Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější
12.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Modernější motor ve Swiftu má dva vstřikovače na každý válec. Produkuje méně výkonu, ale více točivého momentu a díky vyšší kompresi má brát o 0,7 litru na sto méně.
Nutnost snižovat spotřebu automobilů je s blížícím se rokem 2020 čím dál větší. Kromě toho také, alespoň teoreticky, zákazníci zaplatí méně za palivo, což není z nepodstatných faktorů. Suzuki tedy přichází s novou dvanáctistovkou, kterou jako první dostane model Swift ve Velké Británii.
Název Dualjet dostal motor podle dvou vstřikovačů na každý válec. Hlava je šestnáctiventilová, takže se dva sací porty v každém válci nemusí dělit o jeden vstřikovač, ale každý má vlastní. To znamená možnost umístit vstřikovače blíže k ventilu, přesněji dávkovat palivo a lépe a rovnoměrněji ho smíchat s nasávaným vzduchem. Docela dobře to vysvětlí také anglicky mluvené video pod článkem.
Nový motor má oproti starší dvanáctistovce také o jeden bod vyšší kompresní poměr, 12:1. Systém EGR dostal vodní chlazení, takže je teplota nasávaných plynů před stlačením nižší, a písty jsou zespoda lépe chlazeny. Výsledkem je oproti staršímu motoru o něco nižší výkon, 90 koní oproti 94, točivý moment ale narostl na 120 Nm oproti 118 a také je jeho vrchol umístěn o 400 otáček níže.
Hlavním přínosem ale má být nižší spotřeba paliva, podle Suzuki až o 16 %. V konkrétních číslech to znamená 4,3 litru benzínu na 100 km oproti pěti litrům staršího motoru - samozřejmě se bavíme v teoretické rovině. V řeči Evropské unie to znamená 99 gramů zbytečně démonizovaného CO2 na 100 km - a to se skutečně vyplatí. V Británii dokonce dvakrát - pokud tam vaše auto emituje méně než 100 g CO2/km, neplatíte každoročně daň z automobilu.
Nový motor zvedne v Británii cenu Suzuki Swift asi o 500 liber, tedy asi o 17 tisíc korun. Tento motor nejspíš uvidíme v nabídce v celé Evropě; převedeme-li poměry zdražení, u nás by mohl moderní motor znamenat zvýšení základní ceny z 239 900 korun na zhruba 250 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nová dvanáctistovka pod kapotou Swiftu bude mít teoreticky o 0,7 litru nižší spotřebu benzínu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.