Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Mercedes umí pobavit, jeho S 500 Plug-in Hybrid má jezdit za 2,8 l/100 km
10.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové údaje o Mercedesu S 500 Plug-in Hybrid jsou ještě méně reálné než dříve - normovaná spotřeba klesla. Oproti označení pod kapotou není osmiválec.
Mercedes S 500 Plug-in Hybrid se světu ukázal již před rokem na privátní akci, kde jsme se dozvěděli, že má i přes kombinovaný výkon 435 koní a 650 Nm a váhu okolo 2,6 tuny jezdit za tři litry benzínu na 100 km a zvládnout stokilometrovou rychlost za 5,5 vteřiny. Velmi působivé údaje, jen co je pravda - jenže už tehdy vypadaly zcela nereálně.
Nyní tu máme nové informace a ani ony nejsou ze skutečného světa, na papíře jsou totiž ještě lepší. Zrychlení na stovku má trvat jen 5,2 vteřiny a baterie o kapacitě 8,7 kWh mají nově této luxusní limuzíně stačit na 33 kilometrů čistě elektrické jízdy, o 3 km více než vloni. Zřejmě hlavně díky tomu se normovaná spotřeba na 100 km ještě snížila na 2,8 litru na 100 km. Nemusíme asi dodávat, nakolik se vám ve skutečném světě podaří takto nízkého čísla dosáhnout - je to otřepaný vtípek známý od dob představení Opelu Ampera a pokud by vám nestačily naše výpočty, stačí se podívat na výsledky testů spotřeby německého ADACu. Pochopitelně dosvědčily totéž.
Třebaže „obyčejná” třída S 500 má pod kapotou 4,7litrový osmiválec, S 500 Plug-in Hybrid dostane třílitrovou V6 se dvěma turbodmychadly o výkonu 333 koní a 480 Nm. Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec ve verzi S 400 Hybrid má 302 koní a 370 Nm a na 100 km údajně potřebuje 6,3 litru paliva, ve skutečnosti samozřejmě více. Nedivili bychom se, kdyby S 500 Plug-in Hybrid ujel 100 km na zhruba sedm litrů benzínu. Za méně půjde jen první stovka, kdy na prvních 33 km vybijete baterie a zbylých 67 km pojedete velmi zvolna. Ani tak ale nelze spotřebu označit za tak nízkou, elektrická energie není vzduch a je třeba s ní také kalkulovat. Ostatně, druhých sto kilometrů už žádnou předem dobitou k dispozici mít nebudete...
Připomeňme, že hnací ústrojí funguje ve čtyřech režimech: v módu Hybrid z eSka vymáčknete stovku za oněch 5,2 s a maximálku 250 km/h, na nízkou spotřebu ale pochopitelně bude nutno při plném využívání těchto kvalit zapomenout. V režimu E-Mode jedete čistě na elektřinu a mód E-Save umožní schovat energii na později. Režim Charge bude během jízdy baterie dobíjet.
Mercedes slibuje představení vozu na letošním frankfurtském autosalonu, který proběhne na začátku září. Měli bychom se tam dozvědět další detaily. Na stejném místě byl k vidění i vloni, tehdy však ještě měl jezdit za rovné tři litry na sto.







Mercedes třídy S s údajnou průměrnou spotřebou 2,8 litru na 100 km uvidíme v září ve Frankfurtu
Stejný autosalon jej hostil i vloni, tehdy ještě měl brát na 100 km tři litry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB