Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seat: design exteriéru je hotov, oficiální požehnání ale stále chybí
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé stoprocentně věří v zelenou od Volkswagenu, řadu prvků si tak připravili s předstihem. Vůz chtějí mít v prodeji již v roce 2016.
Pokud přijde v koncernu Volkswagen řeč na chystané modely SUV, pak je zřejmé, že některé značky jsou si rovny a jiné o trochu rovnější. Mezi ty druhé zmíněné patří třeba takové Audi, které jednu takovou kreaci představí již na autosalonu v Detroitu. Takový Seat ale pro změnu spadá do prvního ranku, neboť ačkoliv se o modelu schopném jízdy i mimo zpevněný asfalt debatuje řadu let, produkční verze stále ještě nedostala zelenou. Podle zdrojů zevnitř automobilky by však takové rozhodnutí mohlo padnout již příští týden.
Pokud vše půjde podle plánu (a ve vývojovém centru ve španělském Martorellu věří, že ano), pak by novinka měla vyrůst na platformě MQB, přičemž dosahovat má délky 4,35 metru. Pod kapotu pak dostane čtyřválcové motory, které bude sdílet třeba se Seatem Leon. Dočkat bychom se tedy měli maximálně dvoulitrového objemu a nejvyššího výkonu 184 koní, přičemž v rámci převodovek zřejmě bude na výběr manuál i automat. Oba pak budou sílu motoru přenášet na všechna čtyři nebo pouze přední kola v závislosti na verzi.
„Věříme, že SUV ideálně zapadne do nabídky Seatu. Musí se však jednat o správný mix technologické vyspělosti, zábavného řízení a atraktivního designu. Vše přitom musí být správně naceněno,“ říká k novince viceprezident značky pro výzkum a vývoje Dr. Matthias Rabe. Ten zároveň i dodává, že SUV je pro značku extrémně důležité, neboť daný segment trhu prý bude nejvýznamnějším hned po tradičních hatchbacích. Není proto divu, že by vůz chtěl mít v prodeji nejpozději na počátku roku 2016.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv vozu chybí oficiální požehnání, finální design je prý již hotov. Přičemž s ohledem na výše popsanou shodu techniky asi nepřekvapí, že reflektovat má „lví styl“. Oproti takovému hatchbacku však dostane rozměrnější LEDkové světlomety, výraznější kapotu motoru nebo výraznou linku, jež bude sahat od předních kol až po víko zavazadelníku. Chybět nebudou ani střešní ližiny, hranatější vykrojení blatníků nebo černé plasty podél obvodu karoserie.
V rámci interiéru jsou pak hotovy první návrhy, které počítají se systémem přepínajícím jízdní režimy, jaký pod názvem Terrain Response najdeme třeba v takovém Range Roveru. Uprostřed palubní desky se pak objeví rozměrný dotykový displej, vedle nějž nemá chybět startovací tlačítko. Středová konzole pak má být nakloněna k řidiči, který sice již dopředu musí počítat se zvýšenou jízdní pozici, samotné sedadlo by ale mělo být namontováno co nejníže.
Rabe pak potvrdil, že momentálně se počítá pouze s pětimístnou verzí, v plánu je však několik dalších SUV. Napřed však automobilka musí analyzovat trh a zjistit, zda je připraven spíše na menší nebo naopak větší „off-roady”. Teprve poté prý bude rozhodnuto. Stejně jako se prý má teprve určit, kde bude vůz vyráběn - a to navzdory našemu nedávnému článku, který produkci předem přisoudil českým Kvasinám.
Celou řadu nejistot tak raději ukončíme nějakým pozitivním výhledem. Ten ovšem nepočítá ani tak se zmiňovaným SUV, jako spíše s okrajovými variantami modelu Leon. První z nich bude Cupra, jež má debutovat v Ženevě, druhou pak kombi ST 4x4, které se bude prodávat i ve výkonnějších verzích pod názvem ST X-perience. To dostane dieselový dvoulitr o výkonu až 184 koní, se kterým se ukáže na podzim v Paříži.
Koncepční Seat IBX je důkazem, že značka o vstupu do segmentu SUV uvažuje již delší dobu. Oficiální požehnání však vůz stále nedostal
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch