Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Mercedes umí pobavit, jeho S 500 Plug-in Hybrid má jezdit za 2,8 l/100 km
10.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové údaje o Mercedesu S 500 Plug-in Hybrid jsou ještě méně reálné než dříve - normovaná spotřeba klesla. Oproti označení pod kapotou není osmiválec.
Mercedes S 500 Plug-in Hybrid se světu ukázal již před rokem na privátní akci, kde jsme se dozvěděli, že má i přes kombinovaný výkon 435 koní a 650 Nm a váhu okolo 2,6 tuny jezdit za tři litry benzínu na 100 km a zvládnout stokilometrovou rychlost za 5,5 vteřiny. Velmi působivé údaje, jen co je pravda - jenže už tehdy vypadaly zcela nereálně.
Nyní tu máme nové informace a ani ony nejsou ze skutečného světa, na papíře jsou totiž ještě lepší. Zrychlení na stovku má trvat jen 5,2 vteřiny a baterie o kapacitě 8,7 kWh mají nově této luxusní limuzíně stačit na 33 kilometrů čistě elektrické jízdy, o 3 km více než vloni. Zřejmě hlavně díky tomu se normovaná spotřeba na 100 km ještě snížila na 2,8 litru na 100 km. Nemusíme asi dodávat, nakolik se vám ve skutečném světě podaří takto nízkého čísla dosáhnout - je to otřepaný vtípek známý od dob představení Opelu Ampera a pokud by vám nestačily naše výpočty, stačí se podívat na výsledky testů spotřeby německého ADACu. Pochopitelně dosvědčily totéž.
Třebaže „obyčejná” třída S 500 má pod kapotou 4,7litrový osmiválec, S 500 Plug-in Hybrid dostane třílitrovou V6 se dvěma turbodmychadly o výkonu 333 koní a 480 Nm. Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec ve verzi S 400 Hybrid má 302 koní a 370 Nm a na 100 km údajně potřebuje 6,3 litru paliva, ve skutečnosti samozřejmě více. Nedivili bychom se, kdyby S 500 Plug-in Hybrid ujel 100 km na zhruba sedm litrů benzínu. Za méně půjde jen první stovka, kdy na prvních 33 km vybijete baterie a zbylých 67 km pojedete velmi zvolna. Ani tak ale nelze spotřebu označit za tak nízkou, elektrická energie není vzduch a je třeba s ní také kalkulovat. Ostatně, druhých sto kilometrů už žádnou předem dobitou k dispozici mít nebudete...
Připomeňme, že hnací ústrojí funguje ve čtyřech režimech: v módu Hybrid z eSka vymáčknete stovku za oněch 5,2 s a maximálku 250 km/h, na nízkou spotřebu ale pochopitelně bude nutno při plném využívání těchto kvalit zapomenout. V režimu E-Mode jedete čistě na elektřinu a mód E-Save umožní schovat energii na později. Režim Charge bude během jízdy baterie dobíjet.
Mercedes slibuje představení vozu na letošním frankfurtském autosalonu, který proběhne na začátku září. Měli bychom se tam dozvědět další detaily. Na stejném místě byl k vidění i vloni, tehdy však ještě měl jezdit za rovné tři litry na sto.
Mercedes třídy S s údajnou průměrnou spotřebou 2,8 litru na 100 km uvidíme v září ve Frankfurtu
Stejný autosalon jej hostil i vloni, tehdy ještě měl brát na 100 km tři litry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva