Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů
1.7.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Třetí generace kompaktního hatchbacku Swift se na podzim objeví v autosalonech prodejců Suzuki. Výrobce konečně ukázal novinku ze všech stran a také interiér. Nový Swift se bude opět vyrábět pro evropský trh v maďarské Ostřihomi podobně jako neméně populární modelová řada SX4.
Pro japonskou automobilu zásadní model na evropském trhu dostal zbrusu novou karoserii, která však svým stylingem navazuje na předchůdce z roku 2005 a rozvíjí do atraktivnější podoby jeho sympatický výraz, který našel u zákazníků odpovídající odezvu. K tomu nový model přidává větší a útulnější interiér, kvalitnější materiály, vyšší bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti i výkony a také nižší spotřebu paliva respektive nižší emise CO2. Rozsáhlé použití vysokopevnostní oceli umožnilo výrazně snížit celkovou hmotnost, přitom tuhost karoserie se oproti předchozímu modelu výrazně zlepšila, což má samozřejmě příznivý dopad na jízdní vlastnosti stejně jako 16 palcová kola obutá do nízkoprofilových pneumatik V nabídce bude dvou- i čtyřdveřová varianta, která bude o 15 kg těžší. Ve standardu bude mít nový Swift sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče.
Nový Swift do délky narostl o 90 mm (3850 mm) a o 50 mm se prodloužil rozvor (2430 mm). Novinkou bude zážehový čtyřválec 1,2 litru s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Dual VVT), který nahrazuje dosavadní motor o objemu 1,3 litru a dosahuje největšího výkonu 69 kW při otáčkách 6000 1/min a točivého momentu 118 N.m při otáčkách 4800 1/min. Na přední kola by měla tento točivý moment přenášet pětistupňová ručně řazená nebo čtyřstupňová samočinná převodovka. Spotřeba paliva klesla v kombinovaném cyklu na výjimečných 5,0 l na 100 km u verze s manuálem. Později nabídku doplní vznětový čtyřválec 1,3 litru DDiS o výkonu 55 kW, který dosáhne dokonce na hodnotu kombinované spotřeby 4,2 litru na 100 km, a splňuje zároveň emisní normy Euro 5. Časem by se měl v nabídce obou motorů objevit také systém start-stop, který ještě více stlačí dolů hodnoty spotřeby paliva zvláště v městském provozu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
před 3 hodinami - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
včera - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
před 2 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
před 3 hodinami - Nový Dodge Charger stíhá takový nezájem, že na něj dealeři hned dávají půlmilionové slevy, ač původně čekali žně
před 4 hodinami - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
před 5 hodinami - VW chce na rok 2024 co nejdřív zapomenout, i proto předčasně zabil „Passerati” a dál šetří
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 01.13. 12:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.13. 11:01 - Truck Daškam
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda
- BMW Divize 01.11. 16:34 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 01.11. 10:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch