Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec
25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hmotnost japonského supermini poklesla na pouhých 610 kg. O pohon se přitom stará 0,66litrový tříválec naladěný na 49 nebo 52 koní.
Novou generaci japonského supermini jsme si mohli prohlédnout již v půlce listopadu, kdy se na internet dostaly ofocené snímky z katalogu pro japonský trh. Nyní si ovšem Suzuki Alto modelového roku 2015 můžeme představit oficiálně, přičemž hned v úvodu začneme s hmotností. Ta totiž novinku zcela definuje, neboť v případě verze osazené pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem činí pouhých 610 kilogramů. Oproti předchozí sedmé generaci se tak jedná o 60kilový pokles, kterého bylo zapříčiněno hlavně odlehčením karoserie a pohonné jednotky.
Pod kapotou tak již nenajdeme litrový tříválec, nýbrž 0,66litrový, což má souvislost s pravidly kategorie kei-cars. Ta zároveň definuje i venkovní rozměry, díky čemuž došlo ke zmenšení ve všech ohledech s výjimkou výšky a rozvoru. Nové Alto je tak 3 395 milimetrů dlouhé (-185 mm), 1 475 mm široké (-205 mm) a 1 475 mm vysoké (+75 mm). V případě rozvoru pak počítá s 2 460 milimetry (+100 mm), z čehož podstatných 2 040 mm připadá na samotnou kabinu.
Navzdory zmenšení vnějších dimenzí tak lze uvnitř počítat s větším prostorem pro posádku. Ta přitom může počítat s přítomností celé řady bezpečnostních technologií, mezi které patří přednárazový systém operující při rychlostech od 5 do 30 km/h, jenž dokáže v případě nereagování řidiče samočinně přitáhnout brzdy. Vše přitom řídí radar umístěný za čelním sklem. Mimo to ovšem nové Alto dostalo třeba asistenta rozjezdu do kopce.
V motorovém prostoru pak, jak již bylo řečeno výše, najdeme 0,66litrový tříválec. Ten je prozatím k mání pouze v atmosférické formě, kdy v případě spojení s pětistupňovým manuálem produkuje 49 koní a 58 Nm. Mimo to jej ovšem japonská klientela může spřáhnout také s převodovkou CVT, přičemž v takové chvíli již výkon činí 52 koní a točivý moment 63 Nm.
Jízdní dynamika bohužel není udávána ani pro jedno provedení, v rámci spotřeby si ovšem verze osazená pohonem předních kol a manuálem řekne pouze o 2,7 l/100 km. Jde tedy o nejúspornější model s ryze benzinovým motorem na japonském trhu. Od března příštího roku však Alto zacílí i na automobilové nadšence, neboť dorazí ve verzi Turbo RS.
Tím ale naše představení můžeme uzavřít, zmínit lze již pouze cenu, která startuje na sumě 847 800 JPY (cca 161 tisíc korun). Řeč je přitom v takovém případě o předokolce (k mání je ovšem již nyní také verze osazená systémem 4x4) s manuálem a základní úrovní výbavy.








Nové Suzuki Alto sice není tím nejpohlednějším vozem, na japonském trhu však má jít o neújspornější automobil s ryze benzinovým pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 10 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 11 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva