Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá
22.3.2024 | Petr Prokopec
Kolem toho, co se bude dít s Ferrari, bylo v poslední době docela živo, šéf značky Benedetto Vigna ale uklidňuje situaci. Italové až takovou revoluci nechystají a se spalovacími motory neskončí. A i když přijdou s elektromobilem, bude prý zcela výjimečný.
Dosáhnout u sportovního elektromobilu zvuku a vibrací napodobujících projev spalovacích aut jistě není problém. Otázkou ale je, jak lidé takovou napodobeninu přijmou. Však když třeba malému dítěti místo originálního Lega nadělíte stavebnice firem Cobi, Sluban či BanBao, nebude nadšené, jakmile bude dost velké, aby to pochopilo. A zkuste své ženě nadělit „fejkovou“ kabelku od Diora či Vuittona. Poté můžete ložnici klidně na pár měsíců zaměnit za gauč v obýváku, i když jste ani nevěděli, že je falešná.
Jsme i proto přesvědčeni, že jakákoli faleš sportovně koncipovaných elektromobilů, která bude pouze simulovat projev dekády obdivovaných spalovacích sporťáků, bude přijata velmi nelibě. Pod velkým drobnohledem i proto předem ocitá bateriová prvotina Ferrari, která se má ukázat již příští rok. V případě italské automobilky jsou totiž po dekády klíčové emoce, kterými vás vůz zásobuje všemi smysly - vizuálně, dynamicky a samozřejmě i zvukově.
Šéf značky Benedetto Vigna si je nicméně jist tím, že stejně jako veškeré dosavadní spalovací modely i ten elektrický „rozvíří emoce“, neupřesňuje ale, jak toho bude docíleno. A o jaké emoce půjde, nakonec i rozhořčení je emoce. „Pokud se vyznáte v technologiích, pak víte, že s elektromobily lze provést kvantum věcí,“ říká dále poněkud tajuplně Vigna s tím, že „elektrická auta rozhodně nejsou tichá“. S tím lze souhlasit, jejich přirozený zvukový projev má také něco do sebe, zatím si ale nezískává takové zastání jako zvuk spalovacích sporťáků. Ferrari to chce očividně změnit.
„Nemáme pochyb, a to myslím upřímně, že našim klientům dokážeme zajistit opravdu unikátní zážitek, ostatně tak činíme již od počátku,“ říká dále Vigna s tím, že elektrické Ferrari je vyvíjeno trochu jinak než všechny ostatní elektromobily, které již dorazily. Co přesně to nicméně znamená, zjistíme až příští rok.
Dodat lze už jen hřejivé prohlášení, které popírá některé předchozí zvěsti - Ferrari se podle Vigny nemá nikdy vzdát spalovacích motorů. Italové sice předpokládají, že 60 procent všech prodejů se již v roce 2026 rozprostře mezi elektromobily a hybridy (hybridy ale dominují už dnes a jsou to stejně pořád hlavně spalovací aut), zbytek pak pořád zůstane na bedrech čistě benzinových vozů. Zjevně i tato značka tedy hodlá najet na syntetická paliva.
![I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá - 1 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá - 2 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá - 3 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá - 4 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá - 5 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá - 6 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Italové se zatím dostali pouze k hybridizaci, na fotkách vidíte model 296 GTB s se spalovacím i elektrickým motorem. S ryzí elektrifikací odstartují příští rok, ovšem i tak hodlají i po roce 2035 zůstat také u čistě spalovacích aut. Foto: Ferrari
Zdroj: CNBC International
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tatsuki Suzuki končí: „Děkuji a sbohem“ včera 18:00
- Jorge Martin byl úspěšně operován 7.2.2025
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem 7.2.2025
- Poločas finále v Sepangu 7.2.2025
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou 7.2.2025
Nejčtenější články
Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
10.1.2025VW zabil stylový Arteon o dva roky dřív, než plánoval. V Česku se i v jediné verzi pořád prodával líp než všechny elektrické ID
11.1.2025Z evropského Auta roku je definitivně fraška, vítěz pro rok 2025 zaujme leda designem
11.1.2025Mercedes je na tom ještě hůř. Jeho prodeje klesly na celém světě, odbyt elektromobilů stihl kolaps z beztak mizerných čísel
11.1.2025Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.08. 23:45 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 02.08. 11:43 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*