Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec

Hmotnost japonského supermini poklesla na pouhých 610 kg. O pohon se přitom stará 0,66litrový tříválec naladěný na 49 nebo 52 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec

25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hmotnost japonského supermini poklesla na pouhých 610 kg. O pohon se přitom stará 0,66litrový tříválec naladěný na 49 nebo 52 koní.

Novou generaci japonského supermini jsme si mohli prohlédnout již v půlce listopadu, kdy se na internet dostaly ofocené snímky z katalogu pro japonský trh. Nyní si ovšem Suzuki Alto modelového roku 2015 můžeme představit oficiálně, přičemž hned v úvodu začneme s hmotností. Ta totiž novinku zcela definuje, neboť v případě verze osazené pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem činí pouhých 610 kilogramů. Oproti předchozí sedmé generaci se tak jedná o 60kilový pokles, kterého bylo zapříčiněno hlavně odlehčením karoserie a pohonné jednotky.

Pod kapotou tak již nenajdeme litrový tříválec, nýbrž 0,66litrový, což má souvislost s pravidly kategorie kei-cars. Ta zároveň definuje i venkovní rozměry, díky čemuž došlo ke zmenšení ve všech ohledech s výjimkou výšky a rozvoru. Nové Alto je tak 3 395 milimetrů dlouhé (-185 mm), 1 475 mm široké (-205 mm) a 1 475 mm vysoké (+75 mm). V případě rozvoru pak počítá s 2 460 milimetry (+100 mm), z čehož podstatných 2 040 mm připadá na samotnou kabinu.

Navzdory zmenšení vnějších dimenzí tak lze uvnitř počítat s větším prostorem pro posádku. Ta přitom může počítat s přítomností celé řady bezpečnostních technologií, mezi které patří přednárazový systém operující při rychlostech od 5 do 30 km/h, jenž dokáže v případě nereagování řidiče samočinně přitáhnout brzdy. Vše přitom řídí radar umístěný za čelním sklem. Mimo to ovšem nové Alto dostalo třeba asistenta rozjezdu do kopce.

V motorovém prostoru pak, jak již bylo řečeno výše, najdeme 0,66litrový tříválec. Ten je prozatím k mání pouze v atmosférické formě, kdy v případě spojení s pětistupňovým manuálem produkuje 49 koní a 58 Nm. Mimo to jej ovšem japonská klientela může spřáhnout také s převodovkou CVT, přičemž v takové chvíli již výkon činí 52 koní a točivý moment 63 Nm.

Jízdní dynamika bohužel není udávána ani pro jedno provedení, v rámci spotřeby si ovšem verze osazená pohonem předních kol a manuálem řekne pouze o 2,7 l/100 km. Jde tedy o nejúspornější model s ryze benzinovým motorem na japonském trhu. Od března příštího roku však Alto zacílí i na automobilové nadšence, neboť dorazí ve verzi Turbo RS.

Tím ale naše představení můžeme uzavřít, zmínit lze již pouze cenu, která startuje na sumě 847 800 JPY (cca 161 tisíc korun). Řeč je přitom v takovém případě o předokolce (k mání je ovšem již nyní také verze osazená systémem 4x4) s manuálem a základní úrovní výbavy.


Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 1 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 01Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 2 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 02Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 3 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 03Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 4 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 04Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 5 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 05Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 6 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 06Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 7 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 07Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec - 8 - Suzuki Alto 2015 prvni oficialni sada 08
Nové Suzuki Alto sice není tím nejpohlednějším vozem, na japonském trhu však má jít o neújspornější automobil s ryze benzinovým pohonem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.