Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Lamborghini se ukázalo v New Yorku, víme o hodně víc než dosud
6.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už nejde o spekulaci, Lamborghini má skutečně připravený koncept nového SUV. Veřejně jej odhalí až v Pekingu, přesto už nyní víme více.
Jak jsme přišli na to, že se tento vůz ukázal v New Yorku, když o tom ani sama automobilka nemluví? Jednoduše - hned několik, někdy i známých majitelů a obchodních partnerů Lamborghini z východního pobřeží Spojených států včera zaplnilo své blogy, twittery nebo facebookové prezentace zmínkami o tom, že na právě probíhajícím autosalonu v „Big Apple” mohli na akci pro zvané zákazníky značky spatřit koncept SUV s rozzuřeným býkem ve znaku. Většina z nich zůstala u pouhého konstatování tohoto faktu, jen jeden z nich prohlásil, že vůz má červenou barvu, bude k vidění právě v Pekingu a přiložil snímek z předsálí prezentačního místa, kde jsou zákazníci instruování, co všechno si nesmí vzít dovnitř (kamery, fotoaparáty atp.). Jinak ale zůstali tajemní s tím, že o autě nesmí mluvit.
Bariéru mlčení prolomil pouze Ed Bolian, obchodní ředitel firmy Motorcars of Georgia, dealera Lamborghini z americké Atlanty, který na svém blogu vůz vcelku detailně popsal. Pokud ale nyní zkusíte na tento odkaz přejít, pravděpodobně se dočkáte jen chybové hlášky, neboť právě tak je tomu v okamžiku vydání tohoto článku. Zřejmě se jeho příspěvek nelíbil Lamborghini, a tak jej na žádost automobilky stáhl, my jsme jej ale naštěstí stihli nastudovat ještě dříve, než byl odstraněn, a tak vám tyto informace můžeme zprostředkovat. Že si nevymýšlíme doloží pokus o vyhledání této stránky na Googlu (popř. přiložený obrázek), kde je stránka stále zaindexována s výmluvným nadpisem i úvodními větami.
Pozoruhodné je, že podle Boliana nejsou ilustrace magazínu Quattroruote, které jsme nedávno nabídli v posledním článku na téma SUV Lamborghini, vůbec vzdálené realitě. Vůz se přesto v mnoha detailech liší a spolu s dalšími postřehy Bolian na dané téma zmínil následující:
- Základní silueta vozu je velmi podobná té z BMW X6 a tedy i té vyobrazené na ilustracích Quattroruote. Tvary jsou obecně velmi muskulaturní.
- Příď i střecha mají stejné kontury jako Aventador LP700-4.
- Boky vozu jsou více „vybrané” než naznačují přiložené ilustrace.
- Vůz má relativně velkou světlou výšku, k zemi jej vizuálně přibližují až přední „lízátko” a difuzory, vše z nelakovaného plastu vyztuženého karbonovými vlákny.
- SUV je vybaveno 24" koly v „karbonovém” provedení jako na Aventadoru J, ale s designem, který dosud nebyl vidět na žádném modelu Lamborghini.
- Brzdy jsou karbon-keramické.
- Na zádi najdeme čtyři čtvercové koncovky výfuků integrované do difuzoru.
- Světla jsou kompletně z LED, ta zadní přitom nepokrývají celou hranu víka kufru, ale mají klasičtější střih a jsou spojena černým pásem s nápisem Lamborghini.
- Rozměrově je „býčí SUV” delší než Porsche Cayenne a přibližně stejně velké jako Audi Q7 (že by mělo stejný základ?).
- Vůz je lakován červenou barvou, kterou dosud nedostalo žádné „Lambo”.
Dále se rozpovídal i o interiéru:
- Interiér nabízí místo pro čtyři cestující s vysokou středovou konzolou mezi dvěma zadními sedadly.
- Čalouněn je světlou kůží, výplně dveří, středovou konzoli a palubní desku zdobí mnoho „karbonových” doplňků.
- Sedadla připomínají ta z konceptu Sesto Elemento.
- Palubní deska je podobná jako v Aventadoru.
- Vnější zpětná zrcátka nahrazují (nebo doplňují, to nebylo ze slov Eda Boliana úplně jasné) kamery.
- Pozoruhodnou informací je jistě zmínka o velkých zadních dveřích a obecně velkorysém prostoru na zadních sedadlech, který by měl zajistit dostatek komfortu i vzrostlým pasažérům.
Bolian dále zmiňuje, že vůz dozajista nemá nic společného s původním Lamborghini LM-002, jde o ideově úplně jinak pojaté auto. O technice prý lidé Lamba nemluvili, očekáván je pouze výkon mezi 550 a 600 koňmi ze zatím neznámého motoru. Bolian spekuluje o desetiválci nebo přeplňovaném osmiválci, ale to je v tuto chvíli nepodstatné.
Jisté totiž je, že v tuto chvíli jde pouze o studii, která může a nemusí vstoupit do výroby v okamžicích následujících po začátku vyroby nástupce současného Gallarda, tedy někdy v roce 2015. Zkrátka se bude čekat na reakci publika, která může být všelijaká - však vzpomeňme někdejšího konceptu Lamborghini Estoque, který měl už též mnohokrát vstoupit do výroby a nikdy se to nestalo a dost možná už ani nikdy nestane.
Pekingský autosalon každopádně začíná už za necelých 20 dnů, a tak čekání na odhalení tohoto vozu rozhodně nebude nekonečné. Pochopitelně se o něm pokusíme zjistit více ještě dříve, pakliže to bude alespoň trochu možné...
Skutečné SUV od Lamborghini se prý od této malůvky magazínu Quattroruote zásadně neodlišuje, výše uvedené poznámky ale poukazují na řadu drobnějších odlišností.
Opravdu si nevymýšlíme, Bolian na akci byl a vůz popsal výše citovanými slovy
Zdroj: Blog Ede Boliana, Ilustrace: Quattroruote
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 55 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva