Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Bentley pojede přes 320 km/h, sériová verze dorazí v roce 2016
22.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley si neklade skromné cíle a ze svého prvního SUV chce udělat hned to nejrychlejší. A to zdaleka, pokořit má metu 200 mph, více než 320 km/h.
O dalším vývoji v „kauze” prvního SUV značky Bentley jsme vás informovali teprve před pár dny, kdy automobilka vypustila do světa zastřenou fotografii zřejmě finálního ztvárnění vozu a přidala i poměrně dost dalších informací. Proč s tedy dnes vracet k témuž? Inu, Britové poslali do světa ještě jednu zprávu, a to docela zásadní - jejich zatím nepojmenované SUV je vyvíjeno s cílem stát se tím daleko nejrychlejším na trhu.
Zdroj z automobilky prozradil kolegům z britského Autocaru, že ostrovní SUV má v případě maximální rychlosti pokořit hranici 200 mil v hodině, tedy více než 320 km/h. Bentley prý nechce, aby novinka vybočila z řady dosud nabízených modelů, které si téměř bez výjimky poradí alespoň s 300 km/h. Platí to o velkých sedanech, otevřených modelech i osmiválcovém Conti GTC a mimo tuto vybranou společnost se nachází snad jen nedávno představený Flying Spur V8, který jede „pouze” 295 km/h. SUV ale další výjimkou být nemá.
Je to od Britů odvážný cíl, neboť třeba ani Porsche Cayenne Turbo S s výkonem 550 koní hranici 300 km/h zdaleka nezdolá - jede 283 km/h. Rozdíl 17 km/h je v případě tak velkého auta opravdu značný a 37 km/h se zdá být metou nedosažitelnou, na tu by Cayenne potřeboval několik set koní navíc. Bentley ale argumentuje tím, že vývoj je cíli orazítkovanému číslicí 200 a písmeny MPH oddán natolik, že i karoserie bude uzpůsobena tomu, aby vysloveně extrémní výkon nebyl třeba.
Zásadně přepracován tak bude původní koncept EXP 9 F, který se nejenže nelíbil, ale ani svými tvary podobným hrátkám nepřál. „Studie měla nápad, ale pracovali jsme na skutečném autě a některé věci prostě musely být změněny,” řekl Autocaru zdroj z automobilky. Podle něj byl vůz citelně snížen a disponuje též pozvolněji klesající zádí, která zlepší obtékání vzduchu. Velká pozornost ale musela být věnována též podvozku.
Ten je i u silničních SUV zpravidla stavěn tak, aby více odolal případnému kontaktu s matičkou zemí, než zajišťoval dokonalou aerodynamiku. U Bentley tomu ale bude jinak a hlavní slovo bude mít minimalizace odporu vzduchu a zajištění stability ve vysokých rychlostech. Důraz je kladen také na pneumatiky, které budou muset být zcela specifické - na trhu dnes není „pryž”, která by zvládala tak vysoké rychlosti a přitom se vypořádala alespoň s nějakým terénem. I když prioritou SUV Bentley není schopnost pohybovat se mimo zpevněné cesty, čistě silniční vůz autobusových tvarů vyvinut nechce.
Zdá se, že za kanálem La Manche to mají v hlavě srovnané, je jen otázkou, zda se jim podaří vyřešit všechny problémy, které před vývojáři nepochybně stojí - rychlost přes 320 km/h je v případě SUV opravdu mimořádná. Hodlají si ale dát načas, navzdory nedávnému uvolnění první fotky minimálně předprodukčního vzhledu tohoto modelu se se sériovém vozem na trhu nesetkáme dříve než v roce 2016, tedy za další dva roky.
SUV značky Bentley se sice již stihlo ukázat na první oficiální fotce, sériové verze se ale hned tak nedočkáme. A jakmile přijde, může být problém si ji při rychlostech přes 300 km/h pořádně prohlédnout...
Koncept EXP 9 F z roku 2012 se skutečným SUV Bentley asi mnoho společného mít nebude - změní se základní pojetí karoserie i designové detaily
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 4 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva