Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany
6.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sériové SUV Levante uvidíme možná ještě letos, plug-in-hybridní vnitřnosti by mělo dostat v roce 2017. Následovat mají oba současné sedany.
Není to zas tak dávno, co se šéf Maserati Harald Wester nechal slyšet, že elektromobily jsou nesmysl a hybridy se vyrábí jen pro regulace. Přitom ale přiznal, že něco takového bude muset automobilka podstoupit, ač nerado, aby oněm regulacím vyhověla. Je to velmi podobný příběh jako u sesterského Ferrari a ze zpráv z ženevského autosalonu, kde se Wester na téma hybridů opět rozhovořil, máme nyní jasnější představu, jak to s hybridy a trojzubcem bude.
Je to relativně jednoduché - do zásuvky bude možno připojit téměř vše - Ghibli, Quattroporte i chystané Levante. Připravované SUV Levante se má ukázat koncem letošního roku a jeho základní cena by se mohla pohybovat okolo 2,3 milionu korun. Plug-in-hybridní vnitřnosti údajně dostane někdy v roce 2017.
Vzhledem k tomu, že s Ghibli a Quattroporte bude sdílet základní architekturu, baterie a elektromotory se dostanou i do těchto modelů. Plug-in hybridy prostě budou jedny z verzí, které si budete moci objednat, podobně jako dnes je čtyřkolka nebo diesel. Je to jen otázka času.
Detaily hybridního ústrojí zatím známy nejsou, ale očekává se, že elektro-Levante bude mít podobné parametry jako Porsche Cayenne S E-hybrid. Jeho elektromotor dává sám o sobě 95 koní a 310 Nm a celkový výkon pohonného systému, který má za základ třílitrový šestiválec, je 416 koní a 590 Nm. Čistě na elektřinu ujede Cayenne 36 km a normovaná spotřeba je 3,4 litru na 100 km.
Levante je pro Maserati poměrně důležité auto, má hrát klíčovou roli ve zvýšení prodejů z nějakých 15 tisíc v roce 2013 na 75 tisíc v roce 2018. Stejně tak mají být v delším výhledu důležité ony hybridy, protože ze všech vyrobených Levante, Ghibli a Quattroporte má v letech 2020 - 2025 být 40 až 50 % hybridů, což vypadá jako velmi ambiciózní cíl, není-li onen hybrid zatím na světě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Čtyři roky starý koncept Maserati Kubang nejspíš předpovídal vzhled sériového Levante
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva