Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Jaguaru nebude SUV, značka chce stvořit zcela nový segment
8.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Interně je britská novinka známa jako sportovní crossover. Polní cesty tedy Jaguar ponechá Land Roveru a zaměří se hlavně na jízdu po asfaltu.
O vůbec prvním SUV britské značky Jaguar [[0000004533se začalo mluvit již v roce 2012]]. Vloni ve Frankfurtu jsme pak mohli přivítat studii C-X17, která je předobrazem jeho produkční verze. Ta ale podle šéfa automobilek Jaguar Land Rover Ralfa Spetha nebude nazvána SUV, neboť to není možné. „SUV a off-roady jsou doménou Land Roveru. Koncept Jaguaru je ovšem orientován hlavně na silniční provoz, a proto bude potřebovat odlišné zařazení.“
Interně je novinka známa jako „sportovní crossover“, do prodeje však zamíří pod označením, které bude pro zákazníky daleko lákavější. Je přitom otázkou, zda se Jaguar nechá inspirovat BMW a stvoří „zcela nový segment“. Mnichovská automobilka je totiž těmito svými kroky již proslulá a kupříkladu takový model X5 nazývá SAV (Sports Activity Vehicle), zatímco X6 je titulováno SAC (Sports Activity Coupe), i když si tato označení zažila jen sama.
Samotný název by přitom měl odrážet charakter vozu, který bude velmi specifický a vůz má vyčlenit z davu. Nepůjde sice o pravověrný sporťák, neboť i nadále lze počítat s vyšší stavbou karoserie, díky čemuž bude možné zvládnout i nějakou tu polní cestu, hlavní důraz při vývoji však byl kladen na ovladatelnost na vyasfaltovaných vozovkách. Pocity při řízení tak prý budou naprosto senzační.
Stranou názvu jsme zvědavi rovněž na vzhled. Pokud totiž nahlédneme do minulosti, pak jsme tu prozatím měli dva nafocené maskované prototypy. Ten první vypadal spíše jako buclatý sedan, čímž by se přibližoval onomu pojetí, o kterém Speth mluví. Druhý exemplář však měl velmi blízko modelům Land Roveru, pročež by se specifický název stal jen jakýmsi „úhybným manévrem“. V obou případech ale šlo nejspíše jen o muly, a tak hotový vůz může být něčím mezi nimi.
Zmiňovaná studie C-X17 by tomu napovídala, zatím však nevíme, zda se jí Jaguar úzkostlivě držel. Více ale snad uvidíme během hlavních autosalonů v příštím roce, neboť již v tom následujícím by SUV, které nebude SUV, mělo zamířit do prodeje.
Studie C-X17 jen důkazem, proč Jaguar svou novinku interně nazývá „sportovní crossover“
Ve stejném duchu se nesl i první nafocený prototyp
Druhý však již má blíže k modelům Land Roveru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus