Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki iK-2 a iM-4 oficiálně: nový Swift a Jimny zřejmě ukázaly své tváře
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Koncepty malého hatchbacku a malého SUV naznačují budoucnost Suzuki jasně. iK-2 má pod kapotou tříválec, iM-4 mikrohybrid a 4x4.
Jak automobilka Suzuki slíbila, tak i plní - v Ženevě představuje dva nové koncepty iK-2 a iM-4. Jejich vzhled už pár dní známe díky úniku, i tak ale oficiální fotografie spolu s informacemi o novinkách nejsou bez zajímavosti. Třeba tím, že ač je iK-2 z obou novinek větší, měří na délku jen 23 milimetrů přes čtyři metry.
iK-2 je z obou novinek také nejspíš podstatnější, protože míří do segmentu B, který je v Evropě jedním z nejnabitějších. Právě zde o zákazníky soupeří například Renault Clio, Volkswagen Polo, Škoda Fabia nebo Opel Corsa. Anebo také Suzuki Swift, na jehož nástupce se s dost velkou pravděpodobností díváme, i když to oficiálně zatím nikde nezaznělo. Nejspíš totiž nebude shodou okolností, že iK-2 je o nějakých 17 cm delší než současný Swift, kterému by trochu víc prostoru uvnitř neškodilo.
Novinka stojí na nové platformě a pochopitelně má pohon předních kol, alespoň ve standardu. V konceptu otáčí 18" koly litrový tříválec s turbodmychadlem, označený Boosterjet. Zní to trochu jako něco, čím se vpřed pohybuje nějaký komiksový superhrdina, ale budiž. Výkon zatím známý není. A také to pravděpodobně nebude jediná pohonná jednotka pod kapotou produkční verze iK-2, počítá se také s mikrohybridem SHVS, tedy Smart Hybrid Vehicle by Suzuki.
Designový jazyk exteriéru je označen jako Liquid Flow a má vyjadřovat dynamiku a způsob, jakým se kapalina pohybuje okolo placatého předmětu. Podobný dojem navozuje i vcelku agresivní příď s LEDkovými světlomety a přední maska, která může trochu připomínat model Kizashi. Napojení černých A-sloupků na blatníky možná není úplně ideální, dojem plovoucí střechy to ale příliš nepodrývá. Způsob, jakým se dolní hrana oken ohýbá v C-sloupek, může trochu připomenout Saaby.
Exteriér je tedy elegantní a moderní dostatečně a zároveň vypadá, že by mohl z fleku do výroby. Taková rychlovka to asi nebude, ale možná se do produkce dostane více než v případě konceptů ostatních značek. Jak vypadá interiér, zatím nevíme, ale očekávejme podobnou modernu. Oproti současným Suzuki by také uvnitř mělo být méně hluku a vibrací, jak uvádí dostupné materiály.
Zmíněná platforma má rozvor náprav 253 cm a bude s největší pravděpodobností schopna pojmout i pohon všech kol; že by se Suzuki chtělo vzdát tradice do každého modelu čtyřkolku nabídnout, nemáme zprávy. Také má být tužší ve zkrutu a bude součástí plánu na zefektivnění výroby - japonská automobilka chce ze svých čtyř platforem udělat tři pro snížení výrobních nákladů napříč portfoliem.
Druhý koncept s názvem iM-4 je malým SUV, chcete-li, na délku měří bez sedmi milimetrů 3,7 metru, což je jakoby náhodou velmi, velmi blízko současné délce off-roadu Jimny. Nazývat ho tedy SUV se může zdát poněkud nevhodné, ale detailní technické specifikace zatím k mání nejsou. Tak u tohoto označení zůstaneme s tím, že se výhledově může jednat o nové Jimny.
Co Suzuki do světa pustilo, je informace o pohonu všech kol a 1,2litrovém čtyřválci Dualjet, spárovaném s mikrohybridním ústrojím SHVS. Čtyřkolka to tak bude zcela mechanická, neboť mikrohybridy nezvládnou celou nápravu pohánět jen elektricky. Také v útrobách iM-4 najdeme novou platformu, s největší pravděpodobností to ale není ta stejná jako v iK-2.
Design se snaží kombinovat moderní a retro prvky, ale ve výsledku je příď spíše moderní a záď spíše retro, ať už žábrami na C-sloupcích - které mimochodem jsou zajímavým řešením, jen je otázka, jestli se dostanou do výroby - anebo celou zádí, která je z určitých úhlů pohledu retro možná až příliš. Sedmnáctipalcová kola se ale vcelku povedla.
Podle dostupných informací se sériová verzei iK-2 dostane na trh někdy v půlce roku 2016, jak to bude s iM-4, zatím není známo. Jak moc se změní design, je zatím také otázkou, ale přední světla obou strojů asi v základu LEDkami svítit nebudou a také kola budou menší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koncepty iK-2 a iM-4 ani v Ženevě neodhalily interiér
Suzuki iK-2 pravděpodobně naznačuje nový Swift...
... a iM-4 je zase téměř na chlup stejně dlouhé jako Jimny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 4 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Maserati ukázalo unikátní supersport určený pro potomky jeho zakladatelů. To je ten marketing, který zachrání prodeje?
6.10.2024 - Zlatan Ibrahimovič říká, že Volvo je čínská, ne švédská automobilka, i když si ho dekádu platila jako ambasadora
7.10.2024 - Neuvěřitelně drzí zloději ukradli majiteli auto během tankování, jeho reakce shrnuje vše
7.10.2024 - Někdo asi přebral při specifikování zakázkového superkombíku, bizarní výsledek teď prodává se ztrátou přes 2 miliony
7.10.2024 - Nový hypersport McLarenu vypadá jako napodobenina z GTA, technikou ale ohromí. Zadní křídlo z něj dělá dvě auta v jednom
7.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 14:29 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.