Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Bentley pojede přes 320 km/h, sériová verze dorazí v roce 2016
22.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley si neklade skromné cíle a ze svého prvního SUV chce udělat hned to nejrychlejší. A to zdaleka, pokořit má metu 200 mph, více než 320 km/h.
O dalším vývoji v „kauze” prvního SUV značky Bentley jsme vás informovali teprve před pár dny, kdy automobilka vypustila do světa zastřenou fotografii zřejmě finálního ztvárnění vozu a přidala i poměrně dost dalších informací. Proč s tedy dnes vracet k témuž? Inu, Britové poslali do světa ještě jednu zprávu, a to docela zásadní - jejich zatím nepojmenované SUV je vyvíjeno s cílem stát se tím daleko nejrychlejším na trhu.
Zdroj z automobilky prozradil kolegům z britského Autocaru, že ostrovní SUV má v případě maximální rychlosti pokořit hranici 200 mil v hodině, tedy více než 320 km/h. Bentley prý nechce, aby novinka vybočila z řady dosud nabízených modelů, které si téměř bez výjimky poradí alespoň s 300 km/h. Platí to o velkých sedanech, otevřených modelech i osmiválcovém Conti GTC a mimo tuto vybranou společnost se nachází snad jen nedávno představený Flying Spur V8, který jede „pouze” 295 km/h. SUV ale další výjimkou být nemá.
Je to od Britů odvážný cíl, neboť třeba ani Porsche Cayenne Turbo S s výkonem 550 koní hranici 300 km/h zdaleka nezdolá - jede 283 km/h. Rozdíl 17 km/h je v případě tak velkého auta opravdu značný a 37 km/h se zdá být metou nedosažitelnou, na tu by Cayenne potřeboval několik set koní navíc. Bentley ale argumentuje tím, že vývoj je cíli orazítkovanému číslicí 200 a písmeny MPH oddán natolik, že i karoserie bude uzpůsobena tomu, aby vysloveně extrémní výkon nebyl třeba.
Zásadně přepracován tak bude původní koncept EXP 9 F, který se nejenže nelíbil, ale ani svými tvary podobným hrátkám nepřál. „Studie měla nápad, ale pracovali jsme na skutečném autě a některé věci prostě musely být změněny,” řekl Autocaru zdroj z automobilky. Podle něj byl vůz citelně snížen a disponuje též pozvolněji klesající zádí, která zlepší obtékání vzduchu. Velká pozornost ale musela být věnována též podvozku.
Ten je i u silničních SUV zpravidla stavěn tak, aby více odolal případnému kontaktu s matičkou zemí, než zajišťoval dokonalou aerodynamiku. U Bentley tomu ale bude jinak a hlavní slovo bude mít minimalizace odporu vzduchu a zajištění stability ve vysokých rychlostech. Důraz je kladen také na pneumatiky, které budou muset být zcela specifické - na trhu dnes není „pryž”, která by zvládala tak vysoké rychlosti a přitom se vypořádala alespoň s nějakým terénem. I když prioritou SUV Bentley není schopnost pohybovat se mimo zpevněné cesty, čistě silniční vůz autobusových tvarů vyvinut nechce.
Zdá se, že za kanálem La Manche to mají v hlavě srovnané, je jen otázkou, zda se jim podaří vyřešit všechny problémy, které před vývojáři nepochybně stojí - rychlost přes 320 km/h je v případě SUV opravdu mimořádná. Hodlají si ale dát načas, navzdory nedávnému uvolnění první fotky minimálně předprodukčního vzhledu tohoto modelu se se sériovém vozem na trhu nesetkáme dříve než v roce 2016, tedy za další dva roky.

SUV značky Bentley se sice již stihlo ukázat na první oficiální fotce, sériové verze se ale hned tak nedočkáme. A jakmile přijde, může být problém si ji při rychlostech přes 300 km/h pořádně prohlédnout...
Koncept EXP 9 F z roku 2012 se skutečným SUV Bentley asi mnoho společného mít nebude - změní se základní pojetí karoserie i designové detaily
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva