Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také ostrá Volva dostanou jen čyřválce, ani XC90 zřejmě verze Polestar nemine
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize Polestar aktuálně připravuje ostrý benzinový dvoulitr. Po něm dorazí výkonné benzin-elektrické ústrojí, teprve pak přijdou na řadu nové modely.
Druhá generace Volva XC90 byla představena již před více než rokem. Švédové přitom po celou tu dobu evidují nemalý zájem, který se sice ještě ve firemní kase pořádně neprojevil, nicméně již vedl ke změně původních názorů. Ty souvisejí s příchodem verze Polestar, jíž jsme se původně dočkat neměli. V lednu však Michael Fliess, viceprezident značky pro pohonná ústrojí, tvrdil, že na sportovní variantě se již pracuje.
Jak se ovšem nyní ukazuje, věci nejsou až tak žhavé, jak Fliess naznačoval. Podle šéfa sportovní divize Nielse Möllera je totiž momentálně prioritou představení nového přeplňovaného benzinového čtyřválce, který v modelech S60 a V60 Polestar nahradí dosluhující řadový šestiválec. Posléze by oddělení mělo vyprodukovat také sportovní hybridní ústrojí a teprve poté přijde na řadu expanze, která se bude týkat konkrétních modelů.
Jako to ovšem budou? Tím si momentálně není zřejmě jist ani Möller, který pouze říká, že „pokud v takovém modelu nevidím obchodní příležitost, jednoduše ho nevyrobím. Právě teď se probíráme celým portfoliem Volva a přemýšlíme, kam by se daly umístit verze Polestar.“ Je tedy zjevné, že ač je přiostřené SUV XC90 předmětem vášnivých diskuzí, budoucnost prozatím jistou nemá. Nicméně osud je mu nakloněn více než jiným.
„Možné je všechno,“ dodává Möller. „SUV jsou aktuálně žhavé zboží. Lidé je používají jako přibližovadla ve městech, tak proč nemít XC, které by se zároveň mohlo vydat i na okruh?“ Otázkou ovšem je, jaké pohonné ústrojí by takový model měl dostat. Jen přeplňovaný čtyřválec to ale nejspíše nebude, neboť v jeho případě by výkon nevyrovnal ani standardní provedení T8 TwinEngine.
Podle Möllera sice nová pohonná jednotka dostane kompresor a turbodmychadlo, díky čemuž bude stejně silné či dokonce silnější než stávající provedení naladěné na 350 koní, nicméně 400koňovou metu nejspíše nepřesáhne. A zřejmě právě proto bude muset ostré Volvo XC90 vsadit na vylepšené hybridní ústrojí, které ale nejspíše bude k dispozici nejdříve za rok.
Jistojistě ale s ostrým benzin-elektrickým modelem počítat můžeme, neboť jak Möller dodává, po letošním odkoupení divize Polestar švédskou automobilkou „máme plný přístup k technologiím Volva. A to přirozeně znamená také k hybridním technologiím. Budou zde tedy sportovní hybridy, které použijí elektrifikaci pro navýšení výkonu, nikoli zvýšení dojezdu na nádrž.“
Než se ovšem takového ústrojí dočkáme, musí si Volvo, respektive divize Polestar, vystačit se zmiňovaným přeplňovaným dvoulitrem, který bude standardně spárován s osmistupňovým automatem. Důvodem jsou především emise CO2, jenž mají u tohoto komba poklesnout na poloviční hodnotu vůči aktuálnímu šestiválci spřaženému se šestistupňovým automatem.
Plánem sportovního oddělení je prodej 1 500 vozů ročně již v příštím roce, což je dvojnásobek oproti aktuálnímu stavu. Tohoto cíle přitom Polestar nehodlá dosáhnout pouze za pomoci nového čtyřválce, ale také opětovným nasazením dvou závodních speciálů S60 Polestar TC1 do šampionátu WTCC. Zvýšit totiž mají globální podvědomí o divizi.
Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo jen na neoficiální ilustraci, reálná verze zatím odklepnuta nebyla
Zdroje: Volvo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB