Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Svatá trojice hypersportů? Druhá liga, říká Koenigsegg
21.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Tento týden patřil hned několika srovnáním těch nejlepších superaut planety. Švédové chyběli ve všech, a tak k tomu řekli své.
Pokud jste poslední dny věnovali zkoumáním jeskynních komplexů, o hodně jste přišli. Éterem se totiž rychlostí blesku prohnala hned tři srovnání těch nejlepších superaut světa. Nejprve dorazil test LaFerrari, P1 a 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h, pak Alejandro Salomon vyhlásil výsledky srovnání „Svaté trojice” s Veyronem SS a Huayrou a nakonec přispěchal Chris Harris se svým 52minutovým monstrem na podobné téma. Je nám trochu líto Chrise Harrise, který si s celým srovnáním vyhrál zřejmě nejvíce, ale aspoň v první chvíli trochu doplatil na to, že éter už byl podobného materiálu plný, nicméně je tu ještě někdo, koho lze litovat: Christian von Koenigsegg.
Ačkoli švédský byznysmen vyrábí už léta úchvatné stroje (často zajímavé nejen dynamikou...), ani v jednom srovnání na něj nezbylo místo. Nejvíce asi patřil do toho Salomonova, sám Alejandro ale vysvětlil, proč v něm nebyl. Tam to šlo pochopit, jinde Koenigsegg doplácel prostě na to, že žádné z jeho aut do „Svaté trojice” nepatří a každý toužil primárně po současném testu zrovna té. Můžete namítnout, že to Švédům může být jedno, jenže nemůže - má své zákazníky a ti se ptají: bude mnou objednaný Koenigsegg tak rychlý jako tato trojice?
To není hypotetický dotaz, přesně takový položil Stevenu Wadovi, který má v Koenigseggu na starosti firemní komunikaci, jeden z klientů. A Wade se rozhodl zareagovat veřejně poměrně obsáhlým článkem na firemním blogu.
V něm se odráží právě od srovnání dynamiky LaFerrari, P1 a 918 v 0 až 300 km/h od SCD. Jednak se podivuje tomu, jaké časy byly v testu naměřeny. Sice konstatuje, že letištní dráha v Bruntingthorpe, kde test proběhl, má 2% stoupání, přesto si jím nedovede vysvětlit diametrální odlišnosti mezi naměřenými a výrobcem udávanými časy. Zejména pak v případě Ferrari, kde rozdíl činil ukrutných 7 sekund - výsledek tak byl skoro o 50 procent delší, než měl být a z jasného vítěze udělal vcelku jasně poraženého. Konkrétní výsledky testu SCD a přesné srovnání naměřených a udávaných časů jednotlivých hypersportů následují.
Naměřené vs. udávané časy akcelerace tzv. Svaté trojice z 0 na 300 km/h
Porsche 918
Naměřeno SCD: 22,95 s
Udáváno Porsche: 19,9 s (s paketem Weissach)
Ferrari LaFerrari
Naměřeno SCD: 21,99 s
Udáváno Ferrari: 15 sc
McLaren P1
Naměřeno SCD: 20,11 s
Udáváno McLarenem: 16,5 s
Jak vidíte, snad pouze Porsche může odlišnost reality od příslibu svést na sklon trati, ale do toho Koenigsegg zase tak rýt nechce, „pouze upozorňuje”. Dále bere jako fakt časy udávané automobilkami, neboť s nimi také chce srovnat čas udávaný automobilkou - tou vlastní. A říká, že i když vezme v úvahu ty nejlepší časy a porovná je s těmi, co bylo Koenigseggům reálně naměřeno (v automobilkou organizovaných měřeních - dodejme pro přesnost) a je zdokumentováno s pomocí níže přiložených videí, nemá žádný vůz ze „Svaté trojice” šanci ani proti „relativně obyčejnému” (zde vážně hodně uvozovek) Koenigseggu Agera R už z roku 2011 - tehdy mu bylo ve zrychlení 0-300 km/h zaznamenáno 14,53 sekundy.
Světové rekordy Koenigseggu Agera R z roku 2011
Zrychlení 0-300 km/h: 14,53 s
Zrychlení 0-200 mph: 17,68 s
Zpomalení 300-0 km/h: 6,66 s
Zpomalení 200-0 mph: 7,28 s
Absolvování 0-300-0 km/h: 21,19 s
Absolvování 0-200-0 mph: 24,96 s
Pravdou je, že někdejší srovnání Agery R s Porsche 918 jinou realitu nevyjevilo, tento model je ale pro Koenigsegg už dávnou minulostí. Teď vyrábí silnější Ageru RS, která má být ještě rychlejší. Její oficiální časy zatím neexistují (budou, slibuje Wade), je tu ale také zatím vůbec nejrychlejší Koenigsegg, model One:1. Ten stejnou disciplínu zvládá za 11,922 sekundy, o plné 3 sekundy rychleji než Ferrari LaFerrari dle ideálních továrních čísel. A to Wade dodává, že přijde ještě hybridní Regera, která do 20 sekund zvládne zrychlit i na 400 km/h.
Aby to bylo každému jasné, namaloval Wade i tabulku, která vše dává do souvislostí a také z ní jasně vyplývá - srovnání LaFerrari a spol. jsou zajímavá (a Wade uznává, že jde o úžasné kusy mechaniky), jenže proti Koenigseggům je to druhá liga.
Srovnání Svaté trojice hypersportů s Koenigseggy (dle Koenigseggu)
Wade navíc nezůstává jen u toho - konstatuje, že One:1 zvládající v zatáčkách až 2G držící rekordy v Suzuce a ve Spa nebude mít konkurenci ani ani na Severní smyčce Nürburgringu, kam se vydá příští rok po definitivním zrušení rychlostních limitů.
Jsou to pochopitelně silná slova a sami považte, jak moc velkou důvěryhodnost jim přisuzujete. Snad se jednou v opravdu nezávislém testu dozvíme, jak si Koenigseggy proti třem mnohokrát zmíněným strojům stojí, ať už v přímce nebo na okruhu...
Fotografie Koenigseggu Agera R
Fotografie Koenigseggu One:1
Videa s akcelerací vozů „Svaté trojice” i obou Koenigseggů
Zdroj: Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch