Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Christian Strube říká, že s kolegy bojuje za další RS v nabídce. U Superbu je prý schválení skoro jisté, i v jeho případě ale stojí v cestě emisní regulace EU.
Z tuzemského hlediska to možná není až tak patrné, nicméně globálně je Škoda Octavia RS nadmíru úspěšným modelem. Ve Velké Británii se na prodejích celé řady podílí 20 procenty a v Austrálii dokonce padesáti. Není tedy překvapivé, že stále častěji ozývají hlasy, které po mladoboleslavské automobilce žádají expanzi vozů ozdobených ikonickou dvojicí písmen. Až dosud šlo reakce firmy považovat tak maximálně „neodmítnutí”, slova šéfa vývoje značky Christiana Strubeho ale posouvají celou věc mnohem dále.
„Pro modely RS vidím více prostoru. Jsou pro nás dobré, neboť znamenají, že můžeme v rámci naší nabídky prodávat více mnohem špičkových modelů. RS je extrémně úspěšné a osobně bych velmi rád rozšířil naše portfolio o další takové modely,” říká Straube.
„Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem, takže nyní diskutujeme o tom, jak vyrobit Superb RS a já osobně bych rád měl i Kodiaq RS. Z pohledu týmu starajícího se technický vývoj za tyto vozy bojujeme,” dodává.
Jsou tu ovšem jisté problémy, které bude muset Strube a jeho tým, respektive celá Škoda zvážit, zda stojí k překonání. „Musíme vzít v potaz emisní regulace EU,“ poukazuje šéf vývoje automobilky na 95gramový limit emisí CO2 na kilometr, který vejde v Evropské unii platnost v roce 2020. „I kdyby některé modely byly rychlejšími diesely, stále by produkovaly více emisí než toto množství. Musíme se tedy na vše podívat.“
Přes tyto limity Straube říká, že příchod Superbu RS je „pravděpodobný”, i když definitivní zelenou od nejvyššího vedení ještě nemá. A sám věří tomu, že schválení Kodiaqu RS bude záhy následovat.
Už dříve značka konstatovala, že musí zvážit, pro jaké modely existuje aplikovatelný obchodní model. Octavia RS ukazuje, že tu je, nicméně Fabia RS by prý byla jiným případem. Právě proto skončila a minimálně v nejbližších letech s jejím návratem nemůžeme počítat. V daném segmentu se totiž zisk nepřehrabuje vidlemi. „Lidé nám říkají: „Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá.“ Ale my se jich musíme ptát: „Koupili byste si ji?“ Potenciál na výdělek je v této třídě malý.”
Větší modely jsou ovšem jiný případ, neboť již nyní Škoda eviduje stále více zákazníků sahajících po vrcholných variantách. Ještě lepším ukazatelem pak dozajista bude Kodiaq, jehož ceny startují v rámci značky nejvýše. Pokud se dosavadní trendy potvrdí i v jeho případě, pak má Škoda k dispozici obchodní model, po kterém touží.
Vzniku nových RS by mohl pomoci příchod nových plug-in hybridů, které chce mít na silnici co nejdříve. Právě ty by průměrné emise CO2 u škodovek posílaly naopak níže. Již v závěru roku 2018 by tak měl dorazit Superb PHEV, po kterém se v řádu měsíců ukážou také benzin-elektrické verze Kodiaqu a nového Yeti. Tou dobou by mohly být na cestě i ostré verze Superbu i Kodiaqu, nejspíše s dvoulitrovým motorem, který překoná metu 300 koní v případě benzinu a 240 u dieselu...
Škoda Kodiaq RS by se nakonec mohla stát realitou...
...Superb RS pak má budoucnost podle technického šéfa Škody téměř jistou
Straube se rozpovídal na stánku Škody v Paříži, kde se značka pyšní hlavně žlutým „Kouďákem”
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva