Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tak se sedí v novém nejrychlejším sedanu světa, v Ženevě zapadl ve změti novinek
8.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Ženevě se letos znovu přepisovaly tabulky světových rekordů, jen si toho málokdo všiml. Nám ale tento stroj neunikl, je to extrém svého druhu.
Ve stínu nově oznámeného jména hypersportu značky Aston Martin, který nakonec ponese „božské“ označení Valkyrie, zůstaly tak trochu další dvě novinky této britské automobilky, ačkoli jsme dodatečně zjistili, že poněkud neprávem. Ne každý den je totiž prezentován čtyřdveřový sedan, který se zařadí na vrchol těch nejrychlejších na světě. A ani vzrušující osmiválcové kupé, které vypadá na to, že si právě odskočilo za závodního okruhu, nezní tuctově. Pojďme se ale nejdříve podívat na tu stíhačku v rouchu limuzíny.
Titulem nejrychlejšího sériového čtyřdveřového sedanu na světě se již nějako dobu honosí americký muscle car Dodge Charger SRT Hellcat, který je schopen rozjet se díky svému kompresorovému osmiválci o objemu 6,2 litru a výkonu 717 koní na 329 kilometrů v hodině. Tuto hranici nyní překonává Aston Martin Rapide AMR a to o pořádný kus.
Pokud vám uvedená zkratka za jménem nic neříká, mohlo by vás zajímat, že jde o sportovní divizi Aston Martin Racing založenou v roce 2004, která se bude od nynějška zajímat nejen o stavbu okruhových strojů, ale podívá se na zoubek také produkčním modelům.
Právě tohle se stalo i v případě Rapide AMR a výsledek bere dech i přepisuje tabulky. Novinka lakovaná v odstínu Stirling Green doplněném žlutým rychlým pruhem má pod přední kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru, který se podařilo vyladit na rovných 600 koní. Podle Astonu tento výkon stačí k tomu, aby se vůz rozjel na 210 mil v hodině, tedy 338 km/h.
Rapide AMR bude jezdit na 21palcových černých kolech a od standardních modelů se bude odlišovat přepracovanou mřížkou chladiče, jinými nárazníky, lépe propustným výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru a spoustou karbonových dílů lemovaných křiklavými odstíny. Stejný nezůstal ani interiér. Nejdete v něm mix karbonu, alcantary a kontrastních prvků barevně sladěných s exteriérem.
V podobném duchu byl navržen rovněž osmiválcový Vantage, spíše než na běžné silice je však zaměřený na okruhy a proto nese označení AMR Pro. Mezi předními koly má namontovaný závodní motor 4,7 V8 s výkonem 507 koní, auto dostalo sportovní stavitelné odpružení a devatenáctipalcová kola uchycená centrální maticí a nazutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Závodní téma pokračuje, také pokud jde o design. Karoserie byla přepracována s ohledem na co nejvyšší přítlak, do interiéru byla dodatečně namontována bezpečnostní klec zakázkové divize „Q“ a všude opět najdete spoustu kompozitních dílů a účelně navržených součástek.
Přestože v případě obou ženevských novinek mluví Aston o konceptech, jedním dechem rovněž dodává, že se bude Rapide AMR i Vantage AMR Pro vyrábět. Akorát nečekejte, že ve velkých počtech. Z momentálně nejrychlejší čtyřdveřové limuzíny na světě vznikne pouze 210 kopií a osmiválcových kupé bude ještě méně. Ne více než 7. Lepší zprávou je, že Britové postupně představí ostré verze AMR a AMR Pro ve všech svých dostupných modelových řadách, takže se máme na co ještě těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Aston Martin Rapide AMR naživo v Ženevě
Aston říká, že k rychlosti 338 km/h stačí modelu Rapide AMR 600 koní
Vantage AMR Pro je nepochybně velká vzácnost už nyní, automobilka jich vyrobí maximálně 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva