Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tak se sedí v novém nejrychlejším sedanu světa, v Ženevě zapadl ve změti novinek
8.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Ženevě se letos znovu přepisovaly tabulky světových rekordů, jen si toho málokdo všiml. Nám ale tento stroj neunikl, je to extrém svého druhu.
Ve stínu nově oznámeného jména hypersportu značky Aston Martin, který nakonec ponese „božské“ označení Valkyrie, zůstaly tak trochu další dvě novinky této britské automobilky, ačkoli jsme dodatečně zjistili, že poněkud neprávem. Ne každý den je totiž prezentován čtyřdveřový sedan, který se zařadí na vrchol těch nejrychlejších na světě. A ani vzrušující osmiválcové kupé, které vypadá na to, že si právě odskočilo za závodního okruhu, nezní tuctově. Pojďme se ale nejdříve podívat na tu stíhačku v rouchu limuzíny.
Titulem nejrychlejšího sériového čtyřdveřového sedanu na světě se již nějako dobu honosí americký muscle car Dodge Charger SRT Hellcat, který je schopen rozjet se díky svému kompresorovému osmiválci o objemu 6,2 litru a výkonu 717 koní na 329 kilometrů v hodině. Tuto hranici nyní překonává Aston Martin Rapide AMR a to o pořádný kus.
Pokud vám uvedená zkratka za jménem nic neříká, mohlo by vás zajímat, že jde o sportovní divizi Aston Martin Racing založenou v roce 2004, která se bude od nynějška zajímat nejen o stavbu okruhových strojů, ale podívá se na zoubek také produkčním modelům.
Právě tohle se stalo i v případě Rapide AMR a výsledek bere dech i přepisuje tabulky. Novinka lakovaná v odstínu Stirling Green doplněném žlutým rychlým pruhem má pod přední kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru, který se podařilo vyladit na rovných 600 koní. Podle Astonu tento výkon stačí k tomu, aby se vůz rozjel na 210 mil v hodině, tedy 338 km/h.
Rapide AMR bude jezdit na 21palcových černých kolech a od standardních modelů se bude odlišovat přepracovanou mřížkou chladiče, jinými nárazníky, lépe propustným výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru a spoustou karbonových dílů lemovaných křiklavými odstíny. Stejný nezůstal ani interiér. Nejdete v něm mix karbonu, alcantary a kontrastních prvků barevně sladěných s exteriérem.
V podobném duchu byl navržen rovněž osmiválcový Vantage, spíše než na běžné silice je však zaměřený na okruhy a proto nese označení AMR Pro. Mezi předními koly má namontovaný závodní motor 4,7 V8 s výkonem 507 koní, auto dostalo sportovní stavitelné odpružení a devatenáctipalcová kola uchycená centrální maticí a nazutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Závodní téma pokračuje, také pokud jde o design. Karoserie byla přepracována s ohledem na co nejvyšší přítlak, do interiéru byla dodatečně namontována bezpečnostní klec zakázkové divize „Q“ a všude opět najdete spoustu kompozitních dílů a účelně navržených součástek.
Přestože v případě obou ženevských novinek mluví Aston o konceptech, jedním dechem rovněž dodává, že se bude Rapide AMR i Vantage AMR Pro vyrábět. Akorát nečekejte, že ve velkých počtech. Z momentálně nejrychlejší čtyřdveřové limuzíny na světě vznikne pouze 210 kopií a osmiválcových kupé bude ještě méně. Ne více než 7. Lepší zprávou je, že Britové postupně představí ostré verze AMR a AMR Pro ve všech svých dostupných modelových řadách, takže se máme na co ještě těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Aston Martin Rapide AMR naživo v Ženevě
Aston říká, že k rychlosti 338 km/h stačí modelu Rapide AMR 600 koní
Vantage AMR Pro je nepochybně velká vzácnost už nyní, automobilka jich vyrobí maximálně 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Onboard videa 12.24. 12:21 - Stepan
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch