Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seat: design exteriéru je hotov, oficiální požehnání ale stále chybí
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé stoprocentně věří v zelenou od Volkswagenu, řadu prvků si tak připravili s předstihem. Vůz chtějí mít v prodeji již v roce 2016.
Pokud přijde v koncernu Volkswagen řeč na chystané modely SUV, pak je zřejmé, že některé značky jsou si rovny a jiné o trochu rovnější. Mezi ty druhé zmíněné patří třeba takové Audi, které jednu takovou kreaci představí již na autosalonu v Detroitu. Takový Seat ale pro změnu spadá do prvního ranku, neboť ačkoliv se o modelu schopném jízdy i mimo zpevněný asfalt debatuje řadu let, produkční verze stále ještě nedostala zelenou. Podle zdrojů zevnitř automobilky by však takové rozhodnutí mohlo padnout již příští týden.
Pokud vše půjde podle plánu (a ve vývojovém centru ve španělském Martorellu věří, že ano), pak by novinka měla vyrůst na platformě MQB, přičemž dosahovat má délky 4,35 metru. Pod kapotu pak dostane čtyřválcové motory, které bude sdílet třeba se Seatem Leon. Dočkat bychom se tedy měli maximálně dvoulitrového objemu a nejvyššího výkonu 184 koní, přičemž v rámci převodovek zřejmě bude na výběr manuál i automat. Oba pak budou sílu motoru přenášet na všechna čtyři nebo pouze přední kola v závislosti na verzi.
„Věříme, že SUV ideálně zapadne do nabídky Seatu. Musí se však jednat o správný mix technologické vyspělosti, zábavného řízení a atraktivního designu. Vše přitom musí být správně naceněno,“ říká k novince viceprezident značky pro výzkum a vývoje Dr. Matthias Rabe. Ten zároveň i dodává, že SUV je pro značku extrémně důležité, neboť daný segment trhu prý bude nejvýznamnějším hned po tradičních hatchbacích. Není proto divu, že by vůz chtěl mít v prodeji nejpozději na počátku roku 2016.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv vozu chybí oficiální požehnání, finální design je prý již hotov. Přičemž s ohledem na výše popsanou shodu techniky asi nepřekvapí, že reflektovat má „lví styl“. Oproti takovému hatchbacku však dostane rozměrnější LEDkové světlomety, výraznější kapotu motoru nebo výraznou linku, jež bude sahat od předních kol až po víko zavazadelníku. Chybět nebudou ani střešní ližiny, hranatější vykrojení blatníků nebo černé plasty podél obvodu karoserie.
V rámci interiéru jsou pak hotovy první návrhy, které počítají se systémem přepínajícím jízdní režimy, jaký pod názvem Terrain Response najdeme třeba v takovém Range Roveru. Uprostřed palubní desky se pak objeví rozměrný dotykový displej, vedle nějž nemá chybět startovací tlačítko. Středová konzole pak má být nakloněna k řidiči, který sice již dopředu musí počítat se zvýšenou jízdní pozici, samotné sedadlo by ale mělo být namontováno co nejníže.
Rabe pak potvrdil, že momentálně se počítá pouze s pětimístnou verzí, v plánu je však několik dalších SUV. Napřed však automobilka musí analyzovat trh a zjistit, zda je připraven spíše na menší nebo naopak větší „off-roady”. Teprve poté prý bude rozhodnuto. Stejně jako se prý má teprve určit, kde bude vůz vyráběn - a to navzdory našemu nedávnému článku, který produkci předem přisoudil českým Kvasinám.
Celou řadu nejistot tak raději ukončíme nějakým pozitivním výhledem. Ten ovšem nepočítá ani tak se zmiňovaným SUV, jako spíše s okrajovými variantami modelu Leon. První z nich bude Cupra, jež má debutovat v Ženevě, druhou pak kombi ST 4x4, které se bude prodávat i ve výkonnějších verzích pod názvem ST X-perience. To dostane dieselový dvoulitr o výkonu až 184 koní, se kterým se ukáže na podzim v Paříži.
Koncepční Seat IBX je důkazem, že značka o vstupu do segmentu SUV uvažuje již delší dobu. Oficiální požehnání však vůz stále nedostal
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 53 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva