Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Audi plánuje ofenzivu nových SUV, dorazit má TT, Q6 a Q8
15.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ingostadtská automobilka chystá rozšíření sestavy SUV několika novými modely. Jen jména nebudou korespondovat s jejich velikostí.
Je to teprve pár dnů nazpět, co jsme se podrobněji prodírali rozborkou nových crossoverů z dílen Mercedesu, který se jen v letošním roce připravuje na uvedení trojice zvýšených modelů - GLE, GLS a zřejmě i GLC. Trh prémiových SUV či crossoverů je stále nabitější a tvorba nových modelů neustává, stejně jako soupeření německého trojlístku v těchto segmentech. Proto je logické, že pozadu nezůstane BMW, ani jeho úhlavní rival Audi.
Právě poslední zmíněná automobilka podle šéfa technického vývoje Ulricha Hackenberga už pilně pracuje na dalším rozšiřování portfolia při souběžném vymýšlení jmen nových modelů, které je však podstatně ovlivněno problematikou vlastnických práv na ochranné známky. Abychom byli přesnější, do dvou let má dorazit na trh model Q1, který se měl dříve jmenovat Q2. Předpokládáme, že se jedná o rozpor související s označením, jaké používá Alfa Romeo u svého diferenciálu u modelů s předním pohonem. Každopádně tenhle kompaktní crossover bude navzdory značení velikostně a technicky odpovídat dvojce.
Stejný konflikt Audi řeší u modelu Q4 (tentokrát italský pohon všech kol), který by mohl nakonec přijít pod jménem TT SUV či TT Q. V souvislosti s jeho zařazením v portfoliu je téměř jisté, že se bude nacházet mezi Q3 a Q5, přičemž technicky půjde o Q3 a TT. Není to složité, půjde zkrátka o kupátkoidní verzi známého modelu inspirovanou konceptem TT Off-road, která si to rozdá s BMW X4. V přípravě je dost možná také konkurent pro Mercedes GLE Coupe, respektive BMW X6, avšak pokud prý něco takového čtyři kruhy pošlou do světa, nebude se jednat o další kopii, nýbrž naprostý originál s odlišnými proporcemi.
Postup vzít stávající model a zkosit mu střechu, to prý není způsob, jakým by Audi chtělo stavět další deriváty. Hackenberg v této souvislosti hovoří o „jiných nápadech“. S právy na označení Q6 a Q8 problémy Audi mít nebude, a tak je zřejmě s radostí použije. Podle jeho slov má být sportovní verze dražší a exkluzivnější a pokud bude exkluzivnější Audi rozhodně použije vyšší číslovku ve značení. Nabízí se přitom prostor mezi modely Q5 a Q7 - tedy konkurent pro X6, ale možností je také „vrcholné” značení Q8.
Zároveň Audi v této souvislosti vyzdvihuje velkou užitečnost flexibilních platforem MQB pro kompaktní a středně velké modely, MLB pro střední a velké modely (jako Q7), které zajistí, že jakákoliv novinka po schválení ze strany vedení může být uvedena na trh za pouhých dva a půl roku od podpisu projektu. Z tohoto prohlášení lze usuzovat, že právě v takovém horizontu se můžeme dočkat několika novinek, které vyplní všechny zbývající mezery nabídky a zasáhnou další dosud neobjevené segmenty. U Audi evidentně netouží po ničem jiném než dalším růstu, který je podle nich jedinou správnou cestou.
Audi se evidentně bude snažit v nejkratším časovém horizontu o zaplnění zbývajících mezer jeho portfolia. Ostatně do roku 2020 hodlá předstihnout vedoucí BMW
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB