Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV: sériový crossover se vzdává jména Impreza
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) XV sice vychází z hatchbacku, v oficiálních materiálech ale po jméně Impreza není stopy. Zavedené značení tak opouští další model.
Koncern FHI netrpí přebytkem prostředků, aby si mohl dovolit vyvíjet nepřeberné množství modelových řad. Takže si k dalším „samostatným“ automobilům pomůže podobným způsobem, jako to dělá Porsche při rozčleňování jednotlivých typů devětsetjedenáctky. Od Imprezy směrem dolů, blíže k asfaltu, se vydá STi, nahoru zase půjde XV a to doslovně - minimální světlá výška činí 220 mm, takže to robustnější oplastování nebude vypadat tolik tristně, jako u některých osobních automobilů německé provenience vybavených pouze pohonem předních kol.
Když jsme při těch číslech, rozměry XV činí 4 450 x 1 780 x 1 570 mm, což jsou podle standardního vzorce hodnoty pro délku, šířku a výšku. Zbývá nám rozvor (2 645 mm) a máme též rozchody obou náprav - vpředu i vzadu to dělá stejných 1 525 mm.
Vůz dostane na začátku tři pohonné jednotky. Základem se stane zážehová šestnáctistovka typu boxer s dosud neznámými parametry, nad ní bude další plochý čtyřválec 2,0 litru, známý též z modelu Forester. Atmosférický motor má výkon 150 koní při 6 200 ot./min a maximální točivý moment 196 newtonmetrů při 4 200 ot./min.
Silnější agregát bude spřažen buď se šestistupňovým manuálem (se spotřebou 6,9 l/100 km) nebo převodovkou Lineartronic, tedy skříní s plynule měnitelným převodem. S tímto automatem se bude dodávat také systém stop-start a Subaru již změřilo jeho průměrnou spotřebu - ta vychází na 6,6 l/100 km a to je o 25 procent lepší číslo, než s původním čtyřstupňovým automatem s klasickým hydrodynamickým měničem.
Ani příznivci nafty nepřijdou zkrátka, tedy minimálně v Evropě ne, pořád ale čekáme na potvrzení Subaru, zdali půjde o standardní stopadesátikoňovou verzi, anebo XV nabídne o něco vyšší výkon.
Bez ohledu na motorizaci zákazníci opět dostanou permanentní pohon všech kol, minimálně 17palcová litá kola, sedm airbagů nebo pádla řazení pod volantem ve spojení s automatem. A pozor, Subaru slibuje i jednu věc dosud nevídanou - výrazně kvalitnější materiály se speciální povrchovou úpravou a kabinu stavěnou s „důrazem na detail“. Inu, proč ne, pokud se nezapomene na to, jak má správné Subaru jezdit, že...
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Subaru XV na oficiálních snímcích. Na začátku se počítá s dvojicí zážehových motorů a v Evropě bude k mání i diesel.
Subaru XV na živých fotkách přímo z Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva