Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také ostrá Volva dostanou jen čyřválce, ani XC90 zřejmě verze Polestar nemine
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize Polestar aktuálně připravuje ostrý benzinový dvoulitr. Po něm dorazí výkonné benzin-elektrické ústrojí, teprve pak přijdou na řadu nové modely.
Druhá generace Volva XC90 byla představena již před více než rokem. Švédové přitom po celou tu dobu evidují nemalý zájem, který se sice ještě ve firemní kase pořádně neprojevil, nicméně již vedl ke změně původních názorů. Ty souvisejí s příchodem verze Polestar, jíž jsme se původně dočkat neměli. V lednu však Michael Fliess, viceprezident značky pro pohonná ústrojí, tvrdil, že na sportovní variantě se již pracuje.
Jak se ovšem nyní ukazuje, věci nejsou až tak žhavé, jak Fliess naznačoval. Podle šéfa sportovní divize Nielse Möllera je totiž momentálně prioritou představení nového přeplňovaného benzinového čtyřválce, který v modelech S60 a V60 Polestar nahradí dosluhující řadový šestiválec. Posléze by oddělení mělo vyprodukovat také sportovní hybridní ústrojí a teprve poté přijde na řadu expanze, která se bude týkat konkrétních modelů.
Jako to ovšem budou? Tím si momentálně není zřejmě jist ani Möller, který pouze říká, že „pokud v takovém modelu nevidím obchodní příležitost, jednoduše ho nevyrobím. Právě teď se probíráme celým portfoliem Volva a přemýšlíme, kam by se daly umístit verze Polestar.“ Je tedy zjevné, že ač je přiostřené SUV XC90 předmětem vášnivých diskuzí, budoucnost prozatím jistou nemá. Nicméně osud je mu nakloněn více než jiným.
„Možné je všechno,“ dodává Möller. „SUV jsou aktuálně žhavé zboží. Lidé je používají jako přibližovadla ve městech, tak proč nemít XC, které by se zároveň mohlo vydat i na okruh?“ Otázkou ovšem je, jaké pohonné ústrojí by takový model měl dostat. Jen přeplňovaný čtyřválec to ale nejspíše nebude, neboť v jeho případě by výkon nevyrovnal ani standardní provedení T8 TwinEngine.
Podle Möllera sice nová pohonná jednotka dostane kompresor a turbodmychadlo, díky čemuž bude stejně silné či dokonce silnější než stávající provedení naladěné na 350 koní, nicméně 400koňovou metu nejspíše nepřesáhne. A zřejmě právě proto bude muset ostré Volvo XC90 vsadit na vylepšené hybridní ústrojí, které ale nejspíše bude k dispozici nejdříve za rok.
Jistojistě ale s ostrým benzin-elektrickým modelem počítat můžeme, neboť jak Möller dodává, po letošním odkoupení divize Polestar švédskou automobilkou „máme plný přístup k technologiím Volva. A to přirozeně znamená také k hybridním technologiím. Budou zde tedy sportovní hybridy, které použijí elektrifikaci pro navýšení výkonu, nikoli zvýšení dojezdu na nádrž.“
Než se ovšem takového ústrojí dočkáme, musí si Volvo, respektive divize Polestar, vystačit se zmiňovaným přeplňovaným dvoulitrem, který bude standardně spárován s osmistupňovým automatem. Důvodem jsou především emise CO2, jenž mají u tohoto komba poklesnout na poloviční hodnotu vůči aktuálnímu šestiválci spřaženému se šestistupňovým automatem.
Plánem sportovního oddělení je prodej 1 500 vozů ročně již v příštím roce, což je dvojnásobek oproti aktuálnímu stavu. Tohoto cíle přitom Polestar nehodlá dosáhnout pouze za pomoci nového čtyřválce, ale také opětovným nasazením dvou závodních speciálů S60 Polestar TC1 do šampionátu WTCC. Zvýšit totiž mají globální podvědomí o divizi.

Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo jen na neoficiální ilustraci, reálná verze zatím odklepnuta nebyla
Zdroje: Volvo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Jak zařadit u moderního Ferrari neutrál, pokud nejede a musí ho odtáhnout? To se vážně pobavíte
před 3 hodinamiKrasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
před 4 hodinamiNe že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva