Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany
6.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sériové SUV Levante uvidíme možná ještě letos, plug-in-hybridní vnitřnosti by mělo dostat v roce 2017. Následovat mají oba současné sedany.
Není to zas tak dávno, co se šéf Maserati Harald Wester nechal slyšet, že elektromobily jsou nesmysl a hybridy se vyrábí jen pro regulace. Přitom ale přiznal, že něco takového bude muset automobilka podstoupit, ač nerado, aby oněm regulacím vyhověla. Je to velmi podobný příběh jako u sesterského Ferrari a ze zpráv z ženevského autosalonu, kde se Wester na téma hybridů opět rozhovořil, máme nyní jasnější představu, jak to s hybridy a trojzubcem bude.
Je to relativně jednoduché - do zásuvky bude možno připojit téměř vše - Ghibli, Quattroporte i chystané Levante. Připravované SUV Levante se má ukázat koncem letošního roku a jeho základní cena by se mohla pohybovat okolo 2,3 milionu korun. Plug-in-hybridní vnitřnosti údajně dostane někdy v roce 2017.
Vzhledem k tomu, že s Ghibli a Quattroporte bude sdílet základní architekturu, baterie a elektromotory se dostanou i do těchto modelů. Plug-in hybridy prostě budou jedny z verzí, které si budete moci objednat, podobně jako dnes je čtyřkolka nebo diesel. Je to jen otázka času.
Detaily hybridního ústrojí zatím známy nejsou, ale očekává se, že elektro-Levante bude mít podobné parametry jako Porsche Cayenne S E-hybrid. Jeho elektromotor dává sám o sobě 95 koní a 310 Nm a celkový výkon pohonného systému, který má za základ třílitrový šestiválec, je 416 koní a 590 Nm. Čistě na elektřinu ujede Cayenne 36 km a normovaná spotřeba je 3,4 litru na 100 km.
Levante je pro Maserati poměrně důležité auto, má hrát klíčovou roli ve zvýšení prodejů z nějakých 15 tisíc v roce 2013 na 75 tisíc v roce 2018. Stejně tak mají být v delším výhledu důležité ony hybridy, protože ze všech vyrobených Levante, Ghibli a Quattroporte má v letech 2020 - 2025 být 40 až 50 % hybridů, což vypadá jako velmi ambiciózní cíl, není-li onen hybrid zatím na světě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






Čtyři roky starý koncept Maserati Kubang nejspíš předpovídal vzhled sériového Levante
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva