Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Ferrari pracuje na elektrickém turbu, nadělí jej osmiválci
29.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po Audi a Mercedesu jdou cestou elektrického přeplňování také v Maranellu. Výsledkem se prý stane svižnější akcelerace a nižší spotřeba motorů V8.
Špičkové supersporty z Itálie zůstanou podle posledních zpráv turbodmychadel zcela prosté. Tuto zprávu jsme přinesli před několika dny a očima puristických fandů to vnímáme jako pozitivum, jenomže to bude platit pouze pro vrcholné dvanáctiválcové modely. O osmiválcích to neplatí už nyní, však tu máme oturbený model California s dodatkem T. Ten ryze sportovní není, jenže rozpínání turbodmychadel nabídkou vzpínajícího se koníka tím neskončí.
Přeplňování se v nejbližší době má dostat také do útrob modernizovaného 458 Italia, které by mohlo disponovat stejným motorem. Jenomže to není hlavní účel nového sdělení. Tím je fakt, že se Ferrari pro další pokračování chystá u přeplňovaných modelů využít výhod elektrického turbodmychadla, obdobně jako Audi u SQ7 nebo Mercedes u zatím neznámých AMG.
U Ferrari však nepůjde primárně o ohromující výkony při rozjezdu, třebaže se od nich rozhodně distancovat nebude, ale zejména o cestu za nižšími emisemi a eliminaci turbodíry, kterou s sebou obvykle přináší klasické přeplňování. Mohlo by tak i s přeplňovanými motory nabízet charakter blízký atmosférickým jednotkám, jen tím vyluzovaným zvukem si nejsme příliš jistí.
V současné době maranellské koně emitují do ovzduší průměrně 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco každý následující rok by zástupci chtěli shodit průměr o tři procenta, aby nemuseli platit tak vysoké pokuty za jejich nadlimitní množství. Prvním krokem ke splnění cíle je výše zmíněná California T, dalším pak bude zřejmě stejným 3,8litrovým osmiválcem vybavená Italia. Konkrétní aplikace elektrického turbodmychadla Ferrari nezmínilo, ale je velmi pravděpodobné, že se objeví v každém dalším přeplňovaném modelu, kde doplní standardní výfuková dmychadla. Nechme se překvapit, jak to nakonec bude fungovat.



Ferrari se přeplňování už déle bránit nebude, ale snad zůstane u modelů s motory V8. Ty by mělo posléze dále vylepšit zástavbou elektrického turba
Zdroj: 4wheelsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva