Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany

Sériové SUV Levante uvidíme možná ještě letos, plug-in-hybridní vnitřnosti by mělo dostat v roce 2017. Následovat mají oba současné sedany.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany

6.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sériové SUV Levante uvidíme možná ještě letos, plug-in-hybridní vnitřnosti by mělo dostat v roce 2017. Následovat mají oba současné sedany.

Není to zas tak dávno, co se šéf Maserati Harald Wester nechal slyšet, že elektromobily jsou nesmysl a hybridy se vyrábí jen pro regulace. Přitom ale přiznal, že něco takového bude muset automobilka podstoupit, ač nerado, aby oněm regulacím vyhověla. Je to velmi podobný příběh jako u sesterského Ferrari a ze zpráv z ženevského autosalonu, kde se Wester na téma hybridů opět rozhovořil, máme nyní jasnější představu, jak to s hybridy a trojzubcem bude.

Je to relativně jednoduché - do zásuvky bude možno připojit téměř vše - Ghibli, Quattroporte i chystané Levante. Připravované SUV Levante se má ukázat koncem letošního roku a jeho základní cena by se mohla pohybovat okolo 2,3 milionu korun. Plug-in-hybridní vnitřnosti údajně dostane někdy v roce 2017.

Vzhledem k tomu, že s Ghibli a Quattroporte bude sdílet základní architekturu, baterie a elektromotory se dostanou i do těchto modelů. Plug-in hybridy prostě budou jedny z verzí, které si budete moci objednat, podobně jako dnes je čtyřkolka nebo diesel. Je to jen otázka času.

Detaily hybridního ústrojí zatím známy nejsou, ale očekává se, že elektro-Levante bude mít podobné parametry jako Porsche Cayenne S E-hybrid. Jeho elektromotor dává sám o sobě 95 koní a 310 Nm a celkový výkon pohonného systému, který má za základ třílitrový šestiválec, je 416 koní a 590 Nm. Čistě na elektřinu ujede Cayenne 36 km a normovaná spotřeba je 3,4 litru na 100 km.

Levante je pro Maserati poměrně důležité auto, má hrát klíčovou roli ve zvýšení prodejů z nějakých 15 tisíc v roce 2013 na 75 tisíc v roce 2018. Stejně tak mají být v delším výhledu důležité ony hybridy, protože ze všech vyrobených Levante, Ghibli a Quattroporte má v letech 2020 - 2025 být 40 až 50 % hybridů, což vypadá jako velmi ambiciózní cíl, není-li onen hybrid zatím na světě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany - 1 - Maserati Kubang 01Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany - 2 - Maserati Kubang 02Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany - 3 - Maserati Kubang 03Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany - 4 - Maserati Kubang 04Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany - 5 - Maserati Kubang 05Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany - 6 - Maserati Kubang 06
Čtyři roky starý koncept Maserati Kubang nejspíš předpovídal vzhled sériového Levante

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše