Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Lamborghini dostane i automat s měničem. Bude to pravé Lambo, tvrdí šéf
19.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedení Lamborghini tvrdošíjně zastává názor, i když postaví SUV s turbem a teď i klasickým automatem, nabídne řidiči stejné pocity jako třeba Huracán.
Lamborghini nám sice na pařížském autosalonu představí nový derivát modelu Huracán, veškerou pozornost značky má ovšem chystané SUV Urus. To dorazí do prodeje v roce 2018, nicméně oficiální prezentaci nejspíše můžeme očekávat již za dvanáct měsíců ve Frankfurtu. Či možná o trochu později v americkém Los Angeles, což by nebylo překvapivé - Nový kontinent je totiž pro Lamborghini nadmíru důležitý a většina SUV skončí právě tam.
Pochopitelně je na místě otázka, co bude Urus vůbec zač. Automobilka nás již hezkých pár let ujišťuje, že Urus bude typickým rozzuřeným býkem se vším všudy, příliš věřit se tomu ale nedá. Značku charakterizuje jistá neurvalost, agresivita, s trochou nadsázky až snaha vozu zabít svého majitele ještě dříve, než vůbec nastartuje. Nedávno ale zazněly přímo z úst šéfa značky informace, ve kterým byla zmiňována slova jako „jemný“ a „měkký“.
Znovu nový šéf značky Stefano Domenicali spolu s technickým šéfem Mauriziem Reggianim nyní posunuli celou věc ještě dále, neboť zveřejnili, že vůz nepoužije ani sekvenční či dvouspokovou převodovku, ale klasický automat s hydrodynamickým měničem. Urus tedy bude první SUV Lamborghini (LM002 nepočítejme - to byl spíše extrémní, původně armádní off-road extrémní konstrukce, Cheetah to samé), první Lambo používající turbomotor a první vůz značky s automatem s hydroměničem. Přesto to prý bude Lamborghini jako vyšité.
„Ano, bude to čistokrevné Lamborghini,“ zůstává neoblomný Domenicali. „Je zarážející, že to byla jedna z nejčastějších interních diskuzí. Mluvili jsme o tom mnohokrát a dle rady ředitelů to musí být skutečné Lamborghini. Pokud zavřete oči a budete vnímat jenom vůz a řídit jej, zjistíte, že je to opravdové Lamborghini.“ Svá tvrzení přitom šéf Lamba zakládá na zkušenostech se řízením prototypu, nelze ale říci, že by byl úplně nezaujatý.
Stejné zážitky má i Reggiani, který dodává, že nejvíce ze všeho oceňuje „zvuk, podvozek, kontrolu nad šasí či výkon motoru. Budeme mít turbo - a to z jednoho důvodu. U SUV potřebujete hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a to nabízí pouze přeplňování. Jinými slovy, pokud chcete... surfovat v dunách, bez turba nebudete mít takový točivý moment, abyste z nich vyjeli.“
„Bylo to strategické rozhodnutí a je to poprvé, co Lamborghini použije turbo, ale ne ve sportovním voze. Bude to v SUV. Proč? Protože pokud si v případě požadovaných terénních schopností uděláte technickou kalkulaci, okamžitě zjistíte, že potřebujete točivý moment, který dokáže vyprodukovat pouze turbo,“ dodává Reggiani.
Právě tento charakter, který bude mít na svědomí přepracovaný nový čtyřlitr V8 z produkce VW Group, ovšem bude náročnou porcí pro převodovky. Na světě prý neexistuje dvouspojka, která by tento motor zvládla ukočírovat (co Bugatti Chiron?, a proto Lamborghini nepoužije dvouspojkovou skříň, klasický konvertor točivého momentu.
Máme-li vše shrnout, Urus postavený na platformě sdílené s Audi Q7 dostane do vínku zcela odlišné hnací ústrojí než zbytek portfolia Lamborghini, a to od způsobu plnění motoru po řešení jeho přenosu na kola. K tomu je to SUV, navíc být „měkké“ a „jemné“, aby se zalíbilo ženám. Přesto prý půjde o typický produkt italské automobilky. Dá se tomu vůbec věřit?














Lamborghini Urus (zde jeho koncept z roku 2012) bude vysoké auto s docela odlišným hnacím ústrojím než Aventador či Huracán. Zpoza volantu to ale prý nepoznáte
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva