Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem

(+ živé foto) Ignis přijde jako malé městské auto, ale nabídne i pohon všech kol, pokud je vaše ulice příkrá a silničáři v zimě zanedbávaná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem

29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Ignis přijde jako malé městské auto, ale nabídne i pohon všech kol, pokud je vaše ulice příkrá a silničáři v zimě zanedbávaná.

Nová generace Suzuki Ignis se představila na pařížském autosalonu. Z fotografií vám jistě bude povědomá, přesto je to horská novinka. Abychom zjistili proč, musíme se vrátit do března roku 2015 do Ženevy, kde se představily koncepty Suzuki iK-2 a iM-4. Z iK-2 se vloni ve Frankfurtu vyklubalo nové Baleno a produkční verzi iM-4 vidíme právě dnes - je to nový Ignis.

Spojení tohoto tvaru s tímto jménem ale také není první, protože jako Ignis se tento vůz ukázal už vloni v září, jen byl určen pro japonský trh. Ten pro Evropu, který máme před sebou dnes, je mu podobný jako vejce vejci. Vidíme stejná přední i zadní světla, stejné skoro všechno; jediný rozdíl je v délce, která je u evropského auta asi o 10 - 15 cm větší.

Důvod je v tom, že v Japonsku se musel Ignis z daňových důvodů vejít do 3,6 metru délky, kdežto v Evropě žádný takový limit není. Veškerá technika je stejná, podvozková platforma zůstává, pár centimetrů navíc přibylo díky upraveným nárazníkům.

Víme, že pod kapotou budou možnosti podobné jako u Balena, což znamená 1,2l atmosférický motor Dualjet, který nabídne 90 koní a 120 Nm. K mání bude také verze SHVS, Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, což bude mikrohybridní systém připojený ke zmíněné dvanáctistovce. Jeho emise mají klesnout „výrazně pod 100 g CO2/km”, jak uvádí Suzuki.

Jestli bude pod kapotou i litrový tříválec Boosterjet o 112 koních, zatím nevíme. Po stránce převodovek je standardem pětistupňový manuál, za příplatek by měl být k mání robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) také o pěti kvaltech. Hned zkraje prodeje by měla být kromě předokolky v nabídce i čtyřkolka s názvem AllGrip Auto, která bude využívat viskózní mezinápravovou spojku a ve standardních situacích bude 90 % síly motoru mířit na přední nápravu.

Nový Ignis by měl vážit okolo 900 kg, podobně jako Baleno; verze se čtyřkolkou a hybrid budou samozřejmě těžší. Základ ceny v Británii by měl být u 10 500 liber, tj. 329 tisíc korun, až vůz v lednu 2017 přijde do prodeje. U nás ale čekejme ceny o kus níž, Ignis by měl být konkurencí Fiatu Panda, který začíná na 227 tisících Kč; se čtyřkolkou stojí Panda od 389 800 korun.

Jak je u podobných aut zvykem, Ignis nabídne široké možnosti personalizace, z nichž některé si můžeme prohlédnout na živých fotkách - spočívají v různých polepech na karoserii apod. K mání má být také odlišně lakovaná střecha, ale nic jako model Sport či produkční verze konceptu Trail, který se ukázal vloni spolu s japonskou verzí Ignisu, v plánu není. Přesný ceník se jistě dozvíme blíže k datu startu prodejů.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.


Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 1 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 01Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 2 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 02Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 3 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 03Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 4 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 04Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 5 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 05Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 6 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 06Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 7 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 07Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 8 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 08Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 9 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 09Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 10 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 11Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 11 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 12Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 12 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 13Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 13 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 14Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 14 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 15Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 15 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 16Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 16 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 17Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 17 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 18Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 18 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 19Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 19 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 20Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 20 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 21Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 21 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 22Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 22 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 23
Nové Suzuki Ignis se naživo ukázalo i v docela hravých specifikacích

Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 23 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 01Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 24 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 02Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 25 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 03Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 26 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 04Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 27 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 05Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 28 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 06Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 29 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 07Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 30 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 08Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 31 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 09
Na oficiálních fotkách už se drží více při zdi

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše