Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo

V Model 3 se přes dotykový displej vážně ovládá úplně vše, třeba i prosté nastavení cyklovače stěračů. Taková věc na silnici nemůže být příjemná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo

25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Model 3 se přes dotykový displej vážně ovládá úplně vše, třeba i prosté nastavení cyklovače stěračů. Taková věc na silnici nemůže být příjemná.

Tesla Model 3 rozděluje veřejnost na dva nesmiřitelné tábory. Jedni novinku Elona Muska vynáší až do nebes, druzí ji pro změnu nemohou přijít na jméno. Nové video, které se o víkendu objevilo na YouTube - odkud ovšem záhy bylo staženo, aby se ukázalo zase jinde - přitom nejspíše přilije oleje do ohně odporu. Fanoušci vozu se pak pro změnu utvrdí v názoru, že Tesla je více inovativní než jakákoliv jiná automobilka.

S tímto názorem lze nepochybně souhlasit, zejména při pohledu do interiéru. Ten se již musí obejít bez klasických tlačítek, přístrojového štítu či ručně ovladatelných výdechů ventilace. Vše nahrazuje 15palcový dotykový displej, přes který je nutné nastavovat naprosto vše, od nastavení klimatizace až třeba po spuštění cyklovače stěračů. To ve slunné Kalifornii asi nebude představovat takový problém, v místních končinách by to ale již potíž být mohla.

Už dnes je potíž přes dotykové displeje za jízdy ovládat rozličné méně často použitelné funkce, u Tesly si ale s tímto rozhraním musíte poradit třeba i při nastavení směru foukání neviditelných výdechů ventilace. U běžného vozu tyto funkce řeší pár snadno dostupných a fyzických ovladačů, se kterými potřebnou operaci zvládnete poslepu ve zlomku sekundy. U Tesly je zapotřebí několik mnohem náročnějších kroků, které se bez vašeho zraku neobejdou.

Dotykový displej prostě nejde ovládat, aniž byste sundali oči z vozovky, a to i za předpokladu, že systém již důvěrně znáte. Proč touto cestou musí být prováděny i elementární a za jízdy časté operace, nám uniká - pár tlačítek by Model 3 nezabilo. A nejde o jedinou záležitost, která na nás na novém videu zaujala.

Dále tu máme absenci klasických radiových stanic, místo toho Tesla zvládá pouze streamování těch internetových. To nejspíše řadě mladých lidí bude vyhovovat, je však třeba se ptát, kolik z nich tvoří klientelu Tesly. Jakkoliv totiž cena Modelu 3 zamířila vůči starším vozům značky dolů, lidová stále není.

Nejsme proti Tesle jakkoli zaujatí, příliš mnoho dotykového ovládání kritizujeme u všech aut, faceliftovanou Octavii nevyjímaje. U Model 3 ale dosáhla tato mánie zcela nové dimenze a to, co i vám ukáží přiložené obrázky, považujeme za uživatelské peklo - představa, že bude nutné „honit” po dotykovém displeji pár teček ve snaze dosáhnout foukání ventilace vaším směrem nebo se podobně pokoušet pustit stěrače, se nám vůbec nezamlouvá. Pokud to vidíte jinak, váš názor si rádi přečtěme v diskuzi...


Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 1 - Tesla Model 3 palubni system detailne 01Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 2 - Tesla Model 3 palubni system detailne 02Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 3 - Tesla Model 3 palubni system detailne 03Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 4 - Tesla Model 3 palubni system detailne 04Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 5 - Tesla Model 3 palubni system detailne 05Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 6 - Tesla Model 3 palubni system detailne 06Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 7 - Tesla Model 3 palubni system detailne 07Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 8 - Tesla Model 3 palubni system detailne 08Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 9 - Tesla Model 3 palubni system detailne 09Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 10 - Tesla Model 3 palubni system detailne 10Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 11 - Tesla Model 3 palubni system detailne 11Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 12 - Tesla Model 3 palubni system detailne 12Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 13 - Tesla Model 3 palubni system detailne 13Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 14 - Tesla Model 3 palubni system detailne 14Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 15 - Tesla Model 3 palubni system detailne 15Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 16 - Tesla Model 3 palubni system detailne 16Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 17 - Tesla Model 3 palubni system detailne 17Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 18 - Tesla Model 3 palubni system detailne 18Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 19 - Tesla Model 3 palubni system detailne 19Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 20 - Tesla Model 3 palubni system detailne 20Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 21 - Tesla Model 3 palubni system detailne 21Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 22 - Tesla Model 3 palubni system detailne 22Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 23 - Tesla Model 3 palubni system detailne 23Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo - 24 - Tesla Model 3 palubni system detailne 24
Chcete spustit stěrače v normálním voze? Jednoduše stačí stisknout páčku pod volantem. U Tesly Model 3 na to ale pomalu budete potřebovat doktorát z raketových věd

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.