Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift Sport: ostrý hatchback jako ze staré školy
12.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Balzám pro staromilce, kteří nejsou posedlí výkony, turby či stratosférickou rychlostí. Tohle je hot hatch ve své nejčistší podobě.
Suzuki jako kdyby ukazovalo, že downsizing s přeplňováním není nutnost, ale spíše ústupek evropských značek vůči EU nad rámec povinností. Dá se nějak lépe vysvětlit jejich záměr pokračovat v instalaci atmosférické šestnáctistovky do nové generace Swiftu Sport vycházející ze studie Swift S-Concept?
Čtyřválec M16A vychází z motoru, jímž byl poháněný také předchůdce. Aby Suzuki vylepšilo jeho parametry ve všech směrech, konstruktéři použili proměnné nasávání, pozměnili variabilní časování sacích ventilů a zvětšili jejich zdvih. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 125 koní při 6 800 otáčkách na 136 koní při 6 900 ot./min. Stoupl rovněž maximální točivý moment ze 148 na 160 newtonmetrů a o skvělé práci vývojářů svědčí fakt, že toho dosáhli při nižších otáčkách (4 800 vs. 4 400 ot./min).
Chválit nepřestaneme, ani pokud jde o spotřebu. Ta spadla z průměrných 7,1 na 6,4 l/100 km, což odpovídá snížení emisí ze 165 na 147 g/km. O zlepšení apetitu se ale nezasloužila pouze modifikovaná pohonná jednotka, ale rovněž nová šestistupňová manuální převodovka s posílenou synchronizací na prvním a druhém stupni, která vystřídala původní pětikvalt.
Suzuki Swift Sport měří na délku 3 890 mm, šířka činí 1 695 mm a výška 1 510 mm. Rozvor tohoto kompaktu je 2 430 mm a jezdí na 17" kolech a pneumatikách o rozměru 195/45 R17. Ačkoli se může zdát, že hliníkové sedmnáctky jsou pro tak malý vůz zbytečnost, ve skutečnosti je každé kolo oproti tomu původnímu o 1 kg lehčí, a to není v případě neodpružené hmoty málo. Také z této drobnosti si můžete udělat obrázek, jakým způsobem Suzuki přistupovalo k jízdním vlastnostem.
Bohužel zatím chybí údaje o dynamice, ale můžeme posloužit alespoň některými detailnějšími informacemi o úpravách na podvozku. Kupříkladu zadní náprava má decentně zvýšenou rozbíhavost, zvětšené příklony, pevnější silentbloky a větší ložiska kol - vše v zájmu zvýšení stability při vysokých rychlostech v zatáčkách. Tužší jsou rovněž pružiny na obou nápravách, přičemž ty přední mají mírně prodloužený zdvih. Další modifikace mají za sebou převodka řízení, pomocný rám přední nápravy a stejně tak ložiska vpředu. Suzuki slibuje lepší ovladatelnost, odolnost vůči náklonům a ostřejší odezvu podvozku v zatáčkách.
Vnější úpravy jsou velmi decentní. Najdete tu hlubší přední nárazník a nižší prahy omezující množství vzduchu vstupující pod vůz a tím redukující vztlak, výrazné lamely kolem mlhovek, dvě koncovky výfuku nebo výrazný spoiler prodlužující střechu a pomáhající omezit turbulence kolem zádi. Fotky interiéru prozrazují, že v kabině jsou nová sportovní sedadla, tříramenný volant čalouněný perforovanou kůží a přístrojový panel s pěticí analogových budíků.
Součástí standardní výbavy je sedm airbagů včetně kolenního, nebo standardně ESP, což je ale podmínka EU a ne iniciativa Suzuki. Swift Sport dorazí na některé vybrané trhy již v říjnu, jinde pak počátkem příštího roku.
Chcete vědět víc? Sledujte naše online zpravodajství z Frankfurtu, zítra budeme v plné síle přímo na výstavišti.
Živé fotky Swiftu Sport z Frankfurtu
Suzuki Swift Sport se pořád drží atmosférické šestnáctistovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva