Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu
2.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka chystaná na rok 2016 dostane také vyšší světlou výškou a ochranné plasty. A možná poslouží jako základ pro nový model Mercedesu.
S francouzsko-německým přátelstvím je to v poslední době jako na houpačce. V jednu chvíli totiž Mercedes-Benz ohlašuje příchod nové techniky od Renaultu, v druhé pro změnu země Galského kohouta zakazuje prodeje vybraných modelů třícípé hvězdy. Samozřejmě, jedna oblast sice na tu druhou nemá prakticky žádný vliv, přesto ale u koncernu Daimler nemůžou Francouzům přijít na jméno.
Přesto to byl zřejmě jiný důvod, který přiměl šéfa Mercedesu Dietera Zetscheho k rozhodnutí ohradit se proti využití platformy vyvinuté aliancí Renault-Nissan jako základu pro chystané SUV značky Smart. Místo toho prý nový model zakotví na vlastních nových komponentech, jež počítají s pohonem zadních kol a uložením motoru nad zadní nápravou. „Je to prvek, který značku definuje. Je to unikátní prodejní nástroj, který staví Smart mimo proud. Proto neplánujeme adopci platformy s motorem vpředu a pohonem předních kol pro náš nový větší model.“
V roce 2016 bychom se tedy měli dočkat starého dobrého Smartu, jen chráněného ve spodní části karoserie černými plasty. A samozřejmě užívajícího zvýšenou světlou výšku. Zajímavé přitom je, že podle Zetscheho by mohlo dojít k překarosování tohoto SUV na základní model Mercedesu, který by v hierarchii zamířil pod třídu A. „S ohledem na prémiovou konkurenci v tomto segmentu je rozhodující, aby i na tomto okraji trhu měla třícípá hvězda svého zástupce.“
Je tedy zjevné, že sestupem Mercedesu do segmentu hatchbacků s pohonem předních kol a poháněných motory Renaultu snaha o zaujetí zákazníků nekončí. S ohledem na zmiňovaný pohon zadních kol (třícípá hvězda možná přidá i čtyřkolku) ale nový model zapadne do vyjetých kolejí značky mnohem logičtěji než třída A nebo třída B.
O terénní verzi Smartu značka uvažovala již před lety. Nakonec však od svých záměrů upustila
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.