Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také ostrá Volva dostanou jen čyřválce, ani XC90 zřejmě verze Polestar nemine
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize Polestar aktuálně připravuje ostrý benzinový dvoulitr. Po něm dorazí výkonné benzin-elektrické ústrojí, teprve pak přijdou na řadu nové modely.
Druhá generace Volva XC90 byla představena již před více než rokem. Švédové přitom po celou tu dobu evidují nemalý zájem, který se sice ještě ve firemní kase pořádně neprojevil, nicméně již vedl ke změně původních názorů. Ty souvisejí s příchodem verze Polestar, jíž jsme se původně dočkat neměli. V lednu však Michael Fliess, viceprezident značky pro pohonná ústrojí, tvrdil, že na sportovní variantě se již pracuje.
Jak se ovšem nyní ukazuje, věci nejsou až tak žhavé, jak Fliess naznačoval. Podle šéfa sportovní divize Nielse Möllera je totiž momentálně prioritou představení nového přeplňovaného benzinového čtyřválce, který v modelech S60 a V60 Polestar nahradí dosluhující řadový šestiválec. Posléze by oddělení mělo vyprodukovat také sportovní hybridní ústrojí a teprve poté přijde na řadu expanze, která se bude týkat konkrétních modelů.
Jako to ovšem budou? Tím si momentálně není zřejmě jist ani Möller, který pouze říká, že „pokud v takovém modelu nevidím obchodní příležitost, jednoduše ho nevyrobím. Právě teď se probíráme celým portfoliem Volva a přemýšlíme, kam by se daly umístit verze Polestar.“ Je tedy zjevné, že ač je přiostřené SUV XC90 předmětem vášnivých diskuzí, budoucnost prozatím jistou nemá. Nicméně osud je mu nakloněn více než jiným.
„Možné je všechno,“ dodává Möller. „SUV jsou aktuálně žhavé zboží. Lidé je používají jako přibližovadla ve městech, tak proč nemít XC, které by se zároveň mohlo vydat i na okruh?“ Otázkou ovšem je, jaké pohonné ústrojí by takový model měl dostat. Jen přeplňovaný čtyřválec to ale nejspíše nebude, neboť v jeho případě by výkon nevyrovnal ani standardní provedení T8 TwinEngine.
Podle Möllera sice nová pohonná jednotka dostane kompresor a turbodmychadlo, díky čemuž bude stejně silné či dokonce silnější než stávající provedení naladěné na 350 koní, nicméně 400koňovou metu nejspíše nepřesáhne. A zřejmě právě proto bude muset ostré Volvo XC90 vsadit na vylepšené hybridní ústrojí, které ale nejspíše bude k dispozici nejdříve za rok.
Jistojistě ale s ostrým benzin-elektrickým modelem počítat můžeme, neboť jak Möller dodává, po letošním odkoupení divize Polestar švédskou automobilkou „máme plný přístup k technologiím Volva. A to přirozeně znamená také k hybridním technologiím. Budou zde tedy sportovní hybridy, které použijí elektrifikaci pro navýšení výkonu, nikoli zvýšení dojezdu na nádrž.“
Než se ovšem takového ústrojí dočkáme, musí si Volvo, respektive divize Polestar, vystačit se zmiňovaným přeplňovaným dvoulitrem, který bude standardně spárován s osmistupňovým automatem. Důvodem jsou především emise CO2, jenž mají u tohoto komba poklesnout na poloviční hodnotu vůči aktuálnímu šestiválci spřaženému se šestistupňovým automatem.
Plánem sportovního oddělení je prodej 1 500 vozů ročně již v příštím roce, což je dvojnásobek oproti aktuálnímu stavu. Tohoto cíle přitom Polestar nehodlá dosáhnout pouze za pomoci nového čtyřválce, ale také opětovným nasazením dvou závodních speciálů S60 Polestar TC1 do šampionátu WTCC. Zvýšit totiž mají globální podvědomí o divizi.
Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo jen na neoficiální ilustraci, reálná verze zatím odklepnuta nebyla
Zdroje: Volvo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 8 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus