SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější

Škoda chystá expanzi crossoverů a SUV. Dva z nich jsou určeny primárně pro čínský trh, se stylovým modelem se ale nejspíše setkáme také u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější

17.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda chystá expanzi crossoverů a SUV. Dva z nich jsou určeny primárně pro čínský trh, se stylovým modelem se ale nejspíše setkáme také u nás.

O budoucnosti mladoboleslavské automobilky jsme se v poslední době již párkrát zmiňovali. Víme tedy, že nový šéf značky Bernhard Maier hodlá expanzi firmy založit na čtyřech crossoverech a SUV, jichž se dočkáme během několika málo let. Jako první dorazí již letos na podzim až sedmimístný model nesoucí zřejmě jméno Kodiaq, jehož předzvěstí byla studie Vision S. Ta nám do značné míry připomíná Range Rover Evoque, což rozhodně není náhoda. Česká automobilka se chce té britské skutečně postavit, jen s trochu jiným modelem.

Jak asi tušíte, řeč je o stylovém kupé, které má primárně být určeno pro čínský trh. Maier ovšem nevylučuje ani jeho příchod do Evropy. Evoque či BMW X4 by tak dostaly opravdu zajímavého soupeře, neboť chystaná novinka bude vůbec prvním modelem Škody, jenž se zaměří spíše na styl než na praktičnost. I přesto ovšem hodlá konkurenci přebít objemem zavazadlového prostoru (Mnichov v tomto ohledu nabízí 500 až 1 400 litrů), stejně jako prostorem pro hlavu či nohy zadních cestujících.

Po stránce technické bude SUV-kupé vycházet ze Škody Kodiaq, vybaveno však bude pouze dvěma řadami sedadel. Pod kapotou se pak objeví pohonné jednotky převzaté od Superbu, jež budou spárovány s manuály i automaty. K dispozici bude pohon předních či všech čtyř kol. Na plug-in hybrid předznamenaný konceptem si ovšem musíme počkat jak u pětimístného, tak sedmimístného SUV - prvním vozem s alternativním pohonem bude zhruba za dva roky Superb PHEV.

Vraťme se ale zpátky k novince pro jen, zatím, čínský trh, která by již ve standardu měla dostat mít velká litá kola, velký centrální dotykový displej či širší plejádu bezpečnostních systémů a luxusních prvků, než je u Škody obvyklé. Mimo to by tento model měl dát najevo i své sportovní vlastnosti, což znamená příchod verze RS. To ale potvrzeno nebylo, Maier jen dodal, že na přesné specifikace je zatím ještě brzy.

Přesunout se tedy můžeme k menšímu crossoveru určenému pro čínský trh, v jehož případě taktéž nebylo rozhodnuto, zda se do Evropy podívá či nikoliv. Jelikož jde ale o vůz, který by měl dorazit až někdy v roce 2018, má Škoda na finální verdikt stále ještě hodně času. S čím ale mohou Evropané počítat stoprocentně, to je druhá generace SUV Yeti, té se ale budeme věnovat ve vlastním článku.

Kromě těchto novinek se pak ukáže i facelift Škody Octavie či vůbec první produkční eletromobil značky. Všechny tyto kroky přitom mají vést k navýšení produkce na 1,5 milionu kusů, se kterými automobilka nově nepočítá již za dva roky, ale až v půlce příští dekády.


SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější - 1 - Skoda BMW X4 prvni render 01SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější - 2 - Skoda BMW X4 prvni render 02SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější - 3 - Skoda BMW X4 prvni render 03SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější - 4 - Skoda BMW X4 prvni render 04SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější - 5 - skoda fabia III scout ilu 01SUV kupé Škody má vážně konkurovat Range Roveru Evoque, bude ale praktičtější - 6 - skoda fabia III scout ilu 02
Škoda skutečně počítá s SUV-kupé, které je určeno primárně pro čínský trh. Do Evropy by se však na rozdíl od malého crossoveru na bázi Škody Fabia podívat mělo

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.