odvahy ubývat. Doufejme...
Studie budoucích elektromobilů Volkswagenu jsou vskutku futuristické
Data z patentového úřadu prokazují, že značka si zaregistrovala hned 23 nápadů
Zdroj: VW vortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva