Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto

(+ živé foto) Nové městské Suzuki se bude i v Evropě jmenovat Celerio. Dorazí koncem roku, i s kontrolou tlaku v pneumatikách ve standardu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto

5.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nové městské Suzuki se bude i v Evropě jmenovat Celerio. Dorazí koncem roku, i s kontrolou tlaku v pneumatikách ve standardu.

Po dlouhých spekulacích je již v podstatě jasné, že se nástupce Suzuki Alto bude jmenovat Celerio, ukázalo se s tímto jménem na ženevském autosalonu. Tento stroj jsme tu již měli, ať už před delší dobou ve formě konceptu A:Wind, nebo v částečném představení před měsícem.

Již víme, že pod kapotou Celeria bude pracovat litrový tříválec o výkonu 68 koní a 90 Nm. Ten bude přes pětistupňový ručně řazený manuál nebo robotizovanou manuální převodovku o stejném počtu stupňů pohánět přední kola. Převody obou budou patrně dost dlouhé, neboť vozu má stačit 4,3 litru benzínu na 100 km. Emise CO2 dosahují hodnoty 85 g/km u vozů vybavených příplatkovým stop-startem, bez něj do ovzduší Celerio každý kilometr vypustí 99 g CO2/km. V obou případech bude plnit normu Euro 6.

Nové městské Suzuki nebude ani přes hmotnost okolo 830 kg žádný rychlík, zrychlení na stovku má trvat 15 vteřin. Maximum výkonu je v šesti tisících otáčkách, ale pokud budete motor točit až tam, na nízkou spotřebu budete moci zapomenout. V plném obsazení to bude vypadat podobně.

Suzuki popisuje Celerio jako vůz segmentu „A+ kompakt”, pravděpodobně podle na poměry třídy většího vnitřního prostoru. Vnější délka je 3,6 metru, rozvor činí 2 425 mm a šířka je 1,6 metru. Pro zavazadla je v interiéru připraveno 254 litrů v základní konfiguraci, sklopením sedadel se dostupný prostor navýší.

Standardní výbava by měla zahrnovat posilovač řízení, několik airbagů, ESP a ne zcela pochopitelně i kontrolu tlaku v pneumatikách. Na seznamu příplatků najdeme kromě zmíněného stop-startu také klimatizaci, elektrická všechna okna a zrcátka, mlhovky, litá kola nebo rádio s USB, Bluetooth a ovládáním na volantu. V závislosti na zemi bude Celerio homologováno jako čtyř- nebo pětimístný vůz.

Zatím neznáme ceny, ale na ty je ještě dost času - přestože na fotkách vidíme Celerio v sériové podobě, do prodeje se dostane až ke konci roku 2014, a to jen s levostranným řízením. Verze s volantem vpravo přijdou na svět až o dalších pár měsíců později. Není zatím ani jasné, kde se bude vyrábět - vozy pro Indii se staví tam, evropská továrna Suzuki stojí v Maďarsku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 1 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 01Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 2 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 02Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 3 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 03Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 4 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 04Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 5 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 05Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 6 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 06Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 7 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 07Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 8 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 08Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 9 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 09Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 10 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 10Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 11 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 11Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 12 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 12Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 13 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 13Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 14 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 14Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 15 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 15Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 16 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 16Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 17 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 17Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 18 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 18Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 19 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 19Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 20 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 20Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 21 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 21Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 22 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 22Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 23 - Suzuki Celerio 2014 EU zive 23
Nové Suzuki Celerio jsme v Ženevě zmapovali opravdu podrobně

Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 24 - suzuki celerio euro 01Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 25 - suzuki celerio euro 02Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 26 - suzuki celerio euro 03Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 27 - suzuki celerio euro 04Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 28 - suzuki celerio euro 05Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 29 - suzuki celerio euro 06Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 30 - suzuki celerio euro 07Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 31 - suzuki celerio euro 07aSuzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 32 - suzuki celerio euro 07bSuzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 33 - suzuki celerio euro 08Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 34 - suzuki celerio euro 09Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 35 - suzuki celerio euro 10Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 36 - suzuki celerio euro 11Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto - 37 - suzuki celerio euro 12
Suzuki Celerio dorazilo do Ženevy i s konečně pořádnou fotogalerií

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.