Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift Sport: ostrý hatchback jako ze staré školy
12.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Balzám pro staromilce, kteří nejsou posedlí výkony, turby či stratosférickou rychlostí. Tohle je hot hatch ve své nejčistší podobě.
Suzuki jako kdyby ukazovalo, že downsizing s přeplňováním není nutnost, ale spíše ústupek evropských značek vůči EU nad rámec povinností. Dá se nějak lépe vysvětlit jejich záměr pokračovat v instalaci atmosférické šestnáctistovky do nové generace Swiftu Sport vycházející ze studie Swift S-Concept?
Čtyřválec M16A vychází z motoru, jímž byl poháněný také předchůdce. Aby Suzuki vylepšilo jeho parametry ve všech směrech, konstruktéři použili proměnné nasávání, pozměnili variabilní časování sacích ventilů a zvětšili jejich zdvih. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 125 koní při 6 800 otáčkách na 136 koní při 6 900 ot./min. Stoupl rovněž maximální točivý moment ze 148 na 160 newtonmetrů a o skvělé práci vývojářů svědčí fakt, že toho dosáhli při nižších otáčkách (4 800 vs. 4 400 ot./min).
Chválit nepřestaneme, ani pokud jde o spotřebu. Ta spadla z průměrných 7,1 na 6,4 l/100 km, což odpovídá snížení emisí ze 165 na 147 g/km. O zlepšení apetitu se ale nezasloužila pouze modifikovaná pohonná jednotka, ale rovněž nová šestistupňová manuální převodovka s posílenou synchronizací na prvním a druhém stupni, která vystřídala původní pětikvalt.
Suzuki Swift Sport měří na délku 3 890 mm, šířka činí 1 695 mm a výška 1 510 mm. Rozvor tohoto kompaktu je 2 430 mm a jezdí na 17" kolech a pneumatikách o rozměru 195/45 R17. Ačkoli se může zdát, že hliníkové sedmnáctky jsou pro tak malý vůz zbytečnost, ve skutečnosti je každé kolo oproti tomu původnímu o 1 kg lehčí, a to není v případě neodpružené hmoty málo. Také z této drobnosti si můžete udělat obrázek, jakým způsobem Suzuki přistupovalo k jízdním vlastnostem.
Bohužel zatím chybí údaje o dynamice, ale můžeme posloužit alespoň některými detailnějšími informacemi o úpravách na podvozku. Kupříkladu zadní náprava má decentně zvýšenou rozbíhavost, zvětšené příklony, pevnější silentbloky a větší ložiska kol - vše v zájmu zvýšení stability při vysokých rychlostech v zatáčkách. Tužší jsou rovněž pružiny na obou nápravách, přičemž ty přední mají mírně prodloužený zdvih. Další modifikace mají za sebou převodka řízení, pomocný rám přední nápravy a stejně tak ložiska vpředu. Suzuki slibuje lepší ovladatelnost, odolnost vůči náklonům a ostřejší odezvu podvozku v zatáčkách.
Vnější úpravy jsou velmi decentní. Najdete tu hlubší přední nárazník a nižší prahy omezující množství vzduchu vstupující pod vůz a tím redukující vztlak, výrazné lamely kolem mlhovek, dvě koncovky výfuku nebo výrazný spoiler prodlužující střechu a pomáhající omezit turbulence kolem zádi. Fotky interiéru prozrazují, že v kabině jsou nová sportovní sedadla, tříramenný volant čalouněný perforovanou kůží a přístrojový panel s pěticí analogových budíků.
Součástí standardní výbavy je sedm airbagů včetně kolenního, nebo standardně ESP, což je ale podmínka EU a ne iniciativa Suzuki. Swift Sport dorazí na některé vybrané trhy již v říjnu, jinde pak počátkem příštího roku.
Chcete vědět víc? Sledujte naše online zpravodajství z Frankfurtu, zítra budeme v plné síle přímo na výstavišti.
Živé fotky Swiftu Sport z Frankfurtu
Suzuki Swift Sport se pořád drží atmosférické šestnáctistovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva